Altijd met, op de manege is het ook verplicht, en mijn verzorgpaardje staat aan scheurpaden - lange zandpaden - en daar scheuren ook nog regelmatig andere langsheen, dus als ze een keertje de benen wil nemen..... ( niet dat ik haar dat zo snel zie doen, om erachteraan te rennen )
ik rij eigenlijk altijd zonder cap. de enige uitzondering is als ik een hengst rijd of een jong paard zadelmak maak voor de eerste keer, wat niet vaak gebeurd, maar na verloop van tijd gaat ie weer af. heb al verschillende geprobeerd en gehad maar vind ze niet lekker zitten en krijg er barstende koppijn van. weet dat het voor de veiligheid is maar kan er echt niet mee om gaan.
Wisselt een beetje... Pas reed ik met cap, loopt dr ineens een gigantische spin onder op det klepje, dan is die cap toch snel af Maar als ik zonder zadel rijd eigenlijk altijd zonder cap, met zadel eigenlijk altijd met cap
Bij mij verschilt het. Bij ons op stal is het in de bak verplicht om met cap te rijden, dus dan heb ik hem wel altijd op. Maar naar buiten laat ik hem meestal thuis. Vroeger reed ik wel altijd met cap, maar ik vertrouw Haf voor 100% en ik heb hem meestal goed onder controle.
Altijd met , behalfe vroeger op mijn verzorg ponie , want die ging er in geen 1000jaar vandoor. Als die schrok , ging hij naar het ding waar hij van schrok kijken , en sniuven.
Ik rij meestal ook zonder cap, alleen op een jong paard, of nieuw paard, en in de bossen rij ik met cap. Waarom in de bossen dan wel en dan niet in de bak ?? Het is inderdaad net zo gevaarlijk, maar vind met cap rijden oliebol .. En je zweet zo erg .. en dan zonder cap rijden vliegt de wind lekker door je haren ..
met cap.. altijd... op mijn 9e ben ik er zo hard vanaf gevlogen (terwijl ik daarvoor nog tegen de pony mompelde "cap op... zucht, je bent zo mak als een lammetje en dan moet ik een cap op, maar goed, omdat het moet dan") Ik had mijn cap op, de pony ging ervandoor in rengalop, gaf een hele steile bok, ik vloog, klapte dubbel, rug net niet gebroken wel heel zwaar gekneusd en heb er nu na 10 jaar nog steeds last van. Cap... Helemaal verbrijzeld. Mijn hoofdje had niks, alleen vol zand
Nou ik weet het wel hoor. Ik ben er zo van geschrokken hoe die cap eruit zag. Als dat mijn hoofd was geweest, had ik zeker niet meer geleefd.
ik rij altijd met cap ik mag niet eens zonder cap rijden want mijn zus is er een keertje je afgevallen waardoor ze een helle zware hersenschudding had en een paard dagen mee in het zieken huis heeft gelegen zelfs toen had zij een cap op maar nu als ze valt een slaat met haar hoofd op de grand is ze gelijk een heel deel van der geheugen even kwijt en heeft ze weer een hersenschudding en sinds toen mogen wij niet meer zonder cap rijden daar voor ook al niet maar nu helemaal niet meer
&als mensen dat onzin vinden moeten ze maar eens gaan kijken naar het topic bij verslag van de dag ; dankij mijn cap en een engeltje op mijn schouder. dan zullen ze zich misschien bedenken
nee want een cap staat niet mooi en zit niet lekker.......ahum
nee ik vind het ook niet fijn zitten en krijg er ook vaak hoofdpijn van. maar mijn schedeldak is me liever dan af en toe hoofdpijn,dat neem ik dan maar voor lief.
ik doe tegenwoordig echt ALTIJD mijn cap op, ook al is hetwarm ,krijg ik hoofdpijn, ben er dus anderhalve week geleden afgevallen, en t was warm dus mw had GEEN cap op ..en viel dus op mijn hoofd en schouder...maar dat was 1 duidelijk waarschuwing...beter heet/warm e n beetje hoofdpijn bij warm weer(of gewoon eens een nwe cap denk ik dan..) dan mijn schedel in elkaar en drinken en eten door een slangetje.... tuurlijk kan er altijd nog iets gebeuren maar je kan het ook proberen te beperken.
Ik rijd altijd met! Voorheen had ik nooit een cap op.. Maar ik ben er een aantal keren afgegooid, en sinsdien rijd ik altijd met cap.. Ik denk altijd maar zo het is een kleine moeite om dat ding op te zetten.. en laatst ben ik er weer afgekletterd en was ik blij met dat lelijke ding op mijn hoofd . Ik viel met mijn hoofd tegen de omheining
Op buitenrit heb ik zo goed als altijd mijn cap op, omdat mijn pony soms (en dan ook echt maar heeeel soms) wel eens wegspringt of staakt, en ik asfalt en zand toch een groot verschil vind als landingsondergrond. In de bak heb ik niet altijd mijn cap op. Als het vreselijk warm is, zie je mij niet met een cap op. Dit is mijn eigen keuze, ik weet goed genoeg waar ik mee bezig ben. Dit gaat wel over mij én mijn eigen pony, op vreemde paarden stap ik niet zomaar zonder cap. Na ruim 2 jaar weet ik wat ik van mijn pony kan verwachten, ik ken haar karakter nu wel. Je kan zeggen wat je wil, maar imo. heb ik het redelijk helder voor de bril.
tja wat ik me nog steeds oprecht afvraag; mensen zeggen het karakter van hun paard zo goed te kennen,maar als een paard niet schrikt of aan de kletter gaat oid,kan hij altijd nog struikelen,ook als je je paard goed kent.
maarja expres risico nemen is natuurlijk je eigen keus,dat weet ik wel. ik probeer alleen te begrijpen waarom
zo wie zo op m'n pony met cap , die wil nog wel eens leuk proberen te zijn. en op m'n paard ook met cap alleen soms als het heel warm is met uitstappen even zonder.