Uitgelachen met mijn tuiger,, NU LACH IK veel harder !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie

Re: Uitgelachen met mijn tuiger,, NU LACH IK veel harder !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:53

Gaaf, wat leuk voor je Ja

Ik snap je gevoel wel hoor.
ik heb het ook wel een beetje met mijn pony.
(kan me er ergens wel in vinden maar het blijft frustrerend hoe graag je het ook wilt negeren).

maar aan de andere kant. iedere pony/paard kan best wel een leuk dressuurproefje afleggen. bij de ene kost het alleen wat meer tijd om het te leren als bij de ander. Dit zal deels te maken hebben met de bouw en aanleg. Maar zo zie je maar weer dat je met gedult een heel eind komt Ja

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:18

Tuigers kunnen het zeker heel goed doen in de sport.
In dit topic heb ik er al een aantal toppers voorbij zien komen.
Het blijft gewoon jammer dat veel mensen een vooroordeel blijven houden tegenover de tuigers.
Tuigers zijn gewoon super veelzijdig.
Voorbeeld: Edelster heeft alles gewonnen in het tuig, en heeft daarna nog minimaal ZZ-Licht gelopen.

Ik heb ook een aantal halve tuigers gekent (rijpaard vader), vind vaak dat ze net ff dat beetje extra hebben in de uitstraling en het lijf. Beetje moeilijk uit te leggen.

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 16:40

wie het laatst lacht, lacht het hardst Knipoog
laat iedereen maar zien hoe goed jij bent!
Dan lachen ze niet meer zo snel, vind je ook niet Vork

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:15

Urielle schreef:
En geloof me, of je nu was aangekomen met een tuiger, een NRPS, een Fries, een Groninger, een bonte, een KWPN met een ramshoofd, een Hannoveraan van 1.60, die mensen hadden toch commentaar gehad.

Ik vraag me dus af of mensen ECHT zoveel commentaar hebben als mensen zoals Flugeltje denken....

Ik zie namelijk zo vaak van die types dat als je maar een seconde naar hun kijkt, dat je ze al ZIET invullen wat jij van hen denkt.... Als ik wel eens om mij heen kijk op een wedstrijdterrein denk ik meestal aan heel eenvoudige dingen: mooie kleur heeft dat paard... wat een mooi gewassen staart... waar zou ze dat dekje hebben gekocht... etc.

Zolang mensen niet letterlijk in your face zeggen wat ze van je vinden, blijft het gissen naar wat anderen echt denken. En een lelijk gezicht van iemand hoeft niets te zeggen. Degene kan wel net naar het toilet moeten, of heeft misschien buikpijn, whatever... En mensen zeggen over het algemeen niet snel echt wat zij denken van iemand... En zelfs ALS ze wat zeggen, is het nog maar de vraag of jij het interpreteert zoals zij het bedoelen.... Als het bij jou al zo leeft dat andere negatief over je denken, ontvang je opmerkingen ook niet 'blanco' meer... Dan ga je zoeken naar aanwijzingen die jou denkbeeld bevestigen)

Dus ik vind het vaak zo'n aanstellerij als men roept 'maar nu lach ik het best'... 'Nu ga ik ze allemaal voorbij' (en dan nog terwijl uit je onderschrift blijkt dat je B+13 bent??? Dus hoezo 'voorbij'? Kennelijk moet er eerst dus nog iets waargemaakt worden. Riekt dan toch een beetje naar hoog van de toren blazen....)

Urielle schreef:
En met name in de paardenwereld. Er is al-tijd wel _iemand_ die op je zit te zaniken dat je het niet goed doet, als je tot dusver niks gemerkt had, gefeliciteerd, dan deden ze het achter je rug om.

Natuurlijk wordt er altijd gepraat. De vraag is of dat altijd negatief is... Als NIEMAND over je zou praten, zou dat niet veel zieliger zijn? Dan ben je dus voor niemand interessant. Val je dus totaal niet op... Maar vaker denk ik dat het zo is dat mensen zichzelf nog het meest kwellen met wat zij denken wat anderen denken en zeggen (snappie hem nog?)

En als het zo kwalijk is om over anderen te praten, zou je het zelf ook niet meer moeten doen... Dan zou het wel erg stil worden op maneges en wedstrijden...

Urielle schreef:
Je kunt maar beter gewoon altijd verrekte blij zijn met wat je hebt en overtuigd van dat je het goed doet, want er zijn altijd mensen die staan te springen om je ego en al wat je hebt voor je af te breken.

