Er zijn heel wat dingen mis met deze foto
Ik probeer de boel nog te redden door een poging te doen wat te liften, maar het mag niet baten
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Pion schreef:Ja het is mn hobby, wel een moeilijke hobby
Misschien wil ik nog steeds teveel controle, er is een tijd geweest dat ze overal voor weg vloog.
Moet haar weer vertrouwen en durven 'openen'.
In welk opzicht tegen de beweging?

Yelly schreef:Mijn paard loopt juist ontzettend ruim van voren, sterker nog, zo ruim dat ze het vanachter dan soms niet bij kan houdenDe voorhand zit al snel in de strekmodus (ook onbedoeld), de achterhand komt helaas niet altijd mee
Joolien schreef:@ Yelly, probeer overgangen terug en weg te rijden, zodat ze in het terugrijden(uiteraard op zit met been om activiteit te behouden) sterker wordt in de achterhand en voor losser wordt en het neusje eruit doet, en met wegrijden ook achter actief houd en je hand wat opzoekt.
Dit doen we ook heel veel in de les hoor
Deze foto heb ik even expres geplaatst om te laten zien wat ik bedoelde met mijn opmerking over ruim qua beweging in de voorhand, maar dat de achterhand soms een beetje achter de feiten aanloopt (waardoor ze dus ook gaat duiken)
Vaak gaat het ook wel goed hoor en we werken er hard aan
Deze foto was puur om even het 'probleem' in kaart te brengen
! Yelly schreef:Even een foto ter illustratie:
Er zijn heel wat dingen mis met deze fotoIk probeer de boel nog te redden door een poging te doen wat te liften, maar het mag niet baten
bertie schreef:Yelly schreef:Mijn paard loopt juist ontzettend ruim van voren, sterker nog, zo ruim dat ze het vanachter dan soms niet bij kan houdenDe voorhand zit al snel in de strekmodus (ook onbedoeld), de achterhand komt helaas niet altijd mee
Veel getrompetter, weinig soldaten?![]()
Dat een achterhand niet mee komt is meestal een kwestie van 'hand'.
Leuk dat je dit noemt!![]()
Heb je foto's?
Mijn instructrice heeft tijdens één van de eerste lessen een keer iets gezegd in de trant van 'wat een leuk voorbeentje heeft ze, nu moeten we nog gaan zorgen dat die achterhand ook aan het werk gaat' 

bertie schreef:Yelly schreef:Even een foto ter illustratie:
Er zijn heel wat dingen mis met deze fotoIk probeer de boel nog te redden door een poging te doen wat te liften, maar het mag niet baten
Wat een leuke foto!![]()
Kun je zelf al iets zeggen over het 'aan de teugel' zijn?
Wat vind je zelf?
Wat zie je?
(je hoeft geen oplossingen aan te dragen hoor!)
Zulke momenten ontstaan als ze het zelf even wat zwaar en moeilijk heeft (dan duikt ze) of als ik teveel inwerk met mijn binnenhand. In het eerste geval had ik haar eigenlijk voor moeten zijn door haar wat eerder uit te schuiven, ze is nog niet zo sterk dus wat meer 'aan elkaar lopen' is best zwaar voor haar: als ze het een stukje goed doet, moet ik eigenlijk weer wat sneller terug naar haar 'comfortzone'
In het tweede geval: hand stil en niet terugwerken

Het neusje mag er uiteraard nog wat meer uit, maar verder vind ik dit voor ons doen wel oke

Al verstuurd naar S_en_Z, haha

) hier niet in de hand. Dat doet hij eigenlijk nooit. Alleen is hij hier wel 'zwaarder' in de hand dan nodig is. Hangen is in mijn ogen echt not-done, en daar krijgt hij dus ook de kans niet voor. Maar ik laat hem idd. te weinig los van voren waardoor hij kans heeft om 'zwaarder' te worden.
Ja ik zei al, waarschijnlijk niet altijd. Want paarden die echt fanatiek teugelhangen hebben een
EnelyaT schreef:Ik stoor me bij deze foto idd aan mijn houding, mijn schouder die tegenwerkt, mijn binnenhand die wil liggen, ik kijk niet netjes naar voren.
Voor mij is het veel belangrijker om te zien hoe een paard loopt onder de ruiter. Ik vind vooral een effecieve zit belangrijk.
En wat vind jij van de tweede foto die ik plaatste
?
Maar ik werk onregelmatig, en kan dus heel vaak niet omdat ik moet werken. Daarnaast ben ik heel lang bang geweest dat hij zou vallen in de linkergalop (lang verhaal) en daardoor ook geen L gestart. Omdat er dan een middengalop op de volte wordt gevraagd. En dat vond ik doodeng!