Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pol schreef:Je ziet dat ook daar staat dat de Fillis teugelvoering vooral handig wanneer er oefeningen aan de hand worden gedaan. Op jouw foto's gebruik je niet de "kruislings" teugelvoering een voor mij onbekende. Maar als het voor jouw en je paard werkt prima. Maar zoals je teugelvoering op de foto's is is het onmogelijk om bitteugel of kaptoomteugel afzonderlijk te gebruiken en het gebruik van de zweep lijkt mij ook erg moeizaam.
HannahFrouk schreef:Uhm ... maar ik heb toch maar 1 teugel aan het hoofstel (c.q. kaptoom). Heb jij het nu over een dubbele teugel, ik begrijp het even niet, sorry.
fransje23 schreef:Welkom Ann_e, ik raad je eerst aan om dit topic goed door te lezen zodat je weet waar wij het hier over hebben.
Wij hebben het niet specifiek over juist/correct longeren maar over het rechtrichten van je paard. Heeft jou paard en voorkeurskant?
Ann_e schreef:Ja, links....
Heeft dit te maken met dat ik zelf ook linkshandig ben?
fransje23 schreef:Kim, waarom gebruik je eigenlijk die dubbele teugel?
fransje23 schreef:Ik plaats nog even een paar foto's van mijn les
Bij deze foto kan je mooi zien dat bij de lang en laag oefening de buitenteugel weinig tot niets doet:
Dit is de eerste stap van de traveroefening. Foto's van de travers heb ik dan weer niet. Op de hals, waar je een soort verdkking voelt, zit de zgn. "traversknop". Op die "knop" geef ik wat druk met mijn linkerhand. Zelf loop je met deze oefening achteruit.
en nog eentje rechtsom, volgens mij is de buiging hier best aardig.
kim1207 schreef:haha de travers knop, kom die bij mijn paard maar eens zoeken linksom! ze heeft heel veel moeite om dat ra been onder te brengen en zal proberen om ipv linkerrstelling en buiging de rechter aan te nemen!
Ik weet dat marijke het op de Horse event ook over dit automatische knopje had, maar die werkt bij mijn meisje maar half!!
HannahFrouk schreef:Ann-E, je kunt het aan deze foto's niet zo goed zien of en zo ja wat het probleem is. Is het mogelijk dat je nog twee foto's maakt en dan van draf? En dan ook iets dichterbij. Zoals in de beginpost staat, je zou een foto moeten hebben van precies dat moment dat het binnenachterbeen neergezet wordt, dan kun je deze het makkelijkst / best beoordelen.
Het valt me sowieso op dat je paard erg overbouwd lijkt, hoe oud is je paard eigenlijk?
Rest moet ik nog op reageren, maar dat lukt nog even niet. Komt nog!