LDR, Hyperflexie en Rolkur?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 20:21

Van een appuyement bedoel je?
Waar blijven die filmpjes van u en professor? Want in mijn beleving zijn jullie twee al ongeveer ehm... alles bij elkaar een 25tal pagina's lang Anky aan het afkraken, maar filmpjes van uzelve heb ik nog niet gezien....

Gek overigens, dat er niet onderbouwd gereageerd word op mij ondanks dat ik dat wel constant op u heb gedaan... Dus betekent dat dat ik eigenlijk gelijk heb? En dat Dr Rainer Klimke misschien toch niet zóveel verschild van houding met Anky behalve het feit dat Anky een rechte rug heeft?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 11-09-09 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

FaberSmid

Re: LDR, Hyperflexie en Rolkur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 20:22

Nee zoals van meneer Klimke, rij dat eens na en plaats dat eens zodat wij kunnen zien of u sleept of niet?

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 20:24

pharagirlke schreef:
Hij sleept nog net de bak niet met zijn achterbenen... := Ik mag hopen dat dat niet het toekomstige dressuurbeeld zal worden.

Weet u, we hadden het over zit.
Wanneer u hij en zijn laatste paard hadt gezien, dan zou u niet zo minderwaardig doen.
Hij heeft alle typen paarden gereden, van oudmodisch, tot moderne typen.
Hij heeft zich steeds aangepast aan het paarden typ, ging steeds fijner rijden.
Lacht u hem maar uit, denk dat als hij nu, het paardenmateriaal had, en nog leefde, de hele wereld stom liet worden.
Hij heeft meer gepresteerd dan alleen maar dressuur.
Zou het weleens andersom willen zien, dus paarden wissel.
Wat jammer genoeg bijna nooit meer gedaan wordt.
Denk dat Anky en van Gal er erg oud uit zouden zien.
Tegen een man die op de laatste foto, begin 60 was.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 20:24

Dan wachten we geduldig op herstel na blessure (wat voor blessure, als ik vragen mag?) en dat u alles beheerst.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 20:25

pharagirlke schreef:
Waar blijven die filmpjes van u en professor? Want in mijn beleving zijn jullie twee al ongeveer ehm... alles bij elkaar een 25tal pagina's lang Anky aan het afkraken, maar filmpjes van uzelve heb ik nog niet gezien....

Gek overigens, dat er niet onderbouwd gereageerd word op mij ondanks dat ik dat wel constant op u heb gedaan... Dus betekent dat dat ik eigenlijk gelijk heb? En dat Dr Rainer Klimke misschien toch niet zóveel verschild van houding met Anky behalve het feit dat Anky een rechte rug heeft?

Weet u, alles wat hier staat, is voor uw verantwoording.
Denk niet dat ook de huidige zg topruiters, het met u eens zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 20:28

Als jij het eerst doet zoals in vorige topics al gevraagd is. :j

Professor: Ik lach hem niet uit; ik haal enkel naar boven dat hij niet zo perfect is als u beweerd dat hij is en dat hij echt niet zoveel verschild van houding en dat hij heus geen nieuwe uitvindingen gedaan heeft. Maar zoals u al zei "men ziet niet wat men niet wil zien"... Verheerlijkt u hem maar onterecht. Ik zeg niet dat hij geen goede ruiter was. Ik zeg enkel dat hij niet zo'n 8e wereldwonder is tov Anky en Gal.

FS: Ze is verkeerd bekapt geweest helaas. Zoektocht naar een nieuwe goede smid had voor de kleine meid rotte gevolgen. Inmiddels staat ze weer zo goed als recht. :) Ze konden haar nog niet meteen goed zetten omdat ze haar anders te kort moesten bekappen en haar binnen houden is geen optie. Op weide heeft ze tijdens die periode een rare bokkensprong gemaakt en ze is gevallen. De dag er na was ze onregelmatig. Vermoedelijk is dat de "druppel" geweest voor een spiertje. :) Inmiddels is ze met de nodige rust weer zo goed als nieuw en woensdag word ze voor de 2e keer bekapt om haar weer recht te zetten. :) Daarna mogen we weer opbouwen. Geduld is een schone deugd :') Kan misschien wel vragen of ik Mieke haar paard mag lenen :') Die kan het wel allemaal :')

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 20:35

Dat is een pijnlijke blessure voor uw paard, heeft u foto's geplaatst bij het topic waar de hoeven foto's staan? Dan kan ik eens kijken hoe erg de gebroken voetas was en nu is, hopelijk kunt u dan weer foto's plaatsen van weer een rechte voetas.
U mag zelf weten met welk paard, leukste is natuurlijk uw eigen paard maar u kunt ook een ander paard kiezen.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 20:35

pharagirlke schreef:

Wanneer ik uw leeftijd zie, kan ik het u eigenlijk niet kwalijk nemen, dat u zo schrijft.
U weet niets van de geschiedenis af, ook niet van het werkelijke rijden.

