Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

charlie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:39

Jah, misschien dring ik binnen in jullie Totilas-discussie. Had ik misschien niet moeten doen, maar ik zag dat Henriquet al eerder vernoemd werd in dit topic, dus dacht ik dit ook maar toe te voegen. Hoe meer denkwerk hoe beter... denkik.

En oohja, Kiwiko, als dit paard volgens jou niet correct werkt, zou dan toch maar eens beter kijken, of gewoon nog veel gaan bijleren over paardrijden...
Laatst bijgewerkt door charlie1989 op 20-10-09 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:42

wellicht........... ik zie slechts een niet goed bewegend paard met veel protest............

misschien liggen onze defenities wat anders als het gaat om meewerken en plezier in het werk hebben...........

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:44

Dit paard moet duidelijk de piaffe en passage nog leren. Dat hij gespannen is oké, maar dat is te begrijpen. Als jij iets nieuws moet leren dat niet makkelijk is, zal je ook gespannen zijn. Een keer de oefening onder de knie, komt die ontspannen soupelheid vanzelf.
Dat wat je ziet in de proeven is het eindresultaat, dit wat charlie laat zien het begin.

charlie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:45

KiWiKo schreef:
wellicht........... ik zie slechts een niet goed bewegend paard met veel protest............

misschien liggen onze defenities wat anders als het gaat om meewerken en plezier in het werk hebben...........

hmmm, zou dan toch even een fimpje moeten zoeken van een piaffe van Totilas of Salinero. Misschien is het wel spectaculairder, maar klassieke rijkunst en lichtheid is toch ver zoek... Of ben ik het die gebrainwasht ben van de Henriquets????

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:50

nogmaals.............. wat wil je bereiken met dit filmpje..............
het is namelijk nul representatief ............

eigenlijk sabelt dit filmpje jou eerder neer...........

dus ga voor de herkansing, en zoek een filmpje op van een losse rus, niet zwipend paard, die vrolijkheid uitstraalt............

en dan kom je niet bij deze terecht, want het paard dat jij laat zien straalt een en al ongelukkigheid uit..............

dat is waarschijnlijk ook de reden dat ze niet in de top meerijd

charlie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:54

KiWiKo schreef:
nogmaals.............. wat wil je bereiken met dit filmpje..............
het is namelijk nul representatief ............

eigenlijk sabelt dit filmpje jou eerder neer...........

dus ga voor de herkansing, en zoek een filmpje op van een losse rus, niet zwipend paard, die vrolijkheid uitstraalt............

en dan kom je niet bij deze terecht, want het paard dat jij laat zien straalt een en al ongelukkigheid uit..............

dat is waarschijnlijk ook de reden dat ze niet in de top meerijd

hmmm, wil niet langer off-topic gaan, maar nog even dit aan Kiwiko: Wil je nu echt beweren dat je het beter gaat weten dan Catherine en Michel Henriquet, en hen verwijten van een gespannen paard en verkeerde training? hoho, nu sabel jij jezelf pas neer!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:56

mag jij vinden.......... vind ik niet erg :)

maar nogmaals als ik zie wat jij aandraagt als wat het moet zijn, dan ben ik blij dat ik me daar in mee in mee laat lopen :) sorrie

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:59

charlie1989 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=vqundsYF ... L&index=55
Merk wel dat dit nog geen grandprix paard is en dit slechts een training is.

En wie durft dit eens vergelijken met Totilas piaffe?

Vraagje: wat heeft dit paard om z'n rechter voorvoet in dit filmpje? Niet zo goed te zien, maar ziet er toch een beetje vreemd uit.

charlie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:01

senna21 schreef:
charlie1989 schreef:

En wie durft dit eens vergelijken met Totilas piaffe?

Vraagje: wat heeft dit paard om z'n rechter voorvoet in dit filmpje? Niet zo goed te zien, maar ziet er toch een beetje vreemd uit.

Een beschermer, of hoe zeggen ze dat in nederland? Ja, het is een oude, en het bovenste plakkertje is kapot alsook datgene die rond de kogel plakt.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:12

charlie1989 schreef:

En wie kan dit eens vergelijken met Totilas piaffe?

Ik wil wel even vergelijken hoor, als je dat graag wil:

Totilas: kantelt zijn bekken, buigt in zijn spronggewrichten, daalt in zijn achterhand, heeft veel afdruk en de tact en ritme alsmede het even hoog optillen van de benen blijft ten allen tijde bewaart (zonder zweep, zonder verzet en met zichtbaar plezier) en de overgangen van en naar passage en piaffe zijn vloeiend.

