TEGEN bitloos rijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 23:28

xCelestee schreef:
Als mensen zonder bit willen rijden, dan kan je ze natuurlijk niet tegenhouden. Zelf zou ik het nooit doen want ik denk dat ik dan nooit meer opsta :')
Mensen die bitloos rijden en heel erg tegen een bit zijn, vind ik onzin. Als je zelf niet met bit wilt rijden dan moet jij dat weten, maar niet iedereen vindt een bit zielig voor zijn/haar paard.

Ik snap niet helemaal wat er onzin is als mensen tegen het bit zijn?

Tendance

Re: TEGEN bitloos rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 03:22

Zij vindt het onzin, dat is haar mening, die mag ze geven!

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 12:19

ik ben helemaal VOOR bitloos rijden, zonder bit rijd ik ook (het meest) maar ach.
bij mijn oude verzorgpony reed ik wel eens met een halster +touw en thats it!
dat is wel lastiger aangezien pony's sneller reageren met bit.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 15:40

Tendance schreef:
Zij vindt het onzin, dat is haar mening, die mag ze geven!

Jezus wat ben jij fel, als of ik jou aanval. ik kan dit soort dingen beter over pb vragen..... ik mag tog vragen wat ze daar onzin aan vind?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 16:14

Wat is er fel aan? Normale zin toch van Tendance?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 16:31

MaritAriel vraagt om argumentatie voor de mening van Celestee. Vervolgens zegt Tendance dat Celestee toch gewoon haar mening mag geven. MaritAriel zegt nergens dat ze dat niet mag. Ze vraagt alleen waarom Celestee te dat vindt. Dat lijkt mij een normale vraag. Ik begrijp ook niet waarom Tendance die opmerking maakt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 16:41

Daan_Ordeal schreef:
MaritAriel vraagt om argumentatie voor de mening van Celestee. Vervolgens zegt Tendance dat Celestee toch gewoon haar mening mag geven. MaritAriel zegt nergens dat ze dat niet mag. Ze vraagt alleen waaro ;) m Celestee te dat vindt. Dat lijkt mij een normale vraag. Ik begrijp ook niet waarom Tendance die opmerking maakt.

Jij begrijpt marit, ik begrijp tendance

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:44

Electra63 schreef:

Klopt, ze typt altijd met uitroeptekens. :+

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:56

Nou ik vind het ook een fel bericht hoor. Er word enkel naar argumentering gevraagd en niet gezegd dat ze haar mening niet mag geven.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:00

Ja, ik ben van de uitroeptekens! Daar hou ik van!
Maar was bedoeld om duidelijk te maken, dat jij vindt, dat je een mening mag hebben, maar er dus ook mensen zijn, die die mening niet delen en die jouw mening dus best onzin kunnen vinden.
Hij was niet fel, maar gewoon heel kort, bondig en duidelijk.

En ik sta er nog steeds achter. Als ik het echt fel had bedoeld, dan had ik het wel anders geschreven.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:13

Air schreef:
Electra63 schreef:

Klopt, ze typt altijd met uitroeptekens. :+

Kijk, Air begrijpt Tendance ook, niets op aan te merken, dus! ;)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:11

Dank jullie dames!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 07:36

Dus omdat air haar begrijpt is er niets op wan te merken? Nou breekt m'n klomp echt.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 08:06

Zullen we dan nu maar gewoon verder gaan met de discussie in plaats van dat we gaan mieren over of iemand iets wel iets feller brengt dan een ander.
Ik was er gewoon flauw van, dat de één wel mag zeggen dat ie iets onzin vindt en dat een ander gelijk moet indammen.
En nu vind ik dat sommige mensen niet zo kleinzerig moeten doen.
Mijn excuses bied ik toch niet aan, want dat vind ik onzin. Per slot lezen jullie mijn post gewoon als fel, terwijl die niet zo bedoeld is, dat is eigenlijk niet mijn probleem.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 08:08

Je begrijpt het nog steeds niet lijkt wel. Er wordt alleen gevraagd WAAROM en niet dat ze dat niet mag zeggen. :?

Overigens vind ik de reactie van Electra misselijkmakend en moest ik daar gewoon op reageren van mezelf. :o

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 08:14

Maritariel vraagt eigenlijk ook niet om een waarom. Dat ze een vraagteken achter dr zin plaats wil niet zeggen dat je de zin ook gelijk vragend maakt.
Ze zegt gewoon dat ze niet snapt waarom het onzin is, dat iemand tegen het bit is.
Ze geeft haar uitleg al in het bericht, dat zij quote, dus daar hoeft ze niet om te vragen.
Nogmaals excuses krijgen jullie niet, jullie voelt je aangevallen, dat is jullie probleem niet het mijne.

