Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kamy schreef:Yamcha, wat vind jij vooral storend aan mijn foto's op blz 57? Dit waren een van de eerste wedstrijden en we waren allebei erg gespannen. Maar de toon was daarmee gezet en ik ben nog steeds aan het werken aan een los paardelijf (en menselijf natuurlijk...). Jij kan het zo goed vertellen en uitleggen....
Yamcha schreef:PintoNatal: Die ene foto waar jij raar zit heb je hem wel lekker aan het sjouwen, hoor!!!
Needje schreef:Esperanza, moet je ivm de KS m niet lager rijden van voren?
MyWishMax schreef:Kissing Spines
Yamcha schreef:Kamy schreef:Yamcha, wat vind jij vooral storend aan mijn foto's op blz 57? Dit waren een van de eerste wedstrijden en we waren allebei erg gespannen. Maar de toon was daarmee gezet en ik ben nog steeds aan het werken aan een los paardelijf (en menselijf natuurlijk...). Jij kan het zo goed vertellen en uitleggen....
Ik zie in die foto's allereerst gewoon een hoop spanning. Paard drukt de rug wat weg, loopt op de voorhand, en is tegen de hand, en geeft niet na op het been. Hij zal aanvoelen als een plank, vermoed ik.
Ik ben blij dat je aan het werken bent aan een los paardenlijf en een los mensenlijf.
Voor een los mensenlijf zou je eigenlijk iedere morgen een goeie warming-up moeten doen... al je spieren losmaken, je armen en benen loswerken (de meeste mensen zijn rechts, en vergeten daarbij de linkerkant, vergeet die dus niet). En voor dat je gaat rijdenn. Ook gewoon even sportschoenen aantrekken en gaan lopen, daarna vooral je hamstrings (die lange spieren aan de binnenkant van je benen, noemen ze ook wel de ruiterspier) en de atlas, die grote in je nek, die doorloopt tot op je schouders goed loswerken.
Voor een los paardenlijf veel voorwaarts/neerwaarts werken, veel overgangen naar voren en terug, veel voltes en slangenvoltes, (wil je hem echt los hebben is een slangenvolte met overgangen sta'/draf iedere keer bij het omstellen wel een leuke oefening). Blijf ook voelen of ie nageeft op je hand, of ie echt los komt in het lijf... (losse paarden rijden erg lekker en losse mensen ook)...
Citaat:Wat mijn spieren betreft: Ik ben een hardloper! Loop ook recreatief wedstrijdjes van 10 en 15 km.... Maar ik heb wel heel snel een stijve nek en schouder partij. Heel gevoelig voor stress ook, dus ik sla meestal daar "dicht" op wedstrijden...Mijn oom is fysio, en daar ga ik nu regelmatig naar toe en het is nu los.
Yamcha schreef:KLopt hoor, Goofy, daarom had ik het er ook over om eerst de spieren goed los te werken. Het is redelijk onzinnig als je, wanneer je als mens vast in je lijf zit, gaat proberen een paard los te werken... Het ging mij eigenlijk ook niet om duursport, maar even een blokje om hardlopen kan een mens fijn los maken... met de bijbehorende warming-up oefeningen of course.
Needje schreef:Ehm, heb je ook losmakende oefeningen waar ik niet voor hoef te rennen?![]()
Moet eerlijk zeggen dat ik mijn paard de laatste tijd zo stug vond. Maar merk ook dat ik zelf best vast zit. Krijg steeds meer last van m'n rug. Dus tsja...
Maar wat was er eerder, de kip of t ei?!
Needje schreef:Esperanza, moet je ivm de KS m niet lager rijden van voren?