slofgebruik zo af en toe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_s

Re: slofgebruik zo af en toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:11

wat ik dus zeg, daar waar de rijkunst ophoudt van de ruiter worden de teugels erbij gehaald :+

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:11

lijntje87 schreef:
maar er zijn denk ik wel 100000 van dit soort topics, waarom wordt daar niet op terug verwezen? er staat namelijk precies het zelfde in als dat hier allemaal vermeld staat.

(ja, ik kan gewoon niet, niet reageren)

omdat iedereen gewoon zijn eigen mening wil geven.
iedereen, maakt niet uit wie
en heelveel mensne, waaronder ik, willen meestal hun mening doordrijven, wat niet altijd gaat

er is al getemd; dit gaat teveel uit de hand lopen, :n

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:12

casperrr schreef:
Soms vallen dingen niet rijtechnisch op te lossen, en is het handig om er een hulpmiddel bij te helpen die je net dat beetje extra kan geven dat het wel lukt.

@Sjaantje: klopt maar vond het een mooi voorbeeld :j

Ik vind het ook jammer dat niemand dáár nou eens op reageert. Wat ze daar slecht aan vinden..

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:14

sjaantje schreef:
casperrr schreef:
Soms vallen dingen niet rijtechnisch op te lossen, en is het handig om er een hulpmiddel bij te helpen die je net dat beetje extra kan geven dat het wel lukt.

@Sjaantje: klopt maar vond het een mooi voorbeeld :j

Ik vind het ook jammer dat niemand dáár nou eens op reageert. Wat ze daar slecht aan vinden..

nou dan bij deze:
soms vallen dingen niet rijtechnisch op te lossen, vind ik niet kloppen. misschien kan JIJ het niet rijtechnisch oplossen. maar als we imke of anky het werk laten doen, hebben zij deze hulp teugels niet nodig?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:15

Roos_s schreef:
wat ik dus zeg, daar waar de rijkunst ophoudt van de ruiter worden de teugels erbij gehaald :+

Maar vind het wel jammer dat dit altijd zo negatief wordt bedoeld, terwijl het ook uitermate positief kan zijn.

@lijntje87: naar mijn weten rijden hun ook met slof. ;) En moeten we dan allemaal maar een Imke of Anky zijn?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:15

lijntje87 schreef:
nou dan bij deze:
soms vallen dingen niet rijtechnisch op te lossen, vind ik niet kloppen. misschien kan JIJ het niet rijtechnisch oplossen. maar als we imke of anky het werk laten doen, hebben zij deze hulp teugels niet nodig?

Hmm als we op die lijn verder gaan :+
zij kunnen het ja.. maar
stel je gaat op een paard op buitenrit, die het in de bak geweldig doet, maar in het bos soms gewoon helemaal flipt
je slofteugel dient kan dan nogaltijd dienen als een rem
en Anky heeft toch echt zelf toegegeven, dat ze zelf niet op buitenerit gaat :Y)

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:16

WHAHA wat een giller Lijntje87 _O-
Misschien nog eens de rest van mijn posts lezen?????

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:16

idd sjaantje dat jij het niet kan oplossen hoeft niet te betekenen dat een anders dit niet zou kunnen (voel je nou niet beledigt zeg niet dat je dan niet kan rijden!! voor het geval ik dat weer gezegt zou hebben) Misschien een andere ruiter die daar handiger mee is zou het wel kunnen oplossen zonder zo'n teugel... vaak wordt er ook slof gebruikt om het sneller op te lossen, terwijl als je er de tijd voor neemt die slof niet nodig is... Voel je dus niet aangevallen sjaantje, maar echt wat ik al vaker gezegt heb over rijkunst van de ruiter komen de hulpteugels is daar dus ook een geval van...

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:18

en je hoeft daar nou niet perse een ruiter van hoog niveau voor te zijn hoor ;) idd ook zij gebruiken die middelen, maar vaak omdat ze aan paard er snel door willen hebben en daardoor die slof gebruiken.. als ze de tijd ervoor nemen zou het wel zonder kunnen....

sjaantje vindt je toch wel beetje kleinerend soms doen als ik eerlijk mag zijn...

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:18

nee, we zijn geen anky of imke, maar ik probeer aan te geven dat casperrr zegt, het is NIET rijtechnisch op te lossen, en dat is dus niet waar. het is WEL rijtechnisch op te lossen alleen kunnen WIJ dat niet.

en daarom heb je goede, consequente begeleiding nodig tijdens het paardrijden.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:19

sjaantje schreef:

? ik volg je niet

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:20

Maar iedereen moet het toch leren? We zijn toch allemaal ergens begonnen? Dat ik nog nooit een groen paard travers heb aangeleerd hoeft toch niet te betekenen dat mijn instructrices dat maar moeten doen omdat hun het wel kunnen? Als ik iets niet kan oplossen en iemand anders wel moet IK het toch ook leren? ik heb er toch niks aan als iemand anders dat voor mij doet. Je moet er toch handigheid in krijgen? OOK profs rijden met een slof!

