DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paardentango

Re: DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:33

Ja dat denk ik ook ongeveer zo.
Het paard vind ik behoorlijk op de voorhand. Wat het geheel niet het cachet geeft.
Het lijkt me dat we hier al snel kunnen verzanden in smaak.
Plaats een Lipizzaner en een Frans gefokt paard naast elkaar en je hebt twee geheel verschillende plaatjes, met dezelfde bewegingen.
De tact is zo te zien juist, de oprichting is in orde en de neus is zo goed als op de loodlijn. Technische gezien een uiterst correcte piaffe.
Persoonlijk zie ik liever een meer verzaled paard wat ook de bouw heeft voor een verzameling, ja ik kan hier wle mijn smaak gaan vertellen maardaar zit niemand op te wachten.
Ga nu zelf maar eens piafferen. Zit vel te lang achter dit ding, steeds loop ik even terug, leuk op een vrije dag, heel nuttig.

Ik ga over het plaatje nadenken... umme ... wie is de heer in kwestie?

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:52

Haha, ik wou bij het oorspronkelijke topic blijven, dus plaatste ik een Piaffe van een zeer bekende ruiter met een uitgesproken mening. De brave borst heeft een militaire achtergrond. Al enig idee wie het is ?

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:11

Als ik me tch niet vergis heb ik iemand afgelopen weekend gesproken en zien werken die een aantal beken over deze man heeft geschreven.
Het oorspronkelijk topic is toch niet de piafe, al vind ik het erg interessant hoor.
Goofy maakt grapjes dus... maar ik durf even niet zo goed meer... het is een paard van Saumur, en de ruiter is enige tijd al overleden... maar wordt nu ineens steeds bekender.

Toch.... he get, ik hou niet van raadspelletjes... Haha! , dat is mijn zwakke plek... nieuwsgierigheid. Bloos

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:51

Over terug op het originele topic, even uw aandacht voor volgend symposium:
Symposium Ulrike et al.

Symposium is vooral bedoeld voor het geven van uitleg over klassieke dressuur.

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:52

Het topic onderwerp is LDR/UT, daarin kwam - ook - de Piaffe aan de orde.
De Carpentry heeft een bepaalde mening over bepaalde rijstijlen en trainingsmethoden in de dressuur. Vandaar dat ik beide onderwerpen LDR+Piaffe via deze persoon even onder de aandacht bracht....

De ruiter is: Proffesseur De Carpentry.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 20:45

dank u.

Is het paard een paard van Saumur?

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 20:59

Nou ja om dan maar een foto te plaatsen van een levende ruiter die antie LDR is:
Afbeelding
Wat is hier op aan te merken? Kan een paard ook teveel zakken?

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 21:03

Mijn favoriet !!!

Deel 3 van de DVD maakt je aan het huilen, als je dit paard op 25 (?) jarige leeftijd de oefeningen ziet doen.....

Dit is voor mij een echte Paiffe, maar het paard is geen franse warmbloed maar een Lusitano.. hengst... maar is niet Odin, is een jonger paard.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 21:55

Deze foto geeft een wat realistischer beeld weer van de horzion Haha!

Afbeelding

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 22:37

Misschien zijn daar huizen die net als de toren van Pisa wat scheef zakken???

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 23:06

Maar dan nog loopt het heuveltje op de achtergrond in foto 1 dan wel héél erg scheef af.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 08:08

ART_UMA schreef:
Nou ja om dan maar een foto te plaatsen van een levende ruiter die antie LDR is:
Afbeelding
Wat is hier op aan te merken? Kan een paard ook teveel zakken?

Hij staat voor de toren van pisa, en is tegen de hand en drukt daarmee de onderhals je hand in.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 08:09

VValar schreef:

Afbeelding

En ehm hoe blij kijkt dit paard?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 08:14

Paardentango schreef:
Mijn favoriet !!!

Deel 3 van de DVD maakt je aan het huilen, als je dit paard op 25 (?) jarige leeftijd de oefeningen ziet doen.....

Dit is voor mij een echte Paiffe, maar het paard is geen franse warmbloed maar een Lusitano.. hengst... maar is niet Odin, is een jonger paard.