Dit filmpje: paard blijft veel te ver achter de massa, te traag in het achterbeen, heeft te weinig buiging in de sprong, kantelt zijn bekken niet in de passage en op het moment dat hij even in de piaffe probeert het te doen, komt er duidelijk verzet (last van RSI gewricht?) en rijdt de ruiter er voorwaarts uit, maar ook niet vloeiend. Veel tactfouten, nauwelijks afdruk en tactverlies in elke overgang.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:18

ik vind het wel lachwekkend hoe iedereen over dit paard zeurt..
Net alsof ze de sterren van de hemel rijden en zelf 't beste
paard van stal hebben staan :')
Sorry dat ik zo binnenval maar ik vind dit zo'n rare discussie :)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:19

_Bitje_, over welke paard heb je het? Totilas of het paard in het filmpje? Er zijn echt wel een paar mensen in dit topic actief die behoorlijk verstand van zaken hebben, hoor. Dus zo vreemd is de discussie niet. ;)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:21

dat weet ik, ik heb t overigens over Totillas,
iedereen mag ook zijn eigen mening hebben, daar heb ik geen problemen mee,
Maar ik vind ondanks het feit dat hij erúg jong is dat het een
goed en super bewegend paard is met potentie, geef mij maar
zo'n totillas :)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:22

Oh, ik zou ook best een Totilas op stal willen, hoor, denk alleen niet dat ik hem zou kunnen rijden. :-)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:23

dat is weer een ander verhaal :D

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:25

ik vind dit allemaal maar een hele kansloze discussie.
ik zie in het filmpje met Totilas helemaal niets van protest etc.
ik vind het een geweldig paard en de 1e keer dat ik hem heb zien lopen was ik meteen helemaal weg van hem!
mischien omdat ik niets met bijv. een salinero heb.. maar ik denk dat Mr. Edward echt wel weet wat hij doet, en een ruiter die zo hoog in de internationale top meedraait zal zeker wel weten of het paard het met plezier doet, dat straalt er gewoon vanaf.

paard loopt prachtig op een verticale lijn en zijn gangen zijn om verlieft op te worden! kon mijn beestje dat maar!!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:26

_Bitje_ schreef:
ik vind het wel lachwekkend hoe iedereen over dit paard zeurt..
Net alsof ze de sterren van de hemel rijden en zelf 't beste
paard van stal hebben staan :')
Sorry dat ik zo binnenval maar ik vind dit zo'n rare discussie :)

Toevallig hebben we allemaal wel het beste paard van stal! :D

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:27

maaikj schreef:
ik vind dit allemaal maar een hele kansloze discussie.
ik zie in het filmpje met Totilas helemaal niets van protest etc.
ik vind het een geweldig paard en de 1e keer dat ik hem heb zien lopen was ik meteen helemaal weg van hem!
mischien omdat ik niets met bijv. een salinero heb.. maar ik denk dat Mr. Edward echt wel weet wat hij doet, en een ruiter die zo hoog in de internationale top meedraait zal zeker wel weten of het paard het met plezier doet, dat straalt er gewoon vanaf.

paard loopt prachtig op een verticale lijn en zijn gangen zijn om verlieft op te worden! kon mijn beestje dat maar!!

en zo denk ik er dus ook over, over elk paard kun je wel zeuren en snouwen...

Horseyfries: ja ik ook 2 :Y) (maar dan niet het beste in prestaties , nog niet :') )

Whoopi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:43

Ik vraag me af hoeveel er over mij paard gezeurd zou worden... :S
Vind het altijd zo *ja, ik zoek een goed woord, maar die mag iedereen zelf invullen* dat iedereen het hier zo goed weet en vooral beter weet.
Ik krijg dan ook meer het idee dat het afgunst is. Ik bedoel, wie zou nou niet zo willen rijden??

Nu krijg ik vast een heleboel personen over me heen, maar ieder zijn mening toch?

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:45

daar ga je toch niet wakker om liggen ;)
ieder zijn mening en zo die van jou..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 23:55

Whoopi1 schreef:
Ik vraag me af hoeveel er over mij paard gezeurd zou worden... :S
Vind het altijd zo *ja, ik zoek een goed woord, maar die mag iedereen zelf invullen* dat iedereen het hier zo goed weet en vooral beter weet.
Ik krijg dan ook meer het idee dat het afgunst is. Ik bedoel, wie zou nou niet zo willen rijden??

Nu krijg ik vast een heleboel personen over me heen, maar ieder zijn mening toch?

Ik vind het altijd zo vreemd dat mensen er maar van uit gaan dat iedereen een olympische droom heeft... Buiten je eigen referentiekader treden helpt al. ;) Maar zeggen dat iedereen die het niet mooi jaloers is, is wel het eenvoudigst. :)

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:21

horseyfries schreef:
Dit filmpje: paard blijft veel te ver achter de massa, te traag in het achterbeen, heeft te weinig buiging in de sprong, kantelt zijn bekken niet in de passage en op het moment dat hij even in de piaffe probeert het te doen, komt er duidelijk verzet (last van RSI gewricht?) en rijdt de ruiter er voorwaarts uit, maar ook niet vloeiend. Veel tactfouten, nauwelijks afdruk en tactverlies in elke overgang.

Volgens mij is het SI gewricht en is RSI iets anders...

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:33

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een filmpje van hetzelfde paard, maar dan gewoon gereden in de basisgangen.

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:35

Kijk is in de stamboom van totilas (staat ergens op internet)
dan zie je als achterneef Esprie staan.
dat is ook een heeeeel mooi paard,
het is namenlijk het paard van me tante :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:47

Ilzas schreef:
horseyfries schreef:

Volgens mij is het SI gewricht en is RSI iets anders...

Je hebt helemaal gelijk, zal het even veranderen.