Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:53

Sabine_Duco schreef:
chanel1985 schreef:
Heb voor de leut een foto van mij op mijn pony in het centraal topic ben ik te zwaar, te lang voor mijn paard gezet.
Kreeg een reactie dat het nog net ging, ik reageerde trots te zeggen dat ik al 9 kilo was afgevallen sinds januari. Krijg ik een reactie dat dat niet veel is. Dan doe je moeite om af te vallen en gezond te eten en dan krijg je zo'n reactie, niet bepaald motiverend

Daar zou ik me dus helemaal niks van aantrekken. Je bent toch goed bezig! +:)+

MaritAriel schreef:
waarom heeft iedereen het toch steeds over het ideale beeld ?? wat maakt het ingodsnaam uit hoe het eruit ziet . Als jij en je paard het maar fijn hebben samen . dat staat bij mij toch echt op nummer 1 !

MaritAriel: je paard moet het ook fijn hebben!!!

Meid kom op, lees nou even wat er staat voordat je weer met een weerwoord komt . er staat als jij EN JE PAARD het fijn hebben . dus ik heb het ook over het paard .

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:53

MaritAriel schreef:
hoor ik een kwartje valen :P? ik snap hem niet helemaal :P

:P

Maar inderdaad dat het paard het ook naar zijn zin moet hebben. Dát is het belangrijkst en mensen mogen best bewust worden daarin. Nu gaat het dan over overgewicht, maar in veel gevallen gaat het hier op bokt ook over andere dingen hoe je het je paard naar de zin kunt maken.

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:54

kohtje schreef:
Heb jij er last van dat een dikker persoon rijd? Ik niet. Je hoeft ze echt niet te zeggen hoor dat ze te dik zijn, dat doet de rest van de wereld wel.
Wat geeft iemand het recht om het iemand te melden?

Wat vind jij dan van al die mensen die zich zich druk te maken over rokende en/of drinkende mensen? Zelfs de overheid bemoeit zich er tegenwoordig mee... terwijl overgewicht voor dezelfde ziektes zorgt en de staat ook miljoenen kost... Er rust gewoon een taboe op het aanspreken van mensen op hun overgewicht.....

kohtje schreef:
Snap niet waarom mensen zich er zo druk over maken. Er zal echt een enkeling zijn die echt te zwaar is voor een paard maar dat zijn dan vaak ook nog mensen die zelf geen paard hebben .
Ook dikke mensen kunnen gewoon conditie hebben en goed op hun paard zitten.

Precies het KAN wel, maar in de paardensport kom je het niet zo vaak tegen....
En dan bedoel ik echt het hogere werk.....

Blue_Eyes

Jooon schreef:
chanel1985 schreef:
Heb voor de leut een foto van mij op mijn pony in het centraal topic ben ik te zwaar, te lang voor mijn paard gezet.
Kreeg een reactie dat het nog net ging, ik reageerde trots te zeggen dat ik al 9 kilo was afgevallen sinds januari. Krijg ik een reactie dat dat niet veel is. Dan doe je moeite om af te vallen en gezond te eten en dan krijg je zo'n reactie, niet bepaald motiverend

:wave:

Motivatie hoor je toch niet te krijgen via mensen die je niet kent op een forum? Motivatie moet je krijgen van jouw eigen familie of mensen die jij kent, vind ik.

Dan nog is het een nogal l*llige opmerking, moet ik zeggen... De mensen die dat zeggen, doen het je meestal niet na! Hou dat maar in je achterhoofd, Chanel ;)

Jellebie

Quellian schreef:
MaritAriel schreef:
hoor ik een kwartje valen :P? ik snap hem niet helemaal :P

:P

Maar inderdaad dat het paard het ook naar zijn zin moet hebben. Dát is het belangrijkst en mensen mogen best bewust worden daarin. Nu gaat het dan over overgewicht, maar in veel gevallen gaat het hier op bokt ook over andere dingen hoe je het je paard naar de zin kunt maken.

haha ik snap hem , helemaal mee eens ! :j

Jessix

chanel1985 schreef:

Ach... uiteindelijk moet je het voor jezelf doen, toch? ;)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:55

Jooon schreef:
chanel1985 schreef:

:wave:

Motivatie hoor je toch niet te krijgen via mensen die je niet kent op een forum? Motivatie moet je krijgen van jouw eigen familie of mensen die jij kent, vind ik.

Ik trek het ook mij niet aan maar ik vind het wel een perfect voorbeeld dat het voor sommige mensen nooit niet goed is, wat je ook doet!

