Ik heb geen les nodig, ik kan al goed genoeg rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:14

Lekker dan Procince, corrigeren is meer werk dan deskundig inrijden ;)

Nee Juul, dat was ik die dat zei, maar ik zei CORRECT leren rijden.

Province

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:14

Juul schreef:
En dat ben ik dan helaas weer niet met jou eens. De manege waar ik normaal gesproken rijd is een handelsstal die bijna geen afgestompte manegepaarden hebben omdat ze er bijna allemaal tijdelijk (heel kort maar eigenlijk) staan en dan meteen weer doorverkocht worden. De meeste komen als (ex-)wedstrijdpaard en worden weer doorverkocht. De meesten staan er nooit lang.

Als ik van jullie aan moet nemen wat jullie zeggen moet ik geloven dat je niks leert van afkijken en 'zelf doen'. Nouja, dat gaat er bij mij gewoon helaas niet in. Dan ben ik maar eigenwijs. :D

Ik lees op de website toch iets anders hoor.

Citaat:
Voor de lessen beschikken wij over een groot aantal betrouwbare pony's en paarden voor alle niveaus. In de regel worden de lessen gegeven in groepen van 10 à 12 ruiters zodat iedere deelnemer voldoende aandacht krijgt.

Verkoop op de site is een heel ander stukje. Buiten het feit om dat het onverantwoord is, om handelspaarden in manege lessen te droppen, lijkt me dat ook niet bevordelijk voor de verkoop. Ik zou in ieder geval om die reden een paard laten staan, lesklanten die op het dier zijn rug hebben zitten bonken, en in de mond gehangen hebben. Ik neem aan dat ze daar paarden voorinzetten die aan particuliere mensen verkocht worden die geen wedstrijd carrier ambieren, of net hebben leren rijden, of een meisje van de manege, die in love is met het dier.

Province

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:15

Juul schreef:
En ergens anders zei je (of was jij dat niet? wie dan?) dat je alleen kan leren rijden op een correct gereden en lopend paard.

Leren rijden doe je pas, als je hebt geleerd te zitten, dus wat dat betreft heeft suleilitha gelijk.
Als je kan zitten, kun je pas ook voelen hoe een paard onder je loopt.

Voorwaarts is iets heel anders als rennen namelijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:16

Die website loopt érg achter. Je bedoelt de foto's van de paarden zeker? 9 van de 10 zijn er niet meer.

Precies Sul, daar heb ik het ook over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:16

Ze hebben niet voor niks geen goeie naam in de paardenwereld, Province. Die hebben ze geheel en al aan zichzelf te danken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:17

Province schreef:
[naam] schreef:
En ergens anders zei je (of was jij dat niet? wie dan?) dat je alleen kan leren rijden op een correct gereden en lopend paard.

Leren rijden doe je pas, als je hebt geleerd te zitten, dus wat dat betreft heeft suleilitha gelijk.
Als je kan zitten, kun je pas ook voelen hoe een paard onder je loopt.

Voorwaarts is iets heel anders als rennen namelijk :D

Hehe duh.................. tjongejonge. Is dat niet wat ik de hele tijd al zeg?

Die discussie over dat zitten kwam eruit voort dat iemand zei dat ze kindjes lesgaf. En eerst lette op hoe de kinderen zaten, en hoe het beesie liep haar niet zoveel kon schelen. Dat kwam later wel. Ik zei toen dat het voor kinderen moeilijk is om netjes te leren zitten op een scheef paard.

NdewildeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:18

ik ben net nieuw waar gaat deze discussie nu over? :+ :+

Province

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:18

Juul schreef:
Die website loopt érg achter. Je bedoelt de foto's van de paarden zeker? 9 van de 10 zijn er niet meer.

