jarrah schreef:
Sorry hoor, maar ik vind dit nogal simpel... denk je nou echt dat iemand serieus gaat afvallen omdat een of ander persoon dat zegt? En wie ben jij dan om iemand op die manier in zijn zelfbeschikkingsrecht te belemmeren?
Pas zodra diegene zelf hinder van begint te ondervinden, kan deze serieus actie ondernemen, niet omdat íemand dat toevallig zegt (als ik bijvoorbeeld tegen jou zeg dat je lelijk bent en anderen daarmee belemmert, dan ga je toch ook je gezicht niet laten verbouwen? niet persoonlijk bedoelt, maar even als voorbeeld!)
Ik vind dus niet dat jij het recht hebt iemand op deze manier te belemmeren in zijn zelfbeschikkingsrecht! Kinderen kunnen er nog op gewezen worden, maar volwassenen moeten dat helemaal zelf beslissen (hoe sneu het soms ook is, jij bent niet degene die het recht heeft een ander daarop te wijzen!)
Het gaat mij niet om de mensen met overgewicht.
Of ze wel of niet moeten afvallen, dat is aan hen.
Het gaat erom dat mensen met overgewicht op een paard zitten, zonder dat ze soms doorhebben dat ze in de tussentijd zwaarder zijn geworden.
En daardoor te zwaar voor hun paard.
Geloof me, het sluipt er zo in dat je het zelf echt niet in de gaten kan hebben.
En als niemand dat ooit zegt zal diegene er ook nooit achter komen.
En dan bedoel ik niet op een botte manier, maar op een bespreekbare manier.
Persoonlijk heb ik liever dat mensen mij erop wijzen dat het zo is.
Want ook ik heb het beste met het paard voor.
Het gaat mij niet om de mensen met het overgewicht, maar over de mensen die zo'n grote mond hebben over dat ze andere mensen te zwaar vinden, maar er vervolgens niets meer over zeggen.
Dát vind ik je kop in het zand steken.
Grote mond, maar er verder niks aan doen.
Dáár ging het mij om.