[FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:55

Afbeelding

Binnenhand los, neusje er uit. Gosh wat ben ik blij met het zien van deze foto.
Koste overigens wel veel moeite, gezien mijn hoofd. :Y)
Ze spant zich hier helaas wel een beetje, dat is jammer.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:52

ben weer terug na een paar dagen ZH. Voel me nog een zombie, concentratie nulkommanix en alvast maar sorry voor alle typo's. :o
Ben beetje aan bijlezen nu.
Wat is het topic weer opgeschoten!

Zeg S_en_Z, waar haal je in vredesnaam de tijd vandaan om zo regelmatig te schrijven! Kom je nog wel aan rijden toe? _/-\o_

R_ali_R schreef:
hmmm ik denk dat ik gewoon teveel ga door denken :+ .
Ik verwacht ook helemaal niks van ben blij met elk stukje dat ik krijg. Zo heeft het een paar dagen geduurdt voordat hij weer echt ging zakken in de achterhand. Dat is niet erg het is voor hem ook moeilijk. Daar werken we gewoon naartoe het is niet van het moet NU NU NU!

Tja, dat zakken in de achterhand .. die eerste kilos naar 'horizontaal evenwicht' willen wel, maar we hebben het niet over dat échte zakken.. het duurt jaaarden voor een paard daar de kracht voor heeft. Precies wat je zegt dus, NU-NU-ZAKKEN is een ONmogelijke opgave!
NU-NU-GENIETEN is héél goed mogelijk! :j

bigbrown schreef:
Is er ook iemand die me een beetje kan uitleggen hoe je een paard dat stijf in de nek, aan de teugel kan krijgen .
Op onze manege leren we dat niet en af en toe lukt het me wel(waar ik dan ook super blij mee ben)
Maar volgens mij is dat niet de beste manier, ik ga dan namelijk zo veel mogelijk het paard rond maken door draaien, wendingen en laten kijken in de bochten.
Maar zijn er nog meer manieren?

Hm .. ik vraag me af of je dit wel zo 'even' met manegepaarden kúnt doen, laat staan of je het met manegepaarden wel wilt.
Soms is het voor manegepaarden een zegen om heel stug (zowel fysiek als mentaal) te zijn - een kwestie van overlevingsstrategie. Blijf zoveel mogelijk in het 'systeem' van de manege rijden> Als je de ruimte krijgt om veel wendingen te rijden is wat je beschrijft een hele goede optie!

Suzanne_k schreef:
Je moet de opgewekte activiteit wel opvangen aan de voorkant. Dus niet je paard helemaal losgooien. Maar ook niet de rem erop gooien. Het belangrijkste is dat je eerst die activiteit opwekt.

Nou ja.. een paard moet natuurlijk wel weten wat hij er dan aan de voorkant mee kan doen..
De meeste paarden krijgen dat gewoon niet goed aangeleerd. Beweging bijvoorbeeld kan behoorlijk roet in het eten gooien. Het verbaast me vaak dat ruiters (en paarden) van alles moeten doen: stap, draf, galop, verruimingen, voltes .. en daarbij moet het paard dan 'ook nog even aan de teugel en nageven'.
Dat kán natuurlijk niet.. hoe kan een paard zo ooit leren hoe een 'hand' werkt, zo tussen neus en lippen door?
Als je ziet dat óveral en áltijd aanleuningsproblemen de grootste problemen zijn, waarom concentreren mensen zich dan niet op het nageven zelf? Haal dat stukje eruit, bevestig het een aantal weken, en begin het dan uit te bouwen met steeds iets meer beweging.
Dán weet een paard dat de beloning áltijd in het voorwaartse (en toegevende) van de hand zit, en dat het ook áltijd de hand naar voren durft op te zoeken. :j
Maar ja, we moeten zo nodig die wendingen en die appuyementen rijden he. En die verzamelingen, en die wedstrijden. :(
Zonde van de tijd, denk ik wel eens. En .. zonde van de paarden met die gefrustreerde ruiters op hun rug, en die blèrende zogenaamde instructeurs ernaast. :r

FahyaFemke schreef:
ja en mij is eens geleerd vasthouden die binnenteugel, zodra hij op de goede plaats is met het hoofd dan zorgt het paard er zelf voor dat hij ontspanning heeft, gaat hij weer naar buiten dan krijgt hij dus weer die druk. :=

Jeetjel wat erg dat je dat zo geleerd hebt. Wat jammer.
Met de binnenteugel leidt je de stelling in. Punt. Uit. Niet meer dan dat.