U beledigd een ruiter, die juist een voorbeeld is voor velen, en waar zeker Anky van Grunsven een enorm respekt voor zou hebben, en nog heeft.

U wil een ik heb gelijk spelletje ervan maken.

Daarbij beledigd u meer ruiters dan u denkt.
Kraak het systeem af, wat zij rijdt, niet Anky van Grunsven zelf.
Vind het jammer dat zij nu zo rijdt, en dat mag ik schrijven.
Heb duidelijk geschreven dat ik vind dat zij qua zit achteruit gegaan is, en dat ik de zit van de Nederlandse top niet vind zoals het volgens de FEI regels eruit zou moeten zien.
U maakt er een ja en nee spelletje van.
Helaas u kunt er denk niets aandoen, omdat uw ruiterlijke weg slechts in het begin stadium is, u bent nog jong, wens u daarom een wijdere blik in de toekomst, dat u vele rijstijlen zult bestuderen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 20:40

Ik word tenminste niet persoonlijk. Dus ik hoop dat ik mijn hele leven in mijn beginstadium blijf als het uiteindelijke stadium dergelijke berichten aan anderen hun adres worden.

FS: dat is inderdaad geen fijne blessure voor haar... Zeker omdat ze nogal wat temperament en energie heeft... Ze is gewend van te werken van volledig in training naar ineens niets... Dat was niet fijn voor haar. Hoe ze stond heb ik helaas geen foto's van gemaakt. Ik hoop van harte dat we hierna weer kunnen opbouwen want vrolijk word ze er niet van (van dat stilstaan dus). Ik houd haar welliswaar mentaal wel enigszins bezig maar die energie he... :')

Hihi, hoe graag ik het ook zou willen, ik denk niet dat Mieke haar paard gaat uitlenen :D (aan niemand overigens behalve aan haar lesgever dan). Terecht... Hij is veel te kostbaar daar voor.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 20:44

Jammer dat er geen foto zijn, maar van nu voor en na het bekappen kunt u nog wel foto's maken?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 20:46

Ja, dat kan ik wel doen :j Zal kijken of ik morgen de camera kan krijgen. :)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 20:53

Hier is dat topic voor dat soort foto's, [BEH] Kijk-en-vergelijk foto's (on)beslagen paardenhoeven II .
Anders krijgen we beide op ons kop dat we teveel off topic gaan.
Om weer on topic te gaan, ik ben tegen alle methodes om de zogenaamde tekorten van dressuur aan te vullen of omdat de ruiter zogenaamd uitgeleerd is. Dressuur heeft alles te bieden en de ruiter blijft zijn hele leven leren, hoe ver de ruiter kan komen is van vele factoren afhankelijk. Kort samengevat ben ik tegen ldr, hyperflexi en rollkur of wat voor naam ook.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 06:00

pharagirlke schreef:
?
Trouwens, over beweeglijke onderbenen gesproken:
http://www.sportgate.de/typo3temp/pics/ ... 03f0fd.jpg

Klimke geeft daar de Traversale naar rechts aan.
U vergelijkt steeds appels en peren.
Moet u wel de zelfde oefeningen met elkaar vergelijken.

Wanneer een ruiter zo zit, heeft hij grote correctuur nodig.
Heb ik voor u een voorbeeldje:
http://www.stegen.net/wordpress/wp-cont ... io2009.jpg
http://admin.dressagedirect.com/uploads ... r_DCDD.jpg
Scheef hangend naar rechts, en waar liggen de onderbenen??

