Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ART_UMA schreef:Nou ja om dan maar een foto te plaatsen van een levende ruiter die antie LDR is:
Wat is hier op aan te merken? Kan een paard ook teveel zakken?
VValar schreef:Deze foto geeft een wat realistischer beeld weer van de horzion
Paardentango schreef:Mijn favoriet !!!
Deel 3 van de DVD maakt je aan het huilen, als je dit paard op 25 (?) jarige leeftijd de oefeningen ziet doen.....
Dit is voor mij een echte Paiffe, maar het paard is geen franse warmbloed maar een Lusitano.. hengst... maar is niet Odin, is een jonger paard.
Paardentango schreef:Nou moet ik toegeven dat ik pasgeleden voor het eerst, schaam, schaam, op de horse Academy was. Alle paarden die daar wonen hebben ook 'iets' heel erg positiefs. Dat is echt heel erg bijzonder, zoveel wijsheid samen. Liefde en respect voor elkaar.
Dat komt voornameljk van de vrouwelijke inslag van Tineke en natuurlijk Imke, Tineke voelt de paarden aan en hun behoeften. Bijzondere mensen. Het was voor mij heerlijk om daar te zijn, er is geluk en wijsheid, sportpaarden die uitermate tevreden zijn met hun leven en zich volledig goed voelen. Heel bijzonder zo fijn.Daar staan ook paarden die zich graag tonen en werkelijk alles zullen geven, uit respect en er wordt ook zo met ze omgegaan. DAT is wat je ziet in de proeven, wat ik zie en met mij nog een paar mensen.
Er zijn, helaas, maar weing plekken die dit echt hebben, ik heb genoten. Het ontroert omdat het zo mooi is. De paarden zijn stuk voor stuk blij en zelfingenomen, en toch open en niet arrogant.
Maar dat bedoel je misschien niet Mireille... goedenmorgen trouwens...wij hebben hier eindelijk wat regen, er is hoop voor het weiland ! (misschien).
Umme... je kent een wei vol?
QQQQ schreef:Bij een aantal mensen (en ikzelf op m'n werkcomputer) werkte de link niet, omdat dit via Bokt gaat, en de foto dan te groot is.Over terug op het originele topic, even uw aandacht voor volgend symposium:
Symposium Ulrike et al.
Symposium is vooral bedoeld voor het geven van uitleg over klassieke dressuur.
Paardentango schreef:Met bulls-eye achteropt-shirtjes drukken met naam ?
Ik ben QQQQ van bokt in het rood
VValar schreef:eensDeze foto geeft een wat realistischer beeld weer van de horzion
Mireille1970 schreef:Hij is niet tegen de hand en dat is geen onderhals. Bij die mate van oprichting duwt de wervelkolom de hals wat naar voren. Die mate van oprichting is nodig om de mate van verzameling achter mogelijk te maken.Hij staat voor de toren van pisa, en is tegen de hand en drukt daarmee de onderhals je hand in.
Mireille1970 schreef:Kijkt "prima-blij". Concentratie van het paard ligt bij de ruiter (zie je aan de oren). Oogopslag is relaxed. Enige dat is aan te merken op deze foto is dat de mond niet netjes gesloten is.En ehm hoe blij kijkt dit paard?
Mireille1970 schreef:Dus paarden kunnen wel presteren op topniveau als ze zo behandeld wordenDat is in de paarden het probleem, wie had er gedacht dat Piet R. er hele vuile praktijken op na hield om Ratina toen aan het springen te houden.... dagenlang, week in week uit etc etc...
Mireille1970 schreef:Nee, is niet tegen de hand, hals is wel rond, maar jij wilt 'm natuurlijk achter de loodlijn zien...1. Hij is niet tegen de hand? Dan is ie niet door de hals, over de rug. Een paard laten zakken en dan voor niet rond hoeven houden is inderdaad makkelijker.
2. Ohhhhhhhhhhhhhhh... ok. Dus dit is wel concentratie...
Mireille1970 schreef:Daarmee vervalt dan wel het alloude argument van de pro-LDRers dat het onmogelijk is dat die paarden er last van hebben, want kijk eens naar de wedstrijdresultaten!3. Hebben kunnen... verleden tijd. En het werd aangegeven om te onderstrepen wat ik bedoelde met "het is niet altijd wat het lijkt".