Dat is niet raar. In duitsland ken ik een weide vol Haha! (echt serieus waar)

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 08:28

Nou moet ik toegeven dat ik pasgeleden voor het eerst, schaam, schaam, op de horse Academy was. Alle paarden die daar wonen hebben ook 'iets' heel erg positiefs. Dat is echt heel erg bijzonder, zoveel wijsheid samen. Liefde en respect voor elkaar.
Dat komt voornameljk van de vrouwelijke inslag van Tineke en natuurlijk Imke, Tineke voelt de paarden aan en hun behoeften. Bijzondere mensen. Het was voor mij heerlijk om daar te zijn, er is geluk en wijsheid, sportpaarden die uitermate tevreden zijn met hun leven en zich volledig goed voelen. Heel bijzonder zo fijn.Daar staan ook paarden die zich graag tonen en werkelijk alles zullen geven, uit respect en er wordt ook zo met ze omgegaan. DAT is wat je ziet in de proeven, wat ik zie en met mij nog een paar mensen.
Er zijn, helaas, maar weing plekken die dit echt hebben, ik heb genoten. Het ontroert omdat het zo mooi is. De paarden zijn stuk voor stuk blij en zelfingenomen, en toch open en niet arrogant.

Maar dat bedoel je misschien niet Mireille... goedenmorgen trouwens...wij hebben hier eindelijk wat regen, er is hoop voor het weiland ! (misschien).

Umme... je kent een wei vol?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 10:19

Paardentango schreef:
Nou moet ik toegeven dat ik pasgeleden voor het eerst, schaam, schaam, op de horse Academy was. Alle paarden die daar wonen hebben ook 'iets' heel erg positiefs. Dat is echt heel erg bijzonder, zoveel wijsheid samen. Liefde en respect voor elkaar.
Dat komt voornameljk van de vrouwelijke inslag van Tineke en natuurlijk Imke, Tineke voelt de paarden aan en hun behoeften. Bijzondere mensen. Het was voor mij heerlijk om daar te zijn, er is geluk en wijsheid, sportpaarden die uitermate tevreden zijn met hun leven en zich volledig goed voelen. Heel bijzonder zo fijn.Daar staan ook paarden die zich graag tonen en werkelijk alles zullen geven, uit respect en er wordt ook zo met ze omgegaan. DAT is wat je ziet in de proeven, wat ik zie en met mij nog een paar mensen.
Er zijn, helaas, maar weing plekken die dit echt hebben, ik heb genoten. Het ontroert omdat het zo mooi is. De paarden zijn stuk voor stuk blij en zelfingenomen, en toch open en niet arrogant.

Maar dat bedoel je misschien niet Mireille... goedenmorgen trouwens...wij hebben hier eindelijk wat regen, er is hoop voor het weiland ! (misschien).

Umme... je kent een wei vol?

Dat laatste: jazeker.

Dat eerste: "de keuken van Tineke" is mijn tweede huis geweest, tijdenlang, en ik kom er nog. Maar zo romantisch als jij het schetst lijkt het maar is het niet altijd hoor Knipoog

Dat is in de paarden het probleem, wie had er gedacht dat Piet R. er hele vuile praktijken op na hield om Ratina toen aan het springen te houden.... dagenlang, week in week uit etc etc... Wie had er gedacht dat er niemand beter is voor zijn paarden als Sven R., die in NL is vergruist.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 10:20

En zo kan je verrast worden... niet alles glimt omdat het echt goud is.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 10:48

Helaas snap ik wat je bedoelt.
Soms kunne paarden heel veel aan, de paaren die ik hier zag en voelde waren paarden die goed in hun vel zaten en absoluut een zekere hardheid aan kunnen.
Hoe moet ik dat uitleggen.
Veel paarden op de gemiddelde pensionstal moeten aan een beeld voldoen van het baasje of van de stalhouder/instructeur. Dat betekent dat die paarden met dwang ergens naartoe gewdwongen worden, ze begrijpen het niet en de leken weten ook niet waar ze mee bezig zijn. Het resultaat is veel ellende, voor paard mishandeling, voor ruiter een enorme frustratie omdat hij/zij en het paard beperkingen hebben. Kortom onbegrip.
Mensen die echt iets kunnen hebben respect voor anderen die dat wellicht minder kunnen maar het proberen, hoe dan ook.
Hardheid, ja dat zal je verbazen dat ik dat zeg, hardheid is niet altijd fout. Als het maar uitgelegd wordt en niet zoals de leek met zijn sloffie en sporen , ik vergeet zweep om te slaan, het paard dagelijks kwelt (lievere uitdrukking voor mishandeling).
Het voorbeeld wat ik geef is niet DE waarheid, het is MIJN waarheid en wat ik voel.
We weten allebei Mireille, want jij ook, wat een paard nodig heeft en wat kan en wat niet kan. Grenzen overschrijden hoeft niet altijd verkeerd te zijn, maar ik weet wel wie ik op mijn paard laat en wie niet. Omdat de ene te onzeker en boos is envan daaruit handelt en een ander kennis heeft en gevoel.
Misschien deze week op doorreis eens bij Anky kijken, neah, dat kan ik niet aan vrees ik.