Ik denk echt dat iemand zich teveel aanzien toekent als diegene denkt dat mensen in de rij staan om zijn/haar ego te breken... Kijk, iemand als Anky heeft ontzettend veel kritieken te verdragen... Maar dan noem je ook iemand die al een reeks wereldprestaties heeft neergezet... Zulke prestaties roepen vaak afgunst en jalouzie op... Maar de gemiddelde basissportruiter heeft voor de doorsnee toeschouwer/mederuiter weinig om afgunstig van te worden (met alle respect... Niet om iemands prestaties te kort te doen, maar prestaties op dat niveau zijn vaak niet uitzonderlijk en door velen haalbaar en binnen handbereik)

reinandje schreef:
er werd bij mij ook geroepen o daar word ze nog geen L mee inmiddels mogen we zz licht starten indd wie t laats lacht lacht het best haha

Ik denk dat het de mensen zelf zijn die ermee worstelen dat zij niet aan het 'door zichzelf gecreeerd ideaalbeeld' voldoen... Bij de subtop zie je echt allerhande rassen en soorten paarden rondlopen. Van lux tot ouderwets, van grof tot fijn, groot en klein, alle kleuren, veel wit/weinig wit, allerlei afstammingen en ook regelmatig een tuiger... Dus voor de hogere dressuur geldt niet echt een ideaal... Er moet gewoon goed gereden worden.

Ik denk dat de mensen die zeggen met een bonte, tuiger, haf etc. worden nagekeken en uitgelachen echt zelf meer voelen dat zij niet aan een 'ideaalbeeld' voldoen, dan dat de buitenwereld zich bezighoudt met zo'n ideaalbeeld... M.a.w.: je bent voor veel mensen veel minder interessant dan je zelf denkt Knipoog

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:05

@Jasmijn, ik ben het helemaal met je eens! De wereld hangt aan elkaar van ideaalbeelden en verwachtingspatronen. Volgens mij projecteer je je eigen negatieve gevoel (ik heb een tuiger, ik hoor er niet bij) op anderen, om je vervolgens uitgelachen te voelen. Vervolgens ga je je bewijzen, maar voor wie?

Dat is ook mijn kritiek op dit topic. Het feit dat je trots bent, staat wat mij betreft niet ter discussie, natuurlijk ben je trots, terecht! Maar waarom ben je zo bezig met wat andere mensen vinden?

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:07

Als je zelf geen tuigpaard gehad hebt kan je ook niet echt oordelen over hoe je als tuigpaard ruiter behandeld/aangekeken wordt door tak ruiters/eigenaren/fokkers etc van kwpn rijpaarden.
Ik denk dat het tegenwoordig wel wat makkelijker geaccepteerd word als 10 a 15 jaar geleden, omdat tegenwoordig staads meer klassieke rassen in opkomst zijn in de sport.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:26

pandabeertje schreef:
Als je zelf geen tuigpaard gehad hebt kan je ook niet echt oordelen over hoe je als tuigpaard ruiter behandeld/aangekeken wordt door tak ruiters/eigenaren/fokkers etc van kwpn rijpaarden.
Ik denk dat het tegenwoordig wel wat makkelijker geaccepteerd word als 10 a 15 jaar geleden, omdat tegenwoordig staads meer klassieke rassen in opkomst zijn in de sport.

in de paardensport zit nou eenmaal veel jaloezie.
ook zijn er genoeg die sommige paarden onderwaarderen of bovenwaarderen.

Ik denk dat het genoemde punt voor velen ergens herkenbaar is.
en dan maakt het niet uit of je in de positie van 'normaal'dressuurpaard eigenaar staat of in die van 'uitzonderlijk'dressuurpaard eigenaar.

Tuurlijk het zal vast meer geaccepteerd zijn dan vroeger, dat is met veel dingen zo. Maar paardeneigenaren hebben allemaal verschillende smaken. Als iedereen dezelfde smaak zou hebben zou het niet goed komen Clown . Het is gewoon jammer dat er altijd een groep is die het ene afkraakt en een andere groep die het andere afkraakt. hierdoor ontstaat imo toch een beeld bij beide partijen die misschien wel verkeerd is.
Want lang niet iedereen behoort tot 1 van deze 'hokjes'.

inprincipe is het algemeen bekend dat ieder paard met training een heel eind kan komen.
bij de ene kost het alleen meer moeite en tijd als bij de ander.

