[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:07

Hoi hoi!

Even een reactie vanuit hier.
Ben druk druk druk.
Rij nu een paardje die enorm moeilijk wilt loslaten en nageven.
Een enorme uitdaging dus. Ook is ze erg moeilijk met voorwaarts lopen.. kortom lastig paardje maar waar je wel super veel van leert. :j
Ook heeft ze enorme opzadel nijd. Omdat ik aan NH doe mag ik alleen dat oplossen (ze is niet zo van het NH) dus vandaag al een begin gemaakt, en wat een vooruitgang! Kon het dekje, bontje en zadel er na lang lang wachten en haar ontspannen maken er opleggen. Alleen het aansingelen... ze wilde me bijna schoppen. Dat is dus een punt waar we veel tijd in gaan steken.
Wat totaal bijna zo'n 50 min bezig met opzadelen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:19

Dat heeft denk ik weinig zin om dat zo op te lossen, je kunt beter een zadelmaker laten komen om te laten kijken of de boel wel goed ligt ;)

Zanshiro, weet je, dat is niet eens erg, als je maar weet waar het aan ligt. Wat is de reden dat het niet werkte. Ik zie jou op de fotos erg terug denken wat logisch is als je gespannen bent. Blijf vertrouwen houden, denk naar voren, durf los te laten :)

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:47

Joolien schreef:
Dat heeft denk ik weinig zin om dat zo op te lossen, je kunt beter een zadelmaker laten komen om te laten kijken of de boel wel goed ligt ;)

Zanshiro, weet je, dat is niet eens erg, als je maar weet waar het aan ligt. Wat is de reden dat het niet werkte. Ik zie jou op de fotos erg terug denken wat logisch is als je gespannen bent. Blijf vertrouwen houden, denk naar voren, durf los te laten :)

Is al geweest, zadel ligt goed.
Maar omdat er meerdere mensen op reden is ze erg bijterig geworden naar het zadel.
En dat ze erg moeilijk los te krijgen is heeft ze altijd al gehad.

Anoniem

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:52

Dan nog denk ik niet dat NH niet helpt maar goede training ;)

Zanshiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:16

@Joolien: je slaat de spijker op zijn kop: dat vindt ik ook erg belangrijk. Weten wat je doet en waarom en als het niet werkt nadenken waarom. En op de foto's werk ik terug en de reden is mijn angst.

Dit ga ik in mijn oren knopen:

Blijf vertrouwen houden, denk naar voren, durf los te laten

Vervelend Fry. Wellicht vindt ze de singel niet fijn. Mijn ervaring is dat sommige paarden daar ook erg op kunnen reageren.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 20:20

Bedankt voor jullie berichtjes!
Aangezien ik op mijn tel niet naar de vorige pagina kan even zo:
Mijn blog is te vinden op mijn profiel. :D

Wat bedoelen jullie precies met spuiten en dat andere..? (Ben al weer vergeten hoe het heet..) Wat moet het voorstellen? Of waar moet ik aan denken? Antwoord mag via PB, om on topic te blijven.
Op mijn blog houd ik alles bij, en plaats ik ook foto's voor de gene die dit willen lezen/ zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:23

Ik wil niet poedersuiker zijn LU maar t ziet er niet goed uit...

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 20:28

Nee ik weet het Jolien. Hij liep vandaag niet kreupel, maar staat wel steeds op rust. Ik heb zo'n vreselijk onderbuik gevoel dat het idd niet goed is. Als de DA komt wil ik daar heel graag bij zijn, dus hoop dat dit 's avonds kan en niet onder schooltijd. Ik houd jullie op de hoogte over hoe het gaat, maar een paard dat met het uitkrabben van de hoeven op 2 benen gaat staan ipv 3 en vanochtend zeker 3 kwartier zo heeft moeten staan, laat bij mij een belletje af gaan. Ik ga sws op de eigenaresse inpraten dat ze nu die DA eens laat komen. :j het is ook warm. En om alles nog even erger te maken, is het 4 jarige vz paard van mijn vriendin wss hoefbevangen.. Mest dun, knoertharde manenkam.. Dacht aan koliek met de dunne mest maar temp was 37.4...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:32

Weet je al wanneer de DA komt? Het lijkt me idd wel erg verstandig dat de da komt ja.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 20:33

Nee, heb het net gevraagd, of ze al weet of ze de DA laat komen, en zo ja, wanneer. Maar ze is werken, dus kan maar beperkt appen..

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:36

Kimberly520 schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Video ]

Hoe vinden jullie dat Unique loopt?
Ik vind het goed, ze werkt goed met haar achterhand en haar hoofd is ook mooi rond.
alleen bij de laatste foto misschien net iets te hoog in haar hoofd, maar haar achterhand werkt wel goed.

Aangezien ik geen reactie gehad heb plaats ik het nog eens :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:37

Kimberly520 schreef:
Kimberly520 schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Video ]

Hoe vinden jullie dat Unique loopt?
Ik vind het goed, ze werkt goed met haar achterhand en haar hoofd is ook mooi rond.
alleen bij de laatste foto misschien net iets te hoog in haar hoofd, maar haar achterhand werkt wel goed.

Aangezien ik geen reactie gehad heb plaats ik het nog eens :)

:oo ik wil niet overdrijven maar jouw paard is hartstikke onregelmatig, met andere woorden kreupel! Heb 3 sec film gezien...

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:39

Hu mijn paard is heus niet kreupel hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:40

Eh jawel. Ik zie hem ontzettend onregelmatig rechtsom. Vooral het eerste rondje is dat ontzettend duidelijk, hij lijkt belastingskreupel rechtsvoor.
Ik heb nogmaals gekeken, tijdens het halsstrekken zie ik het ook, hij loopt zelfs wat scheef om het te ontlasten.