Zij mag al meerdere malen zonder duidelijke uitleg iets onzin vinden, dan mag een ander dat dus ook.
Zonder uitroepteken minder erg?
Laatst bijgewerkt door Tendance op 20-02-12 08:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 08:17

Ik heb nergens gezegd dat ik haar begrijp, alleen dat het voor Tendance een normale zin is, lezen is ook een vak.
Het heet geen discussie meer als er alleen een mening in wordt gegooid.

Tendance, als je het anders had omgeschreven als je het echt fel bedoelde kunnen we niks mee. Zou mooi zijn als er per persoon een ander limiet aan felheid mag worden bereikt voor het fel is. :+
Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom er op die zin, netzoals al je zinnen, nadruk moet worden gelegd. Helemaal dit, het is een loze opmerking waar niemand wat aan heeft. En door al die uitroeptekens komt alle tekst anders over dan je het blijkbaar zelf bedoelt, heb je zelf ook geen profijt van.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 08:23

Nee, nogmaals de opmerking erboven is loos, want er staat gewoon een uitleg in het bericht waarom ze dat vindt.
Zij is het er gewoon niet mee eens, dat iemand het onzin vindt dat je tegen het bit bent. Dan kan ze zelf beter een uitleg geven!
Maar nogmaals, die uitroepteken blijft gewoon staan en als iemand het fel vindt so be it.
Laatst bijgewerkt door Tendance op 20-02-12 08:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 08:24

Ik vraag geloof ik ook nergens om jou excuses, dus die hoef ik ook niet. :D

Inderdaad minder uitroeptekens komt al minder schreeuwerig over en dan had ik je berichtje ook heel anders gelezen. :) Maargoed voor mij is het allang duidelijk dat je het niet zo bedoelde, maar als je het bericht zo leest hoe jij hem geplaatst hebt dan vind ik het fel overkomen. :)

Maakt niet uit omdat je later gewoon zegt dat je het niet zo bedoelde, oke dan is het goed. :)

Zo kunnen we nu weer on topic dan?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 08:27

Oh wacht, dus wanneer jij een mening hebt, en anderen hebben een andere mening, dan is jou mening onzin.
En dat is een uitleg :+

Sinds wanneer is dat veranderd?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 08:29

Nu snap ik er niks meer van hoor. :o Op wie doel je Air?

Iedereen mag een mening hebben, maar het is wel handig om te weten WAAROM iemand die mening heeft zodat je misschien jou eigen mening bij kan schroeven.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 08:50

Dat is ook juist wat ik aangeef. De één mag het één onzin geven en de ander het ander. Ook als de uitleg misschien niet helemaal in je straatje ligt.
Ik vind het ook onzin, dat mensen tegen het bit zijn. Persoonlijk ben ik bitruiter, dus zou het zelfs vreemd zijn als ik dat geen onzin zou vinden toch?
Want dan zou ik dus begrijpen dat mensen het mishandeling vinden en als ik het begrijp dan deel ik dus zelf ook deels die mening en dat zou betekenen dat ik zelf ook vind dat ik mijn paarden mishandeld.
Dat mensen het zielig vinden, dat hoor ik aan, maar neemt niet weg dat ik het onzin vind om op normaal bitgebruik tegen te zijn.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 08:52

Tja, ik ben niet voor bit of voor bitloos. Zelf rij ik wel bitloos maar dat is puur omdat mijn paard dat fijner vindt. :) Ik begrijp best dat mensen met bit willen blijven rijden, vind ik ook totaal niet erg. Als ze er maar juist mee omgaan.

Als ik topics zie met een pessoabit die mensen gebruiken omdat het paard o zo sterk is dan kan ik dat niet aanzien, maar ik denk dat menig bitruiter dat ook zal hebben.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 09:07

Ik begrijp ook, dat er blijkbaar mensen zijn, die altijd bitloos rijden. Geen probleem mee, maar vind het wel onzin om tegen het bit te zijn?
Waarom? Omdat ik achter mijn eigen rijden sta en dat nu eenmaal met bit is.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 09:08

Somebitch schreef:
Tja, ik ben niet voor bit of voor bitloos. Zelf rij ik wel bitloos maar dat is puur omdat mijn paard dat fijner vindt. :) Ik begrijp best dat mensen met bit willen blijven rijden, vind ik ook totaal niet erg. Als ze er maar juist mee omgaan.

Als ik topics zie met een pessoabit die mensen gebruiken omdat het paard o zo sterk is dan kan ik dat niet aanzien, maar ik denk dat menig bitruiter dat ook zal hebben.

Jij bent dus voor beiden, maar hebt geen afkeur.