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:55

kohtje schreef:
Ik heb met zwaar overgewicht gewoon z2 dressuur gereden op mijn e pony. Vaak complimenten gehad over onze fijne samenwerking,stille beenhouding enz. Ik had wel veel rompstabiliteit.
Volgend jaar koop ik weer een fijne pony al zal ik geen wedstrijden meer rijden.
Nogmaals leven en laten leven.
En vooral voor de 12+ meiden hier....ik hoop voor je dat je als je volwassen bent zo slank blijft als een den want dieeten is een hel.

Ik vind het een beetje wrang om te zeggen: leven en laten leven.
Misschien omdat jij je zelf aangsproken voelt omdat je overgewicht hebt. Maar je opmerking over leven en laten leven begrijp ik niet. Tuurlijk hoef je mensen niet de grond in te stampen. Maar als je ziet dat een paard ermee wordt belast, dan mag je er toch wat van zeggen?
Als jij iets heftigs ziet gebeuren, tussen paard en ruiter, waar je het niet mee eens bent, dan zeg je toch ook niet: Tja leven en laten leven.
Ik vind dat een beetje vreemd hoor.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:56

Sabine_Duco schreef:
MaritAriel Maar dat was dus wat er bedoeld werd met het kwartje ;) Meer bedoelde ik er niet mee te zeggen hoor, en jammer dat je zo aangebrand reageert.

ja sorry . ik lees de verhalen een beetje half omdat er zoveel te gelijk word verteld . als je het anders bedoeld dat mijn excuses :)

kohtje

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:03

Tja ik bemoei me er niet mee omdat het niet mijn zaak is. En iets heftigs vind ik wel iets anders dan iemand die met overgewicht rijd.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:07

Er zijn zware mensen en te zware mensen. Ik denk echt wel dat die mensen het zelf in de gaten hebben als hun paard of pony het niet aan kan. Houd je lekker bezig met jezelf en je eigen paard in plaats van op anderen te letten.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:08

Mijn gedachten blijft wel; te zwaar is gewoon te zwaar. Je kan ook dun zijn maar lang zijn dan kan je ook te zwaar zijn voor een shet (noem maar even iets).

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:15

Cerize schreef:
kohtje schreef:
Snap niet waarom mensen zich er zo druk over maken. Er zal echt een enkeling zijn die echt te zwaar is voor een paard maar dat zijn dan vaak ook nog mensen die zelf geen paard hebben .
Ook dikke mensen kunnen gewoon conditie hebben en goed op hun paard zitten.

Precies het KAN wel, maar in de paardensport kom je het niet zo vaak tegen....
En dan bedoel ik echt het hogere werk.....

Jij hebt waarschijnlijk niet naar de discipline reining gekeken tijdens de afgelopen WEG 8-) En da's toch echt de wereldtop hoor! :D

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:21

Wranglerbutt schreef:
Jij hebt waarschijnlijk niet naar de discipline reining gekeken tijdens de afgelopen WEG 8-) En da's toch echt de wereldtop hoor! :D

Uuuuuh nee, niet echt mijn ding... Veel 'te dikke mensen' daar aan de top?? Nou dan is het probleem opgelost.... allemaal aan de reining.... hihihi sorry grapje moet kunnen toch??? Slik :o

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:22

MaritAriel schreef:
Mindim schreef:

Mijn man is 1,93 en zeer atletisch en zekers niet aan de magere kant, maar die weegt 87 hoor. Als hij 100 weegt heeft ie lovehandles en beste ook.

ik heb dat verhaaltje van dat iemand die 1.90 is boven de 100 kg weegt al eerder in dit topic gehoord en ga nu ook weer het zelfde antwoorden . Een vriend van mij is 2.01 meter en die weegt echt nog geen 100 kilo hoor ;) .

Tsja, je hebt atletisch Afbeelding

en je hebt atletisch Afbeelding

spieren wegen toch echt een beetje (boel) meer dan vet... dus dan gaat het snel met een beetje trainen.

MMMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:27

Je hebt dik en dik. Het moet in verhouding zijn met de bouw van het paard. En vaak klopt het plaatje gewoon niet.

Paardrijden doe je toch SAMEN met je paard. Je bent samen 1 TEAM en je wilt een mooie prestatie neer zetten, zeker als je op wedstrijd gaat.