Ja grappig, dat is altijd zo'n toeval.
Zal zo eens uit pure interesse bellen, om te vragen wat voor paarden ze in de les inzetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:20

Province schreef:
[naam] schreef:

Ja grappig, dat is altijd zo'n toeval.
Zal zo eens uit pure interesse bellen, om te vragen wat voor paarden ze in de les inzetten.

Hoezo is dat toeval? Die site is door tijdgebrek al meer dan een jaar niet ge-update.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:22

Nou zelfs een natuurtalent moet het leren hoor, ieder is gelijk daarin. Ik vind het best arrogant van die mensen om deze zin uit te spreken.. ;)

Anoniem

Re: Ik heb geen les nodig, ik kan al goed genoeg rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:30

Hmm, vindt dat er wel wat minder heftige dingen mogen worden gezegt: ''en ik heb er vaak genoeg een onder mijn kont gehad, paarden die verziekt worden als meisjes zoals JIJ''.
Je hebt haar niet zien rijden, dus vind tniet dat je dit zomaar kan beoordelen toch?

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:31

Mensen die zeggen dat ze geen les nodig hebben, omdat ze zichzelf goed genoeg vinden rijden hebben, hebben wel erg last van hoogmoed.

Enne, hoogmoed komt voor de val, dus ze komen er nog wel achter.
Laatst bijgewerkt door MyHorseGirl op 12-02-09 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:31

Ik dacht ook ooit dat ik kon rijden, ben begonnen als kleuter aan het touwtje met opa, daarna vele ponies gehad, het was nog in de tijd dat de maneges dun gezaaid waren. Later kreeg ik onderricht van een meisje uit het dorp die wedstrijden reed en les had.
Op mijn 18e ging ik eindelijk zelf met eerste eigen paard naar de rijvereniging. (goed opgeleid paard, toen L/M nivo)
Het eerste halfjaar heb ik nachtmerries gehad, ik dacht dat ik kon rijden maar moest helemaal terug naar af ;)

O ja, overigens heb ik nooit in een gewone manegeles gereden op een manegepaard. Stukkie opvoeding gemist ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-02-09 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:32

Jorine_Falco schreef:
Hmm, vindt dat er wel wat minder heftige dingen mogen worden gezegt: ''en ik heb er vaak genoeg een onder mijn kont gehad, paarden die verziekt worden als meisjes zoals JIJ''.
Je hebt haar niet zien rijden, dus vind tniet dat je dit zomaar kan beoordelen toch?

Dat kunnen dit soort mensen ruiken joh. :D := Alleen hebben ze helaas niet een al te best reukvermogen.

Province

Jorine_Falco schreef:

Ik heb geleerd om selectief te lezen, maar ook alles te lezen.
Als ik aan haar vraag hoe ze een paard achterwaarts vraag (of zet, volgens haar woorden), dan krijg ik wel een beetje een idee.
Er valt gewoon geen end aan te knopen, en welke ervaring heeft ze precies, buiten de manege om?

Toen ik van de manege kwam, toen ik 14 was, zat ik in de vergevorderde les (Zo hé, dat was wat toen hoor, hoger kon niet!!) dacht ik dat ik alles al geleerd had. Dat was een tegenvaller zeg, toen ik mijn eerste paard kreeg!

Er komen Grand prix ruiters bij ons op stal, die zo, hup gewoon weer bij de basis moeten beginnen hoor, handen van de teugeltjes af, en gas, en kilometers maken.
Laatst bijgewerkt door Province op 12-02-09 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Nee joh, niet ruiken, dat is uit veel tekst al te halen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:33

suleilitha schreef:
Ik dacht ook ooit dat ik kon rijden, ben begonnen als kleuter aan het touwtje met opa, daarna vele ponies gehad, het was nog in de tijd dat de maneges dun gezaaid waren. Later kreeg ik onderricht van een meisje uit het dorp die wedstrijden reed en les had.
Op mijn 18e ging ik eindelijk zelf met eerste eigen paard naar de rijvereniging. (goed opgeleid paard, toen L/M nivo)
Het eerste halfjaar heb ik nachtmerries gehad, ik dacht dat ik kon rijden maar moest helemaal terug naar af ;)

