Maar het is toch lastig als je verkeerd valt. Pas door de mri geweest en meer stuk dan ik dacht, zo lastig dus
pat1974
Geplaatst: 05-05-14 07:16
AmbervdHil schreef:
Behalve als je natuurlijk elke 5 minuten van je paard afvalt, haha.
Hoe krijg je dat voor elkaar dan?
ilse06snssel
Geplaatst: 10-05-14 13:55
pat1974 schreef:
AmbervdHil schreef:
Behalve als je natuurlijk elke 5 minuten van je paard afvalt, haha.
Hoe krijg je dat voor elkaar dan?
Op een jong/agressief paard gaan zitten die je er aan alle kanten af wil gooien ? Ik heb ook wel eens op een paard gezeten op de manege waar ik eigenlijk niet op wilde toen ben ik er eigenlijk gewoon 3x achter elkaar zelf afgesprongen omdat ik niet meer wilde dat noemde ze ook al eraf vallen zo kan het ook
Zo ik ben afgelopen Dinsdag voor het eerst van het paard gevallen auw... Bijna na 1 jaar dat ik ben begonnen met paard rijden. Maar hoop wel dat dat voorlopig de laatste keer is geweest.
saabineex
Geplaatst: 15-06-14 19:39
Je bent absoluut geen slechte ruiter als je van je paard af valt. De een valt vaker als de ander. Ik vind dat je juist een goede ruiter bent als je na de val weer opstapt. Mijn vriendin is al heel vaak gevallen en ik veel minder en ze zegt tegen mij dat een goede ruiter juist moet vallen. Dat klopt ook niet, vind ik zelf. Je valt of je valt niet. Je leert ervan en dat is goed, je bent dan niet gelijk slecht op juist heel goed. Vallen, opstaan, knokken en doorgaan.
Ik ben al zo vaak gevallen. En door deze 'oefeneningen' en een beetje geluk heb ik nog nooit iets gebroken. Door mijn vliegervaring denk ik meestal:'oliebol, daar ga ik weer', in de plaats van dat ik verkramp!
Ik vind niet dat je een slechte ruiter bent als je valt, vallen hoort erbij Als je paard een rare bui heeft en alle kanten op vliegt met bokken etc. nou verwacht niet van mij dat ik blijf zitten
alice0cullen
Geplaatst: 23-06-14 00:30
Ik vind het zeker van niet. Met vallen leer je ik heb mijn fair share of ongelukken gehad en ik moet zeggen dat ik er een betere ruiten van ben geworden.
Tuurlijk niet. Als het paard het gek krijgt in de kop en keihard er vandoor gaat, bokkend en al, dan blijven 9 van de 10 mensen niet zitten. Ik ben laatst ook gevallen, had m'n halve oor er bij af (m'n oorschelp zat nog vast aan de bovenkant) paard bokte met zijn kop tussen de benen terwijl ik net stond in het zadel tijdens de draf. Dat + een hoog opgooiend paard die naar anderhalfjaar sinds een week weer onder het zadel is, is geen goede combinatie.
Vreemde uitspraak. Toen ik een lange tijd geleden vrij weinig te paard durfde, ben ik inderdaad niet gevallen. Maar of ik toen een betere ruiter was dan nu... Nee :p
Zwartvosje
Geplaatst: 24-07-14 09:04
Wel vallen, niet vallen, ik vind dat dat absoluut niet definieert of je een goede ruiter bent of niet. Ik heb het springen opgegeven, maar toen ik daarmee bezig was zat ik vaak fout/deed iets verkeerd, waardoor ik na de sprong altijd er af donderde. Ik heb daar van geleerd en het ging steeds beter (totdat ik stopte uiteraard xD).
Het gaat er juist om dat wanneer je valt, je je afvraagt waarom je viel, hoe je ervoor kunt zorgen dat je niet meer valt de volgende keer (tsja op hol slaand paard is lastiger, maar ook daar kun je mee om leren gaan) en vooral dat je zo snel mogelijk weer opstapt en het opnieuw probeert!
Iedereen valt wel eens van zijn paard, zelfs de beste ruiters. Zelf val ik altijd op een hele domme manier, ben toen iemand me iets te hard voetje gaf met opstijgen aan de andere kant van het paard neer gekomen, ik lachen en t paard keek echt zo van "wat doe jij nou?"
Ejena
Geplaatst: 31-07-14 13:57
Ik ben het niet met de stelling eens. Ook ruiters die op Z niveau rijden vallen wel eens van hun paard. Denk aan een rondje zonder zadel rijden, waarbij je paard opeens opzij schiet en je opeens op de grond ligt? Maakt dit je dan een slechte ruiter? Ik vind van niet.
Caro_ZH
Geplaatst: 06-08-14 13:37
Je bent juist geen slechte ruiter als je valt! Als je nooit valt rijd je misschien wel te weinig
GabyJansen
Geplaatst: 06-08-14 17:59
Van vallen van een paard, daar leer je alleen maar meer van!
aischa2
Geplaatst: 06-08-14 18:44
Iedereen kan vallen van zijn paard of pony dat maakt je echt geen slechte ruiter! Als je langer rijdt en moeilijkere paarden gaat rijden heb je daar ook meer kans op.
Amy02
Geplaatst: 14-08-14 08:08
Tuurlijk ben je dan geen slechte ruiter Want daar kon jij niks aan doen