De ruiter verwacht wel van het paard dat zijn conditie op peil is. Dus niet na 2 rondjes galop doodop is. En zet je hem toch ook op rantsoen als hij te dik wordt. Waarom mag je dat dan niet van de ruiter verwachten?? Hij moet toch jou extra gewicht dragen. Je gaat mij niet vertellen dat hij niet prettiger loopt als het 15 kilo zou schelen op z'n rug. Als je 15 kilo moet dragen de trap op voelt het toch ook een stuk zwaarder!

Paula2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:40

Ik vind dit echt heel onrespectvol! sommige kunnen er gewoon niks aan doen!
Jij kan dit misschien niet mooi vinden of zielig vinden of wat. Maar ik heb nog nooit een wat steviger persoon op een paard gezien die dat echt niet aan kon.

Maar ik vind deze topic echt veel te ver gaan!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:49

MMMaaike schreef:
Je hebt dik en dik. Het moet in verhouding zijn met de bouw van het paard. En vaak klopt het plaatje gewoon niet.

Paardrijden doe je toch SAMEN met je paard. Je bent samen 1 TEAM en je wilt een mooie prestatie neer zetten, zeker als je op wedstrijd gaat.

mee eens. Feit is wel dat steeds meer mensen te dik zijn en heus iet gaan stoppen met rijden omdat anderen zich aan het plaatje ergeren.

Citaat:
De ruiter verwacht wel van het paard dat zijn conditie op peil is. Dus niet na 2 rondjes galop doodop is. En zet je hem toch ook op rantsoen als hij te dik wordt. Waarom mag je dat dan niet van de ruiter verwachten?? Hij moet toch jou extra gewicht dragen. Je gaat mij niet vertellen dat hij niet prettiger loopt als het 15 kilo zou schelen op z'n rug. Als je 15 kilo moet dragen de trap op voelt het toch ook een stuk zwaarder!

Van mij mag je alles verwachten wat je wilt hoor, het zal alleen niet gebeuren ;) Dus zitten mensen die zich ergeren aan anderen niet alleen de ander dwars maar vooral zichzelf. En een te hoge bloeddruk is ook niet gezond. Als je geirriteerd of gestresst van al dat geerger op je paard stapt is dat ook niet fijn of goed voor het paard.

Ja natuurlijk scheelt het íets. Maar het is nogal overdreven om te doen alsof het voor een paard van 500 a 600 kg met vier benen even moeilijk is om een paar uur per week 15 kilo éxtra te dragen dan dat het is voor een mens om 15 kilo de trap op te dragen. Je zou het dus beter kunnen vergelijken met een mens die in plaats van een uur lang met een een rugzak van 10 kilo wandelt (of jogt) nu een rugzak van 11,5 kilo draagt; dat is namelijk het verhoudingsgewijze verschil.

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:52

paulien2xx schreef:
Jij kan dit misschien niet mooi vinden of zielig vinden of wat. Maar ik heb nog nooit een wat steviger persoon op een paard gezien die dat echt niet aan kon.

Sommige kunnen er inderdaad niets aan doen, maar daar hebben we het niet over.
En sorry hoor, maar omdat jij nog nooit een stevig persoon gezien heb die het paardrijden niet aankan, wil nog niet zeggen dat mensen met overgewicht allemaal kunnen paardrijden.....

Dit topic gaat niet te ver, maar stelt een taboe ter discussie.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:01

kohtje schreef:
Tja ik bemoei me er niet mee omdat het niet mijn zaak is. En iets heftigs vind ik wel iets anders dan iemand die met overgewicht rijd.

Als je je er wel mee zou bemoeien, zou dat dan ook niet een pot die de ketel verhaal zijn? Je kunt het ook niet zeggen, je stapt, zoals je zelf zegt, zelf ook met zwaar overgewicht op een e pony. Veeg je niet gewoon je eigen straat schoon dan?

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:02

MMMaaike schreef:

Wie zegt dat iemand met overgewicht niet op rantsoen is en geen conditie heeft of daar mee bezig is?
Iemand met overgewicht is daar misschien heel hard mee bezig maar omdat hij/zij nog niet op gewicht is wilt niet zeggen dat hij/zij daar niets aan doet en het wel van het paard verwacht :)

Daarbij las ik ook ergens dat overgewicht met roken en drinken vergeleken werd, ook dat is onzin.
Roken en drinken is een keuze, overgewicht is niet altijd een keuze, in sommige gevallen wel maar in sommige gevallen ook niet.
Oordelen vind ik dan ook niet gepast zonder dat je die persoon kent. Sommige reacties vind ik echt hard en snerend.