O ja, overigens heb ik nooit in een gewone manegeles gereden op een manegepaard. Stukkie opvoeding gemist ;)

En dat is te merken.. :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:33

Je hebt ook van die mensen die zeggen: 'Ik ga niet lessen omdat ik geen dingen meer wil leren, ik vind het zo wel goed.'
Dat is ook vrij irritant.. :=

Province

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:34

Juul, kom op, zet jezelf niet zo voor gek. Op een manege leer je niks wat je leert daarbuiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:34

Province schreef:
Jorine_Falco schreef:

Ik heb geleerd om selectief te lezen, maar ook alles te lezen.
Als ik aan haar vraag hoe ze een paard achterwaarts vraag (of zet, volgens haar woorden), dan krijg ik wel een beetje een idee.
Er valt gewoon geen end aan te knopen, en welke ervaring heeft ze precies, buiten de manege om?

Toen ik van de manege kwam, toen ik 14 was, zat ik in de vergevorderde les (Zo hé, dat was wat toen hoor, hoger kon niet!!) dacht ik dat ik alles al geleerd had. Dat was een tegenvaller zeg, toen ik mijn eerste paard kreeg!

Er komen Grand prix ruiters bij ons op stal, die zo, hup gewoon weer bij de basis moeten beginnen hoor, handen van de teugeltjes af, en gas, en kilometers maken.

Ja dat weet je dus niet. En helaas heb je misschien toch niet helemaal het goede idee. ;) Ik kom op jou over als een pennytje die elk beessie verkloot waar ze opstapt. Jammer alleen dat dat niet zo is. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:35

Sodeletuut schreef:
Je hebt ook van die mensen die zeggen: 'Ik ga niet lessen omdat ik geen dingen meer wil leren, ik vind het zo wel goed.'
Dat is ook vrij irritant.. :=

Hmm dat vindt ik ook raar ja, die mensen mogen van mij een keer goed schrikken door iets wat ze doen :).

Province

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:36

Ik beoordeel op wat ik uit jou profiel haal. Als je dat al in je profiel zet, zou je meerdere betere ervaringen dus helemaal plaatsen, zeker omdat meent te beweren dat er handelspaarden in manege lessen lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:36

Province schreef:
[naam], kom op, zet jezelf niet zo voor gek. Op een manege leer je niks wat je leert daarbuiten.

Daar bedoelde ik mee te zeggen dat ze heel makkelijk haar mening klaar heeft over maneges zonder ook maar ooit zelf op een manegepaard in een manegeles gestapt te zijn. Dan praat je over dingen waar je niks van weet, en dat vind ik storend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:37

Province schreef:
Ik beoordeel op wat ik uit jou profiel haal. Als je dat al in je profiel zet, zou je meerdere betere ervaringen dus helemaal plaatsen, zeker omdat meent te beweren dat er handelspaarden in manege lessen lopen.

Er lopen echt handelspaarden in manegelessen. :+ Mag je niet geloven het IS zo. Heb je ze al gebelt?

En wie zegt dat alles in mijn profiel moet staan en alles altijd gefotografeerd, gefilmd en ge-update is? Ik heb nog een leven buiten bokt gelukkig. :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-02-09 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Province

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:38

Ik heb ook op een manege gereden, van mijn 5e tot mijn 14e. Ik heb er niks geleerd dat ik nu weet. Staan zit staan zit, dat heb ik geleerd, en dat ik recht moet zitten. Maar hoe ik een paard mij leer dragen, het paard leer met schwung te lopen, en soepel door het lichaam en over de rug.

Nee dat kenden wij toen niet hoor, en ik zie dat op de manege lessen tegenwoordig ook niet aan het bod komen. Oja, en hoeken rijden kon ik als de BESTE!!