Yelly schreef:Bedankt
R_ali_R: Natuurlijk mag datM'n paard liep ineens niet goed, twee keer de dierenarts en de hoefsmid laten komen. De dierenarts hield het op een hoefzweer, maar de hoefsmid kon niks vinden. Eerst nog een week boxrust op Quadrisol geprobeerd op hun advies, maar daarna was er nog geen verbetering zichtbaar, dus op naar de kliniek. Daar is ze uitgebreid klinisch onderzocht en zijn er foto's gemaakt van het rechterachterbeen (hoef, kogel en spronggewricht). Ook werd er een echo van de pees gemaakt. Hieruit bleek dat het spronggewricht op de röntgenfoto's niet goed was en ze heeft tevens een peesblessure en een probleem bij de aanhechting van het spronggewricht.. Flink balen dus
Sowieso zijn we voorlopig nog wel even uit de running denk ik en het is nog maar afwachten of ze überhaupt nog als 'sportpaard' kan dienen
We begonnen net weer vooruitgang te boeken onder het zadel.. Ik ben zo gek op dat paard! Ik hoop dus maar heel hard dat de scan over zes weken verbetering laat zien
Ik heb haar inderdaad nog niet zo heel lang, nog geen jaar.
Bedankt, BertieIk mis het rijden wel al hoor
Maar het belangrijkste is natuurlijk dat het goed komt met Unique
![]()
Ik zal eens kijken of ik nog wat 'oude' filmpjes voor in dit topic heb
Oei, mijn paard is een half jaar ernstig kreupel geweest door een beschadigde aanhechting bij het spronggewricht na verstappen tijdens het longeren... Bij mij linksachter. echt acuut. Zag haar zich verstappen en 1 rondje trekken en hinken en toen kon ze er bijna niet meer op steunen!
Toen ze eindelijk weer hersteld was ging ze rennen en springen in de paddock en kreeg ze voor een peesblessure erbij, en elke keer als het een tijdje goed is en ze gaat weer te keer in land of paddock speelt het achterbeen weer op en gaat ze er weer wat hakkelend/trekkerig mee lopen.
Volgens de dierenarts zou het altijd en zwakke plek blijven en steeds terugkomen als je weer meer gaat belasten. Hoop voor je dat het in jouw geval meevalt! Mijn paard kan al 2 jaar alleen nog maar stappen...