Dikke mensen worden door enkelen neergezet als paarden-mishandelaars die niet aan hun paard denken maar alleen aan zichzelf...
Als diegenen wat meer naar zichzelf zou kijken inplaats van over anderen oordelen want dat is lekker makkelijk.

Afijn in elke categorie heb je wel rotte appels, de jongeren, de ouderen, de dikken, de dunnen, de Z-ruiters, de B-ruiters,
de recreanten, de westernruiters, de dressuurruiters, de menners, de naturals... etc. etc...
Dit soort topics gaan echt nergens meer over en zijn alleen maar verwijtend naar elkaar.
Laat iedereen in zijn waarde en als iemand echt verkeerd bezig is, op wat voor manier dan ook dan kun je daar toch met diegene een gesprek over aanknopen?
Inplaats van op bokt zeur topics starten over mensen die je niet kent... als diegene niet wilt luisteren dan heb je in ieder geval je best gedaan.
Dit soort topics zorgen er alleen maar voor dat mensen met overgewicht straks met een scheef gezicht aangekeken gaan worden.

Om op TS te reageren tuurlijk moeten het wel eerlijk zijn tegenover het paard en daar mag best iets van gezegd worden maar in een normaal gesprek lijkt me?
Het hoeft ook zeker geen taboe of wat dan ook te zijn...
Tuurlijk kun je niet met 130 kg op een New Forest gaan rijden maar dat heb ik zelf dan ook nog nooit iemand zien doen overigens.
De manier waarop sommige reageren vind ik echt kwetsend :o
Laatst bijgewerkt door fl0wer op 13-07-11 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:02

Cerize schreef:
paulien2xx schreef:

Sommige kunnen er inderdaad niets aan doen, maar daar hebben we het niet over.
En sorry hoor, maar omdat jij nog nooit een stevig persoon gezien heb die het paardrijden niet aankan, wil nog niet zeggen dat mensen met overgewicht allemaal kunnen paardrijden.....

Dit topic gaat niet te ver, maar stelt een taboe ter discussie.....

Over een taboe discusieren is niet erg maar dat mensen voor andere mensen geen respect kunnen opbrengen en hier respectloos antwoorden vindt ik persoonlijk wel te ver gaan. Ook voor de mensen die misschien wel wat kunnen doen aan hun overgewicht.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:04

MMMaaike schreef:

Wie zegt dat iemand die overgewicht heeft niks voor de conditie doet? Ik loop bijvoorbeeld elke avond een half uur. Is misschien voor veel mensen hier lachwekkend. Voor mij is dat een enorme prestatie daar ik een aantal jaren geleden amper 500 meter kon lopen. Hierdoor en door hongeren kan ik nu iets afvallen en ben ik inmiddels meer als 12 kilo kwijt. Na dat half uur kan ik niks meer dus voor mij is dat conditie op pijl houden.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:04

Wat ik wat vreemd vind is dat de mensen het niet erg vinden als je op een paard gaat zitten terwijl je te zwaar bent door een ziekte of afwijking. Het paard kan er toch niets aandoen dat jij daardoor te zwaar bent?

Eigenlijk vind ik de reden waarom iemand te zwaar is niet belangrijk om te kijken of je op een paard past. Het gewicht blijft hetzelfde.
Neemt natuurlijk niet weg dat het heel frustrerend is voor die persoon, maar daar gaat dit topic feitelijk niet over.

En wat ik volgens mij ook niet heb gelezen is de veiligheid. Zwaardere mensen hebben meer risico op ernstige blessures door een val van een paard. Ook iets om over na te denken.

Ik begrijp dat er mensen zijn die heel graag zouden willen paardrijden en er helaas te zwaar voor zijn. Maar ik denk dat er heel veel mensen zijn die iets heel graag zouden willen en wat om de een of andere reden niet kan. Heel vervelend, maar soms moet je je erbij neerleggen dat iets gewoon niet kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:05

sallandval schreef:
Tsja, je hebt atletisch Afbeelding

en je hebt atletisch Afbeelding

spieren wegen toch echt een beetje (boel) meer dan vet... dus dan gaat het snel met een beetje trainen.

Plaatje 1 vind ik amper atletisch gebouwd hoor, maar die vind ik ronduit mager, dat is die caberetier. Met atletisch hoef je ook niet direct bodybuilder of ultra gespierd te zijn. Ik ken genoeg atletische mensen die tussen deze plaatjes inzitten, niet mager, maar ook niet ultragespierd.