@lijntje: ik heb zeer goede proffesionele instructie, en daar moet ik van met een slof rijden!

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:22

casperrr hoe weet jij zo zeker dat jij goede instructie hebt?
als mijn instructrice zou zeggen, doe er maar een slof om, zou ik denken waarom kunnen we het niet anders oplossen.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:24

doet een prof het per definitie goed dan? Zoals die manier waarop anky rijdt is niet mijn manier. Er zijn verschillende denkbeelden waarom iemand op een bepaalde manier rijdt. Die mensen rijden met slof om hun dier snel door iets heen te rijden.

idd moet iedereen het leren, maar moet je daarvoor hulpmiddelen hebben dan? naar mijn idee leer je het beter door het rijtechnisch op te lossen.. door een slof krijg je je paard misschien wel eerder nagevelijk, maar heb je daardoor geleert hoe je daar zelf naartoe moet leren rijden???

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:25

lijntje87 schreef:
casperrr hoe weet jij zo zeker dat jij goede instructie hebt?
als mijn instructrice zou zeggen, doe er maar een slof om, zou ik denken waarom kunnen we het niet anders oplossen.

Vanwege bewezen resultaten referenties e.d. ;)

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:25

Jij moet het leren idd, en een goede instructie kan je dat ook leren. maar ja, dat kost tijd.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:26

ow, geloof me, daar ben ik echt neit van onder de indruk.
ken genoeg personen die op hoog niveau presteren.
nou DIE paarden zijn pas zielig. hoe daarmee om wordt gegaan.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:27

Roos_s schreef:
doet een prof het per definitie goed dan? Zoals die manier waarop anky rijdt is niet mijn manier. Er zijn verschillende denkbeelden waarom iemand op een bepaalde manier rijdt. Die mensen rijden met slof om hun dier snel door iets heen te rijden.

idd moet iedereen het leren, maar moet je daarvoor hulpmiddelen hebben dan? naar mijn idee leer je het beter door het rijtechnisch op te lossen.. door een slof krijg je je paard misschien wel eerder nagevelijk, maar heb je daardoor geleert hoe je daar zelf naartoe moet leren rijden???

Nu bekijk je het weer van de slechte kant? Waarom denk je dat alles rijtechnisch op te lossen is? Als dat zo is waren er geen hulpteugels. Het heet niet voor niets een hulpmiddel. Om je te helpen als iets niet lukt. Daarna kan je toch gewoon verder gaan zonder het hulpmiddel??
Ik weet hoe ik een paard nagevelijk moet rijden dat is mij geleerd, en wat mij ook geleerd is hoe ik een slof moet gebruiken.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:29

lijntje87 schreef:

Waarom zou jij ervan onder de indruk moeten zijn? Als jij het niet wilt geloven moet je dat toch ook niet doen? Mij maakt het niet uit hoor. :) Ik ben er tevreden mee, ik behaal er goede resultaten in :) Mijn paard heeft plezier en ik ook. :) Daar gaat het toch allemaal om? Dat sommige mensen die hoog rijden hun paard niet goed hoeft te behandelen hoeft niet gelijk te betekennen dat andere mensen hun paard WEL goed behandelen op hoog niveau. Jammer dat je gelijk zo denkt!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:31

lijntje87 schreef:
sjaantje schreef:

? ik volg je niet

Nou misschien omdat ik al 10000x heb gezegd dat ik er praktisch nooit mee rij???
Moet jij niet gaan roepen dat ík het niet kan oplossen.

Is overigens ook voor ROOS bedoeld.
Laatst bijgewerkt door Hoipiepeloii op 18-01-09 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:31

lijntje87 schreef:

bedankt he :+

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:33

waarom denk jij dat het niet rijtechnisch op te lossen is? waarom heb jij een hulpmiddel nodig om dat niveau te behalen?
blijkbaar gaat er dan iets niet goed in de communicatie tussen jou, je paard en evt je instructie.

en idd jij behaald goede resultaten, maar Hoe behaal je die, dat is de vraag.
als jij dat niet kan zonder slof gebruik, dan heb ik grote twijfels in jou rijtechniek. en ik zeg niet dat ALLE ruiters op hoog niveua hun paarden slecht behandelen, alleen dat ik er genoeg ken die dat wel doen.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:33

Heb je het tegen mij?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:34

sjaantje schreef:
lijntje87 schreef:

bedankt he :+

weer over een kam scheren;
waarom zijn paarden op hoog niveau zielig?
wil ik wel graag weten ;)

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:34

sjaantje, mijn reactie was ook op casparrr.