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:30

pandabeertje schreef:

Ben ik even blij dat ik een tuiger heb, mag ik tenminste hier mijn mening geven! Knipoog

De kwpn-fokkers/rijders bij onze vereniging doen tegen mij (en mijn tuiger) net als tegen ieder ander. Ik heb echt totaal geen last van mensen die negatief doen over mn paard. Is ook helemaal geen reden toe Knipoog

Ik blijf erbij dat je veel negativiteit zelf veroorzaakt.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:35

in een woord: heerlijk Haha!
Wat moet dat goed voelen, haha!
Wie het laatst lacht.... Knipoog

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:42

Jasmijn, helemaal mee eens.
Daar doelde ik ook een beetje op: zit het niet tussen je oren?
Veel mensen dénken het.
(ik ook hoor, alleen dan denk ik ten 2e in mezelf: zoek toch niet overal wat achter!)

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:02

WesseLady schreef:
Het feit dat je trots bent, staat wat mij betreft niet ter discussie, natuurlijk ben je trots, terecht!

Er is helemaal niets mis mee om trots te zijn op wat je hebt bereikt. Maar ik krijg dus een vieze smaak in mijn mond van die Penny reacties Zij zijn groot en ik is klein! Dan mensen zo het 'miskende' talent uit gaan hangen... Het lijkt wel alsof ze (on)bewust daarmee hun eigen prestatie (nog meer) proberen op te hemelen... Want als je maar tegen iedereen vertelt hoe jij altijd bent 'uitgelachen' en 'benadeeld' (en je vind altijd een categorie mensen die dat graag van je aanneemt met met je mee gaat zitten pruilen) dan moet het wel extra knap zijn dat je nu weet ik veel wat rijdt (of in geval van TS een wat wp in de B hebt)

pandabeertje schreef:

Maakt helemaal niets uit. Ik heb zelf een 'modern' sportpaard (KWPN) en een vrij klassieke uit een gelderse moeder. Ik merk met beide geen verschil in hoe ik behandeld/aangekeken wordt. Al zou ik met een ezel aankomen zou dat wat mij betreft nog geen verschil maken. Wat m.i. het verschil maakt is hoe ikzelf mensen behandel en aankijk. What you give is wat you get... Echt waar. Als jij oprecht interesse en waardering toont in de mensen in jouw omgeving, krijg je dat naar verloop van tijd ook terug. Ongeacht wat voor paard je rijdt.

Als jij mensen al niet aanspreekt omdat jij er toch al vanuit gaat dat ze er op uit zijn je ego te breken, of je af te kraken... Dan stoot je mensen van je af. Dan hebben ze gewoon geen trek in je, geen interesse. Heeft niks met je paard te maken, maar met jezelf, hoe jij bent als persoon.

Stephanie schreef:

Dat ervaar ik dus niet zo.... Ik zeg niet dat die mensen er niet zijn, maar ik merk het nooit, heb er ook geen last van. Ik ontmoet eigenlijk alleen maar leuke mensen via de sport.

WesseLady schreef:
Ik blijf erbij dat je veel negativiteit zelf veroorzaakt.

Ik ook... En dat geldt niet alleen voor paardensport, maar eigenlijk voor alles.

Miracle_ schreef:
Wat moet dat goed voelen, haha!
Wie het laatst lacht....

Je kan beter altijd lachen, dan voel je je altijd goed... Als je je geluk af laat hangen van 'wie het laatst lacht' dan heb je echt wel een zielig leven hoor... Als je je alleen heerlijk kunt voelen als je iemand voorbij streeft... Dan zal je niet veel lol aan de sport beleven....

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 07:35

jasmijn78 schreef:
Stephanie schreef:

Dat ervaar ik dus niet zo.... Ik zeg niet dat die mensen er niet zijn, maar ik merk het nooit, heb er ook geen last van. Ik ontmoet eigenlijk alleen maar leuke mensen via de sport.

Persoonlijk denk ik dat vele steken onder water bij jaloezie vandaan komen.
Tuurlijk hoeft niet iedereen het door te laten schemeren. Maar dat veegt niet weg dat jaloezie wel voorkomt.
imo is jaloezie iets wat bij vrij veel sporten voorkomt. het gras bij de buren is immers groener Clown

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:48

Stephanie schreef:
Tuurlijk hoeft niet iedereen het door te laten schemeren. Maar dat veegt niet weg dat jaloezie wel voorkomt.
imo is jaloezie iets wat bij vrij veel sporten voorkomt. het gras bij de buren is immers groener

