Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Whinnylando schreef:Heino blz 56 de post van 16:03
Whinnylando schreef:Heino blz 56 de post van 16:03
Spot, je mag het gerust uit zijn verband gaan rukken maar vraag mij dan niet om een uitleg. Antwoord op je vraag over wat is het duitse systeem dan heb ik al gegeven. Ik heb geen uitspraken gedaan over verschillen ga ik ook niet doen. Ik zeg niet de lesmethode van AdB van haver tot gort te kennen. Jij denkt dat waarschijnlijk wel maar dan heb je dus niet gelezen waar ik mijn mening op baseer.
Ik dacht dat we er al aardig uitwaren met het antwoord van Driebergen bovenaan de vorige bladzijde...
Grappig dat woordje dissen, gebruik je daar dat speciale handgebaar ook bij? Doet mijn zoontje van 11 ook(sorry kon het niet laten, geintje moet kunnen nietwaar?)
Spot schreef:Whinnylando schreef:Heino blz 56 de post van 16:03
Spot, je mag het gerust uit zijn verband gaan rukken maar vraag mij dan niet om een uitleg. Antwoord op je vraag over wat is het duitse systeem dan heb ik al gegeven. Ik heb geen uitspraken gedaan over verschillen ga ik ook niet doen. Ik zeg niet de lesmethode van AdB van haver tot gort te kennen. Jij denkt dat waarschijnlijk wel maar dan heb je dus niet gelezen waar ik mijn mening op baseer.
Ik dacht dat we er al aardig uitwaren met het antwoord van Driebergen bovenaan de vorige bladzijde...
Grappig dat woordje dissen, gebruik je daar dat speciale handgebaar ook bij? Doet mijn zoontje van 11 ook(sorry kon het niet laten, geintje moet kunnen nietwaar?)
Nee dat moet ik je helaas verschuldig blijven (handgebaar), maar kan me er alles bij voorstellen. Tja je bent zo oud als je je voelt, en ik voel me nu eenmaal een baldadige puber![]()
![]()
Weet je Whinny, jij leest zelf ook niet, ik zeg nergens dat je uitspraken hebt gedaan over de verschillen, maar mijn vraag is dus alleen, hoe kan je zo tegen zijn als het precies hetzelfde is (Duits AdB), hoe kan je dan zo zeggen, advies: Wegblijven.
Jij kent namelijk helemaal niets van de methode de Bodt, anders kan je nooit verkondigen dat je Duits rijdt en bij de methode de Bodt adviseer je mensen wegblijven, dat is echt heeeeel vreemd en een vorm van jezelf tegenspreken. Nogmaals ik heb het niet over de HKO, artrose paarden en alle andere zielige stumpers die er rond lopen met van alles en nog wat. Gewoon 3/4 jarige paard wat zadelmak gemaakt moet worden.
Nog 1111111111111111111 keer dan, wat is daar verschillend aan? 3/4 jarige paard zadelmak maken, duits of AdB gereden.
Whinnylando schreef:Voor de rest heb ik sinds pagina 55 geen voorbeeld gezien zoals Heino gaf om op te reageren wat een verschil is met het DS
Heino schreef:Je verhaal is duidelijk, ik begrijp alleen nog steeds niet waarom je de methode óók afraadt voor "gezonde paarden". Is dat omdat er geen/weinig aandacht besteed wordt aan de rest van het skala?
Whinnylando schreef:Ik heb gevraagd of jullie mij een uitleg wouden doen van het systeem, heb ik tot op heden niet echt gehad... Kan dus ook niet echt de verschillen aangeven. Zoals ik al eerder geschreven heb ben ik geen leerling van AdB geweest, en gaat mijn mening over ervaringen van mensen uit mijn omgeving.
.
Whinnylando schreef:ps ik denk dat het grootste verschil wel is dat DS altijd van binnenbeen naar buitenhand rijd. Dus diagonaal omdat een paard ook diagonaal beweegt.
Whinnylando schreef:Heino schreef:Je verhaal is duidelijk, ik begrijp alleen nog steeds niet waarom je de methode óók afraadt voor "gezonde paarden". Is dat omdat er geen/weinig aandacht besteed wordt aan de rest van het skala?
Heino.... zucht....
Whinnylando schreef:Rukaro: het van binnenbeen naar buitenhand rijden is geen oefening maar iets wat je altijd in elke oefening toe kunt passen. Om te beginnen op de volte bijv. je wil dat een paard netjes om je been heen gebogen loopt. Dat kan dan niet door aan de binnenteugel te trekken (wat je veel mensen ziet doen) want dan slingert de achterhand weer uit en buigt hij niet. Maar juist door hem van binnenbeen naar buitenhand te rijden en te ondersteunen aan de buitenkant als je hem uitnodigd te buigen met je binnenbeen. Lastig om dit op een papiertje uit te leggen omdat ik geen lesgever ben, ik kan meestal pas zeggen wat ik doe als ik erop zitIk onthoud het niet het zit in mn lijf.
driebergen schreef:Leuk om iets meer te weten over het duitse systeem. Ik kan me voorstellen dat het lastig uit te leggen is op papier, dat is precies waarom het lastig het systeem van AdB uit te leggen.
Antoine de bodt houdt het paard liever los en gebruikt eigenlijk geen been. paard moet zelf zijn manier van lopen vinden, door aanwijzingen van de ruiter, en moet zelf zo blijven lopen. Wijkt ie weer iets af, dan corrigeert de ruiter dit.
er zijn verschillende oefeningen, die eigenlijk op het paard worden afgestemd. bij het ene paard zul je slingerlijnen maken, bij een ander misschien eerst rechtuit met contrastelling. Een ander verzet (gideer) je weer.
(voor het geval Whinnylando nog meeleest...)