Urielle schreef:En geloof me, of je nu was aangekomen met een tuiger, een NRPS, een Fries, een Groninger, een bonte, een KWPN met een ramshoofd, een Hannoveraan van 1.60, die mensen hadden toch commentaar gehad.
Ik vraag me dus af of mensen ECHT zoveel commentaar hebben als mensen zoals Flugeltje denken....
Ik zie namelijk zo vaak van die types dat als je maar een seconde naar hun kijkt, dat je ze al ZIET invullen wat jij van hen denkt.... Als ik wel eens om mij heen kijk op een wedstrijdterrein denk ik meestal aan heel eenvoudige dingen: mooie kleur heeft dat paard... wat een mooi gewassen staart... waar zou ze dat dekje hebben gekocht... etc.
Zolang mensen niet letterlijk in your face zeggen wat ze van je vinden, blijft het gissen naar wat anderen echt denken. En een lelijk gezicht van iemand hoeft niets te zeggen. Degene kan wel net naar het toilet moeten, of heeft misschien buikpijn, whatever... En mensen zeggen over het algemeen niet snel echt wat zij denken van iemand... En zelfs ALS ze wat zeggen, is het nog maar de vraag of jij het interpreteert zoals zij het bedoelen.... Als het bij jou al zo leeft dat andere negatief over je denken, ontvang je opmerkingen ook niet 'blanco' meer... Dan ga je zoeken naar aanwijzingen die jou denkbeeld bevestigen)
Dus ik vind het vaak zo'n aanstellerij als men roept 'maar nu lach ik het best'... 'Nu ga ik ze allemaal voorbij' (en dan nog terwijl uit je onderschrift blijkt dat je B+13 bent??? Dus hoezo 'voorbij'? Kennelijk moet er eerst dus nog iets waargemaakt worden. Riekt dan toch een beetje naar hoog van de toren blazen....)
Urielle schreef:En met name in de paardenwereld. Er is al-tijd wel _iemand_ die op je zit te zaniken dat je het niet goed doet, als je tot dusver niks gemerkt had, gefeliciteerd, dan deden ze het achter je rug om.
Natuurlijk wordt er altijd gepraat. De vraag is of dat altijd negatief is... Als NIEMAND over je zou praten, zou dat niet veel zieliger zijn? Dan ben je dus voor niemand interessant. Val je dus totaal niet op... Maar vaker denk ik dat het zo is dat mensen zichzelf nog het meest kwellen met wat zij denken wat anderen denken en zeggen (snappie hem nog?)
En als het zo kwalijk is om over anderen te praten, zou je het zelf ook niet meer moeten doen... Dan zou het wel erg stil worden op maneges en wedstrijden...
Urielle schreef:Je kunt maar beter gewoon altijd verrekte blij zijn met wat je hebt en overtuigd van dat je het goed doet, want er zijn altijd mensen die staan te springen om je ego en al wat je hebt voor je af te breken.
Ik denk echt dat iemand zich teveel aanzien toekent als diegene denkt dat mensen in de rij staan om zijn/haar ego te breken... Kijk, iemand als Anky heeft ontzettend veel kritieken te verdragen... Maar dan noem je ook iemand die al een reeks wereldprestaties heeft neergezet... Zulke prestaties roepen vaak afgunst en jalouzie op... Maar de gemiddelde basissportruiter heeft voor de doorsnee toeschouwer/mederuiter weinig om afgunstig van te worden (met alle respect... Niet om iemands prestaties te kort te doen, maar prestaties op dat niveau zijn vaak niet uitzonderlijk en door velen haalbaar en binnen handbereik)
reinandje schreef:er werd bij mij ook geroepen o daar word ze nog geen L mee inmiddels mogen we zz licht starten indd wie t laats lacht lacht het best haha
Ik denk dat het de mensen zelf zijn die ermee worstelen dat zij niet aan het 'door zichzelf gecreeerd ideaalbeeld' voldoen... Bij de subtop zie je echt allerhande rassen en soorten paarden rondlopen. Van lux tot ouderwets, van grof tot fijn, groot en klein, alle kleuren, veel wit/weinig wit, allerlei afstammingen en ook regelmatig een tuiger... Dus voor de hogere dressuur geldt niet echt een ideaal... Er moet gewoon goed gereden worden.
Ik denk dat de mensen die zeggen met een bonte, tuiger, haf etc. worden nagekeken en uitgelachen echt zelf meer voelen dat zij niet aan een 'ideaalbeeld' voldoen, dan dat de buitenwereld zich bezighoudt met zo'n ideaalbeeld... M.a.w.: je bent voor veel mensen veel minder interessant dan je zelf denkt