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:44

Nochtans heeft niemand mij iets gezegd dat ze kreupel liep, ik kreeg ook een 8 op haar gangen ...

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:47

Joolien schreef:
Eh jawel. Ik zie hem ontzettend onregelmatig rechtsom. Vooral het eerste rondje is dat ontzettend duidelijk, hij lijkt belastingskreupel rechtsvoor.
Ik heb nogmaals gekeken, tijdens het halsstrekken zie ik het ook, hij loopt zelfs wat scheef om het te ontlasten.

Ik zie het ook ja... Hij maakt vooral in het eerste rondje (maar eigenlijk vrijwel overal) een soort hupje.. Vooral in het eerste rondje rechtsom goed te zijn aan zijn hoofd (eigenlijk zijn hele voorkant) hij doet steeds bij iedere pas een soort hupje.. :(:)

Daarnaast nog even het rijtechnische: Ik vind hem vrij gespannen lopen in zijn kaak (correct me if im wrong ;) ) en lager in zijn hals.. maar misschien komt dat wel doordat ie onregelmatig loopt? Hij zou wat meer mogen ontspannen vanuit zijn schoft en zijn kaak loslaten..
Daarnaast stoor ik me een beetje aan je spoorgebruik :o Je gebruikt ze voornamelijk om te drijven, en daar zijn ze niet voor..
Laatst bijgewerkt door Saintelette op 21-05-13 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:47

Dat is apart, ik zie haar echt onregelmatig, en op meerdere stukken. Kijk nog maar even het eerste rondje door, daar zie je vooral aan haar hoofd dat ze wat lijkt te hinken. Als je beter kijkt zie je dat ze rechtsvoor kortere passen maakt. Ze is ook heel scheef en houdt vast in haar lichaam. Ze houd de kaak vast en heeft veel de mond open, ik zie sowieso een paard die niet fijn rondloopt.
Sorry dat dit zo rauw op je dak valt.

Zanshiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:50

Sorry, maar ook ik zie een onregelmatig paard.

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:51

Oei ik geloof jullie wel hoor maar ik vond net dat ze vrij soepel liep.
En ik vind het vreemd dat de jury niets gezegd heeft en mij dan toch nog als 3de geplaatst heeft ...
En toen ik aan het inrijden was voor het achttal zeiden ze ook dat ze goed liep.

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:51

Kan het ook dat ze onregelmatig loopt omdat ik haar vooruit jaag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:55

Nee, als een paard goed voorwaarts is en het lijf goed gebruikt dan moet een paard juist regelmatig lopen. Het is idd vreemd dat niemand er wat van gezegd heeft. Met filmen hoor ik wel de filmster zeggen 'zo loopt ze altijd'. Ik vraag me af wat er gevraagd werd?

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:58

Oke mijn lesgevers hebben hier ook nooit iets van gezegd.
Net vooraleer ik begon is ze wel beginnen steigeren misschien had ze zich pijn gedaan?

Bij welk stukje zei ze dit? (het geluid van mijn laptop werkt niet, kan het daardoor niet horen)

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:59

Moonfight schreef:
Ik lees al meerdere topic's mee en ik ga hier toch ook eens foto's plaatsen. Ik vind het een beetje spannend, maar jullie bijten hopelijk niet! :=
Ik heb twee foto's van mijn bijrijpaard. Het is voor mij een moeilijk paard om te rijden. Ben zelf namelijk vrij anstig aangelegt en daardoor rijden we soms met veel spanning. Al moet ik wel zeggen dat het heel erg verbeterd is de afgelopen tijd! Aan het begin was gewoon normaal een rondje door de bak rijden op een normaal tempo al niet mogelijk en nu kan ik gewoon alle hoeken door :D Al best trots dus! De afgelopen tijd begint ze ook aardig te zakken. Maar ik weet niet of ik nu op de goede weg zit, dus vandaar dat ik jullie hulp vraag. De foto's zijn stills uit een filmpje en duf lekker pixelig. Ik hoop dat jullie er wel wat mee kunnen! Ik kan door mijn spanning en haar onverwachte acties soms best streng in de hand zijn, dat is zeker iets wat ik wil afleren!

Foto 1:
[ Afbeelding ]
Het eerste wat mij opvalt aan deze foto is dat ze erg de grond in loopt. Komt dat omdat ze op de voorhand loopt? Veder loopt ze wel op de loodlijn en ik kijk zelf wel goed naar voren. Wel heb ik onwijze pianohanden, echt een punt waar ik aan moet werken! We rijden dus wel eens met wat spanning, zien jullie dat hier terug?

Foto 2:
[ Afbeelding ]
Voor mij idee is deze wat beter wat de achterhand betreft. Klopt dat? Ik vind het zelf nogal moeilijk om te beoordelen. Neusje net wat buiten de loodlijn. Ik kijk voor me maar weer die pianohandjes.... Grrrrrr....

Deze foto's zijn van vandaag en we hadden vandaag een wat mindere dag wat de spanning betreft. Dus vindt het moeilijk om deze foto's te plaatsen. Maar ik hoop dat jullie wat tips voor mij hebben!

Niet om jullie op te jagen hoor ;) , maar ben gewoon erg benieuwt naar de tips :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:01

Viel mij ook gelijk al op dat ze niet rad liep en mee"kreupelt" met haar hoofd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:01

Kimberly520 schreef:
Oke mijn lesgevers hebben hier ook nooit iets van gezegd.
Net vooraleer ik begon is ze wel beginnen steigeren misschien had ze zich pijn gedaan?

Bij welk stukje zei ze dit? (het geluid van mijn laptop werkt niet, kan het daardoor niet horen)

Rond 1.45 minuut.
Waarom steigerde ze? Schrok ze, wilde ze niet?