Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
p_ponypaard schreef:ik geloof dat je ook niet verzekerd bent zonder cap.
Huertecilla schreef:p_ponypaard schreef:ik geloof dat je ook niet verzekerd bent zonder cap.
...en anderen geloven in God of een hele reeks Goden.
Als je dit niet weet, zoek het dan na en onthou je van natte-apen-verhalen!
hc
Huertecilla schreef:p_ponypaard schreef:ik geloof dat je ook niet verzekerd bent zonder cap.
...en anderen geloven in God of een hele reeks Goden.
Als je dit niet weet, zoek het dan na en onthou je van natte-apen-verhalen!
hc
justsannie schreef:thuis rijd ik zowel in de bak als in het bos zonder cap... waarom?
omdat ik mijn trouwe ros vertrouw en hoewel we zo nu en dan allebei ons gelijk willen hebben en dan slaande ruzie hebben kunnen we niet zonder elkaar. het rare is echter dat ik een ander niet met haar het bos in durf te sturen, simpelweg omdat ik weet dat ze enorm sterk is. toch vertrouw ik haar met mij erop voor de volle 100%.
beantsje schreef:HC het is niet helemaal fout hoor,
als je op een manege rijdt, heeft hun aansprakelijkheidsverzekering vaak als eis dat er een cap gedragen dient te worden. Zonder cap keert de verzekering niet uit.
Uiteraard zal je ziektekostenverzekering de ziektekosten dekken, maar als je zonder cap op een manegepaard rijdt en je komt bijv. in een rolstoel en je carriere is aan gort, dan kan het nog weleens heel vervelend worden allemaal.
beantsje schreef:justsannie schreef:thuis rijd ik zowel in de bak als in het bos zonder cap... waarom?
omdat ik mijn trouwe ros vertrouw en hoewel we zo nu en dan allebei ons gelijk willen hebben en dan slaande ruzie hebben kunnen we niet zonder elkaar. het rare is echter dat ik een ander niet met haar het bos in durf te sturen, simpelweg omdat ik weet dat ze enorm sterk is. toch vertrouw ik haar met mij erop voor de volle 100%.
Beetje onnozel.
Ik heb een superbraaf paard zelf zien vallen in een sukkeldrafje, en dan komt de ruiter ook heel hard neer (in dit geval was het nog een hersenschudding; met cap. ben benieuwd wat het zonder cap zou zijn geweest.
heeft geen donder met vertrouwen te maken.
Ik rijd met cap maar ik vertrouw mijn paard ook.
Een paard dat ik niet vertrouw, daar stap ik niet eens op.
Waratje schreef:Als de manege aansprakelijk is te stellen voor jouw ongelukkige val van dat paard, dan is dus de manege verplicht om de kosten te betalen die worden vastgesteld. Dat gaat dan over de ziektekosten (die jouw ziektenkostenverzekeraar dan verhaalt bij de manege) en eventuele vergoeding voor extra kosten die je moet gaan maken en eventueel gederfde inkomsten. In principe heeft de manegehouder daar dus die AVB voor, als die de voorwaarde stelt dat klanten een cap moeten dragen, dan moet de manegehouder zorgen dat er geen mensen zonder cap op zijn paarden rijden. Als hij daar niet voor zorgt is hij nog steeds aansprakelijk en zal hij het dus zelf moeten betalen (= manege gaat failliet).
Een andere verzekering die zou kunnen besluiten om niet te betalen is je eigen arbeidsongeschiktheidsverzekering, afhankelijk van de polisvoorwaarden, natuurlijk. Dit is met name te verwachten bij de verzekering van iemand die een bedrijf(je) heeft als ruiter.