Ik denk dat het vaker zo is dat mensen graag DENKEN dan anderen jaloers op hen zijn... Want dan zou het zo moeten zijn dat zij zelf iets hebben wat een ander niet heeft.... En die gedachte is fijner dan de realiteit dat er wellicht maar heel weinig mensen zijn die zich met jou bezig houden/in jou interesseren (in positieve en negatieve zin)

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:56

jasmijn78 schreef:
Stephanie schreef:
imo is jaloezie iets wat bij vrij veel sporten voorkomt. het gras bij de buren is immers groener

Ik denk dat het vaker zo is dat mensen graag DENKEN dan anderen jaloers op hen zijn... Want dan zou het zo moeten zijn dat zij zelf iets hebben wat een ander niet heeft.... En die gedachte is fijner dan de realiteit dat er wellicht maar heel weinig mensen zijn die zich met jou bezig houden/in jou interesseren (in positieve en negatieve zin)

Ik denk dat beide genoemde punten veelvoudig voorkomen Knipoog

JLR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:36

ik kan er ook niet over mee praten maar lijkt me echt een super gevoel als je ze is even een poepie kan laten ruiken !

flugeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 16:02

@jasmijn ik kan dan op "papier" B+13 zijn, omdat ik maar 5 x gestart ben en hij loopt wel op iets hoger niveau haha
maar ik heb nooit " gedacht" dat mensen mij uitlachten, waar hebben jullie dat gelezen ???? Ik werd uitgelachen.... en ik rijd gewoon voor mij en mijn paard en zeker niet voor een ander

OOOOOH en er is wel degelijk jaloezie hoor.. het hangt er alleen wel vanaf op wat voor stal je staat

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:59

jasmijn78 schreef:
Urielle schreef:
En geloof me, of je nu was aangekomen met een tuiger, een NRPS, een Fries, een Groninger, een bonte, een KWPN met een ramshoofd, een Hannoveraan van 1.60, die mensen hadden toch commentaar gehad.

Ik vraag me dus af of mensen ECHT zoveel commentaar hebben als mensen zoals Flugeltje denken....

Ik denk ook dat het neerhalen reuze meevalt, maar de ruiters die commentaar hebben, hadden het anders wel ergens anders op gehad.

En ja, ik vind wel dat er over het algemeen veel gel*ld wordt in het paardenwereldje hoor. Gewoon omdat veel mensen met hun bladieruiterbladieamazoneblazuspaardblazopaard tegen me staan te kwekken. Ik probeer me daar een beetje buiten te houden, want ik vermoed zomaar dat ze als ik mijn kont gekeerd heb net zo goed over mij roddelen. Maarrrr ik denk niet dat het over het algemeen slecht of arrogant of neerbuigend bedoeld is, gewoon sociaal smeermiddel.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:12

'Mijn' Flappie is ook zo'n top tuiger!
Met zijn eigenaar al vele kampioenschappen en zelfs WK's gewonnen met vierspan mennen.
Verder is hij ZZ-licht +1 dressuur Haha!

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:27

flugeltje schreef:
@jasmijn ik kan dan op "papier" B+13 zijn, omdat ik maar 5 x gestart ben en hij loopt wel op iets hoger niveau haha

Tsja, thuis zijn we natuurlijk allemaal Anky Knipoog

flugeltje schreef:
maar ik heb nooit " gedacht" dat mensen mij uitlachten, waar hebben jullie dat gelezen ???? Ik werd uitgelachen....

Of je nu ECHT uitgelachen bent, of dacht dat je werd uitgelachen, of iets er tussen in... Ik vind je wel een vrij teer zieltje dat je daar dan een topic over moet openen...

Verder vind ik dat je nogal hoog van de toren blaast met deze zin in je openingspost:

Op wedstrijden laat ik de goede dressuur paarden achter me, dat is zo geweldig, rijd ze gewoon finaal weg, vroeger lachten ze me uit om mijn kromme tuiger...nu lach ik keihard terug !!

Je bent B+13??? Met alle respect; maar dat is echt nog geen noemenswaardige prestatie als je naar het 'totaalplaatje' kijkt (B tm Z2 tm GP). Natuurlijk mag je er trots op zijn, daar is niets mis mee. Maar in de trant van 'en nu laat ik alle goede dressuurpaarden achter me' en 'nu lach ik keihard' vind ik echt wat overdreven hoor... (de meeste echt goede dressuurpaarden komen niet eens in de B uit...). Als dat jouw attitude is, dan heb je nog een lange weg te gaan in de sport...