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 08:31

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 08:41

En hier nog een foto van Otto Lörke op Fanal.
Om aan te geven wat een uitgestrekte draf is, op een "ouderwets paard", dat volgens velen hier niet in staat is om zich zo te bewegen, maar door de juiste training het toch kan.

http://www.trakehners-international.com ... _fanal.jpg

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 09:11

Na dit alles gelezen te hebben over rollkur, hyperflexie LDR. Dan denken jullie zeker bij elk paard dat zijn neus op de kin heeft dat de ruiter dat doet. Helaas heb ik een paard dat zomers vliegen wil ontwijken en daardoor zijn neus op de borst doet. Eruit rijden lukt niet, want dan gaat het hoofd helemaal de lucht in .Bij de dressuurring wordt je echt kwaad aangekeken, al rijd je met een lange teugel. Dan denk ik echt wel eens stap er zelf op. Zouden julie mensen erop aanspreken als jullie denken dat de ruiter het bewust doet en zouden jullie geloven als je hoort dat het niet zo is?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 09:14

Dat Edward Gal niet kan zitten zal ik je niet tegen spreken :') Ik snap nog steeds niet hoe die vent zo verschrikkelijk kan zitten... :=

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 09:37

Nee Lithya dat denk ik niet, ik heb ergens dat al beschreven over het "ontduiken" zoals (Arabische) Volbloeden en Barokke paarden goed kunnen.
Mijn ervaring is bij dit soort paarden, kort maar krachtig dressuur te rijden. Verschillende oefeningen die in elkaar overvloeien, waaronder ook tempi en overgangen. Dat waren paarden die op "hol" sloegen voor insecten en ontduiken. Aan die paarden is dat niet meer te zien en te merken.
Het verschil tussen expres zo rijden en wat u omschrijft is echt wel te zien.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 09:42

pharagirlke schreef:
Dat Edward Gal niet kan zitten zal ik je niet tegen spreken :') Ik snap nog steeds niet hoe die vent zo verschrikkelijk kan zitten... :=

Wat bedoeld u met die vent, mocht u meneer Klimke of een van de anderen heren bedoelen die meneer Professor heeft geplaatst. Is het een belediging die niet nodig is, of u kunt alleen vent schrijven en geen meneer?
Van meneer Gal en de anderen heren kan ik het wel begrijpen, waarom de zit van meneer Gal zo slecht is en van de anderen heren zo correct. Dat omschrijft de theorie precies en deze heren laten zien dat het in de praktijk uitvoerbaar is.
Welke ruiter zoiets in die richting zal bereiken, dat is van zo veel factoren afhankelijk. Het kunnen leren is al een moeilijk punt, welke instructeur heeft zo leren rijden en les geven? Van dat soort instructeurs zijn er maar weinig, al wordt er beweerd dat er 30 zijn alleen al in Nederland. Wie kan mij die 30 noemen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 11:17

Lees dan :D Het gaat om Edward Gal ;) Als we dan spreken over een ruiter die met harde hand en beweeglijke onderbenen (en gemeen gebruikte sporen) rijd, dan mag Edward Gal zeker naar boven komen. Het is al verbeterd tov "vroegah" maar het is nog steeds verschrikkelijk... Dat hoort niet voor een ruiter op dat niveau.

En misschien gebruik ik die woorden omdat ik ze persoonlijk niet als belediging zie, misschien ligt dat ook aan het feit dat het in mijn dialect hele normale woorden zijn 'kerel' en 'vent'. :) Zeker geen onbeleefde woorden iig.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 11:40

Uw woordgebruik kerel en vent mag dan in uw dialect niet als belediging overkomen, in het abn is het wel onbeleefd u weet dat meneer en mevrouw dan gebruikelijk is. Dat is natuurlijk ook van toepassing op meneer van Gal of wie dan ook.
Naar uw mening is het een verbetering, maar niet alleen ik spreek u tegen ook de theorie en de praktijk. De "oude" ruiters en meesters voldoen vele malen beter aan de dressuur, dan de "moderne" ruiters. Als de zit van meneer Gal u meer aan staat, kan ik u echt niet meer begrijpen. Kun u het mij theoretisch uitleggen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 11:42

FS, in welk leerjaar heb jij leren lezen als ik vragen mag?
Ik zeg nl al constant dat ik Gal zijn zit twee keer niets vind :? Ik zie menig manege ruiter beter zitten en fijner rijden. Maar ik kan me wel herinneren dat hij met Gribaldi nog minder vriendelijk reed als dat hij nu doet met Toti.

En zeg, als we elkaar hier gaan aanspreken op verkeerd taalgebruik, ik heb al verleden tijd met DT zien voorbij komen. Heb je mij horen zeuren?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 12-09-09 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 11:43

U schrijft zelf "vroegah"?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 11:44

Wel, iets dat in het verleden ligt is toch "vroegah". Heb jij hem nog met Grib in de ring gezien?

Tov een aantal jaar geleden (dus "vroegah" ) is het verbeterd. Ik vergelijk nu dus Edward in 2000 en Edward in 2009. Niet Edward vs Grootmeesters van 20 a 30 jaar geleden.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 12:01