Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
suleilitha schreef:Met communicatieve vaardigheden beleer je geen paard
.
Grote kans dat dat al één van de oorzaken is, dat het dier nu de pest heeft aan het hoofdstel en het ontwijkt door het hoofd in de lucht te gooien........... den_shir schreef:ja, de eigenaar doet het ook net zo lang tot hij het hoofdstel omheeft en geeft hem een paar keer wat tikken... hij heeft er niet echt een bepaalde handeling voor... En ja zijn andere paarden hebben dit nooit gedaan ......
de toekomst zal het uitwijzen 
?den_shir schreef:Hallo allemaal, ik heb nooit gezegd dat het prima en perfect gaat... er zijn wat dingen die slechter gingen. Maar die zijn nu alweer verholpen.. Ik doe het hoofdstel nu om met behulp met toch snoepjes en dat gaat nu wel goed.. Ook in de wei met halster gaat het nu goed... 1 arm om het hoofd anders halster omdoen.. is bij haar blijkbaar erg belangrijk.. we zijn nu al zo ver dat ze al op voet reageert en al langzaam het sturen begint te snappen..... Ze heeft tot nu toe niet gebokt ofzo.. proberen we zo te houden;)... En ik doe echt wel iets met jullie adviezen btw... alleen jullie denken toch niet dat ik ga luisteren naar het advies dat ik er accuut mee moet stoppen??? lijkt me logisch..
Groetjes,
Densie
sieta87 schreef:Ik vind het altijd goed om je paard eerst goed aan het bit te laten wennen.
Lekker longeren. Als dat goed gaat laten wennen aan een longeersingel en daarna aan een zadel.
Als dat goed gaat vind ik het altijd goed om gewoon met een beetje hangen te beginnen.
Handig is het om een pak stro te gebruiken en daarop te gaan staan. Dan kun je zo over je paard heen leunen.
Rustig aan, en als je het durft voorzichtig er met je hele gewicht op hangen.
Dan voorzichtig aan er naartoe werken om erop te gaan zitten.
Tip: als je opstijgt, houdt dan goed je voet tegen de singel en niet erachter tegen de buik aan.
Daar kunnen ze heel erg van schrikken heb ik gemerkt!
suleilitha schreef:[RT-P] Projectje.........
Dit kan dus het gevolg zijn als een jong dier ondeskundig wordt ingereden, of een poging daar toe.......