Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
freeride schreef:Ik zou graag zien dat er wel vanuit een organisatie of desnoods een wet gesteld word dat 90 kilo de max is.
Zo loop ik niet het risico een paard te kopen waarop altijd een te zware ruiter heeft geren en daardoor misschien een jaar na aankopp al rugproblemen krijgt, domweg omdat hij altijd overbelast is geweest en dus sneller slijt.
Daar komt bij dat veel mensen niet kunnen horen wat een paard zegt, of het niet willen horen.
En ik vind persoonlijk dat veel mensen( en sorry idd vaak de zwaardere ruiters) niet willen inzien dat het niet meer reeel is wat ze doen, gelukkig zijn er wel een paar, zoals bijvoorbeeld wat mensen in dit topic die het wel kunnen inschatten, maar dat zijn echt uitzonderingen, ik zou nog veel verder willen gaan qua lichaamsgewicht bij mens en dier, maar da's een ander onderwerp.
Schrikdraad, vertel mij eens waarom er geen definitieve grens van 90 kilo zou kunnen bestaan?
marjootje schreef:Ja ik weet het nog heel goed, beugels over het zadel, knoop in je teugels, en zie maar dat je erop blijft zitten.
Daar leer je wel van rijden, met je zit, en niet met handen en voeten.