Aan noemenswaardige prestaties denk ik aan het behalen van hoge klasseringen, aan het winnen van selecties, kampioenschappen, bij de beste 4 in een rubriek met 30 deelnemers.

flugeltje schreef:
en ik rijd gewoon voor mij en mijn paard en zeker niet voor een ander

Kennelijk vindt je het toch heel belangrijk wat anderen van jou denken, en vindt je het belangrijk om ze voorbij te gaan... Waarom anders dit topic?

xXIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 21:20

Geweldig!

Echt knap, als ik me paard uit stal pakt en ze vragen wat van paard het is, en ik zeg dat het een tuiger is, geloven ze me niet, pas als ze me met haar zien rijdne, maar gelukkig vinden ze bij ons mijn paard prachtig.

Ach, ik hoop met mijn tuigertje ook nog een keer veder te komen.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 07:20

zo zie je maar hoe belangrijk de basis is. iets wat je met een goed paard snel vergeet en te snel gaat.

flugeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 13:50

@jasmijn met de goede dressuurpaarden bedoel ik die mij toen uitgelachen hebben en ja hun liet ik achter me op mijn 1e wedstrijden...en daar was ik ontzettend trots op en nog steeds.
En ik plaats dit topic omdat ik dat wil, en niet om jou zogezged gez**k aan te horen, hij loopt M Z niveau en dat vind ik een prestatie ja... ik heb gewoon geen zin om elke week met mijn paard aan de leur te gaan en te gaan startten en heb daar ook helemaal geen tijd voor.... anders had hij op papier wel hoger gelopen, maar ik vand dat papier niet zo belangrijk

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 10:36

flugeltje schreef:
@jasmijn met de goede dressuurpaarden bedoel ik die mij toen uitgelachen hebben

Dus als iemand jou uitlacht heeft die automatisch een goed dressuurpaard? Verward

flugeltje schreef:
En ik plaats dit topic omdat ik dat wil, en niet om jou zogezged gez**k aan te horen,

Goed meid, ik hoop toch dat er voor jou nog eens een moment komt dat je echt kunt genieten van je sport ongeacht wat anderen van je zeggen of denken (of wat jij denkt wat anderen van je zeggen of denken)... Ik hoop dat je ooit zal beseffen dat het jouw instelling is die het verschil zal maken, en niet wat anderen zeggen of denken of jouw prestaties an sich... Paardensport is dan NOG veel leuker. ECHT Knipoog

flugeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 10:49

jasmijn78 schreef:
flugeltje schreef:
@jasmijn met de goede dressuurpaarden bedoel ik die mij toen uitgelachen hebben

Dus als iemand jou uitlacht heeft die automatisch een goed dressuurpaard? Verward

flugeltje schreef:
En ik plaats dit topic omdat ik dat wil, en niet om jou zogezged gez**k aan te horen,

Goed meid, ik hoop toch dat er voor jou nog eens een moment komt dat je echt kunt genieten van je sport ongeacht wat anderen van je zeggen of denken (of wat jij denkt wat anderen van je zeggen of denken)... Ik hoop dat je ooit zal beseffen dat het jouw instelling is die het verschil zal maken, en niet wat anderen zeggen of denken of jouw prestaties... Paardensport is dan NOG veel leuker. ECHT Knipoog

ik was een beetje sikkeneurig gister..dus reageerde erg banketstaaf, maar die mensen die mij toen uitlachte stonden bij mij op stal, dus ik weet wel degelijk wat voor paard ze hadden.
Ik sta allang niet meer daar op stal hoor en een jaar of 3 verder kwam ik die personen meerdere malen tegen op wedstrijd en liet ze toen ver achter me, DAAR moest ik om lachen...het is nou niet dat ik elke dag met die personen bezig houd, maar als je "die" mensen dan jaren later tegen kom en je rijd ze weg, das lachen toch ??? DAT is wat ik met heel dit topic bedoel.... sommige denken dat ik het over alle dressuurpaarden heb, maar het ging mij alleen om 'hun' die mij toen uitlachten ( waar ik toen overigens maling aan had, tuurlijk doet het je wat, maarja oliebol happends zeg ik altijd maar)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:45

ik heb op van alles gereden ( draver, haflingers, tuigers) nooit last van commentaar...

Behalve.. toen ik een 6 jarige kocht die Z was en regionaal kampioen ( niet met mij) , toen kreeg ik een paar keer op merkingen als : tsja zo kan ik het ook en zo is er geen kunst aan ...

Niet op wedstrijden trouwens, daar is iederene veel te druk met zichzelf bezig om zich daar druk over te maken