Hoezo is Sven R vergruist?

(Zit meer in de Andalusier wereld)

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 11:02

Daarin heb je absoluut gelijk. Ik vind het ook goed dat zo een ieder zijn of haar waarheid durft te voelen. Niet domweg naar een resultaat kijken of een foto, maar langs gaan en voelen wat er speelt. Topsportpaarden kunnen meer en daardoor hebben ze ook een wat hardere mentaliteit. Het zijn andere paarden dan bijvoorbeeld de pensionpony op de hoek, die aan het bit aan de muur wordt vastgebonden en wat zonder zadel tally-ho moet racen in een slechte bodem. Uiteraard snap ik wat je bedoelt. En niet iedere hardheid is hard...

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden zeggen ze niet voor niets Knipoog

En Sven, ach die lag er al uit voor hij hier in NL kwam, hij is duitser en de tendens was zeker toendertijd: wat mof is is slecht en keihard...

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 11:13

QQQQ schreef:
Over terug op het originele topic, even uw aandacht voor volgend symposium:
Symposium Ulrike et al.

Symposium is vooral bedoeld voor het geven van uitleg over klassieke dressuur.
Bij een aantal mensen (en ikzelf op m'n werkcomputer) werkte de link niet, omdat dit via Bokt gaat, en de foto dan te groot is.
Oplossing: paste de link direct in je browser:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=DUFO7QST

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 11:22

t-shirtjes drukken met naam ?

Ik ben QQQQ van bokt in het rood

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 12:08

Paardentango schreef:
t-shirtjes drukken met naam ?

Ik ben QQQQ van bokt in het rood
Met bulls-eye achterop Ja

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 12:35

VValar schreef:
eens Ja
Mireille1970 schreef:
Hij staat voor de toren van pisa, en is tegen de hand en drukt daarmee de onderhals je hand in.
Hij is niet tegen de hand en dat is geen onderhals. Bij die mate van oprichting duwt de wervelkolom de hals wat naar voren. Die mate van oprichting is nodig om de mate van verzameling achter mogelijk te maken.
Mireille1970 schreef:
En ehm hoe blij kijkt dit paard?
Kijkt "prima-blij". Concentratie van het paard ligt bij de ruiter (zie je aan de oren). Oogopslag is relaxed. Enige dat is aan te merken op deze foto is dat de mond niet netjes gesloten is.
Mireille1970 schreef:
Dat is in de paarden het probleem, wie had er gedacht dat Piet R. er hele vuile praktijken op na hield om Ratina toen aan het springen te houden.... dagenlang, week in week uit etc etc...
Dus paarden kunnen wel presteren op topniveau als ze zo behandeld worden Verward

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 12:46

1. Hij is niet tegen de hand? Dan is ie niet door de hals, over de rug. Een paard laten zakken en dan voor niet rond hoeven houden is inderdaad makkelijker.
2. Ohhhhhhhhhhhhhhh... ok. Dus dit is wel concentratie... Knipoog
3. Hebben kunnen... verleden tijd. En het werd aangegeven om te onderstrepen wat ik bedoelde met "het is niet altijd wat het lijkt".

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 12:55

Mireille1970 schreef:
1. Hij is niet tegen de hand? Dan is ie niet door de hals, over de rug. Een paard laten zakken en dan voor niet rond hoeven houden is inderdaad makkelijker.
2. Ohhhhhhhhhhhhhhh... ok. Dus dit is wel concentratie... Knipoog
Nee, is niet tegen de hand, hals is wel rond, maar jij wilt 'm natuurlijk achter de loodlijn zien...
Die oren zijn naar achteren gedraaid, ze liggen niet plat in de nek. Ik heb overigens nooit iets gezegd over de stand van de oren ten nadele van LDR, dus je opmerking 2 slaat nergens op .
Mireille1970 schreef:
3. Hebben kunnen... verleden tijd. En het werd aangegeven om te onderstrepen wat ik bedoelde met "het is niet altijd wat het lijkt".
Daarmee vervalt dan wel het alloude argument van de pro-LDRers dat het onmogelijk is dat die paarden er last van hebben, want kijk eens naar de wedstrijdresultaten! Pling