FahyaFemke schreef:
de instructrice waar ik nu bij les vond trouwens dat ik wel wat in mn handen mocht hebben. Heb hier nu een aantal keer gelest, en de eerste keer waren mijn teugel te los, en was ze erg aan het ja-knikken de hele tijd. Kwam dacht ik omdat ik te harde ophoudingen gaf, volgens haar omdat ze mijn hand aan het opzoeken was. Ik wilde dus zowat niks voelen, en dit hebben we veranderd naar wel wat in de handen hebben. Ik vind het voor mn gevoel nog te veel. Heb over een weekje weer les dus dan ga ik haar t hemd van t lijf vragen +:)+

Ook al weer zo jammer. Je mag van mij wel degelijk 'niets' in je handen hebben hoor. Het gewicht van de teugel is toch ook genoeg? Waarom zou een paard en jij niet zo op elkaar afgestemd zijn dat je gewoon niet meer nodig hebt? Ik heb ook nooit met druk wllen rijden. Ik heb van mijn eerste paard geleerd dat het niet nodig is (nou was dat uitgangspunt weliswaar verkeerd, het was een sterrenkijker die -als hij eenmaal inderdaad aan de teugel liep- dat maar net tien minuten kon volhouden, net genoeg voor dikke winstpunten in een proef) om met druk te rijden. Het is altijd mijn streven geweest om dát gevoel weer terug te krijgen. Want het maakt dat je zo fijn kunt zitten. Voor de wedstrijdsport is het nooit een issue geweest, de prijzen en de punten kwamen heus wel.
Ik vind het echt 'modernistische' nonsens, verkondigd door mensen waarvan ik het idee hebben dat ze er geen snars van snappen. :(

Zelf moest ik van mijn instructrice (overigens iemand die ik nog steeds met liefde aan iedereen aanbeveel) ook meer gewicht nemen, op een gegeven moment. Ik heb het geweten. Wat een drama, wat werd dat paard ineens stug. Kreeg ik dáárvoor weer op m'n kop. :(
Ben lekker teruggegaan naar mijn eigen gevoel. :o
Soepelheid door kracht? Aan mij niet besteed. Soepelheid omdat een paard plezier heeft? Yep!
Mentale losheid geeft ook losheid in het lijf. Dat kun je sámen met een paard uitbouwen.

S_en_Z schreef:
Ze moet naar de hand toe zakken en dan jouw hand meenemen naar voren.

Ik ben het hier niet met je oneens hoor, maar toch .. :Y)
Voor mij neemt het paard de hand niet mee, maar zoekt het de hand naar voren op.
Inderdaad, moet je voelen. :j

Pion schreef:
Afbeelding

En iets meer schoudervrijheid, misschien? :)
Het achterbeen mag ook nog wel een beetje meer een vrije swing naar voren.
In dat filmpje wat je in een eerdere post liet zien vond ik het paard eigenlijk toch wel voortdurend op de voorhand lopen.
Je bent M2 geweest, dus ik denk dat je wel weet wat ik bedoel.
Ik zat even in de profiel te gluren, en Jolanda heb ik heel goed gekend! :)

S_en_Z

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:07

Bertie als je er vanuit gaat dat een paard liever iedere druk ontwijkt van de ruiterhand en opkrullen de grootste fout is, wat je zei "neus dient voor de ll te zijn niet op de loodlijn"

Ik ervaar dat op de loodlijn nog best gaat, maar dat het laatste stukje om met een zachte fijne verbinding te rijden ze het laatste stukje nageven toch echt mijn hand mee naar voren neemt en haar hals zelf draagt en van achteruit gereden te zijn dan zelf telkens te blijven zoeken naar de hand. Dat ene kleine "tikje" (en het is maar mini) het moment dat zij haar kaak ontspant en haar neus naar voren duwt voelt voor mij als het meenemen van mijn hand.

Het is geen druk die zij uit moet oefenen, zij zoekt naar je hand en jij geeft mee zodat ze voor de loodlijn komt en op dat stukje dat zij dan de aanleuning aanneemt voel je heel kort dat ze je hand meeneemt en dan daar blijft.

Net als met halsstrekken je geeft ruimte maar zij moet de teugel zelf een stukje meenemen naar beneden en de hand die met haar meeveert/meegeeft geeft haar de ruimte om voor de loodlijn te komen.

Ik heb nooit druk op mijn handen, als die van mij een keertje kantelt of scheef weg kauwt gaat mijn hand altijd met haar mee. verbinding, maar geen druk. Een zachte verbinding wil ik voelen, geen druk/kracht vanuit ruiterhand of paardenmond.. Maar ook geen waslijntjes terwijl paard niet zoekt naar de hand.. En geen paard die zwaar wordt en in je handen gaat hangen voor meer teugel := nageven komt voor mij altijd door te sleutelen aan de motor. De rest komt wel. Met forceren win je niets, paard is toch veel sterker

Lastig om te omschrijven hoe dat precies voelt.. Je moet het echt zelf ervaren.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:08

Bedankt voor je reactie Bertie!
Geloof dat de foto net genomen is richting het halthouden.
Ze had er inderdaad nog iets losser doorheen gemogen. :j

Ik ben nog een beetje zoekende met haar.
Ene keer hou ik haar teveel tegen waardoor ze duikt, andere keer teveel tempo zodat ze van het achterbeen afloopt.
Erg lastig om de combi tussen tempo en 'gelijke' verdeling of het liefst nog een beetje zitten te vinden.
En dan moet ik ook nog zorgen dat ik mijn handen gewoon eens netjes naast elkaar hou en vóór.

Wat leuk zeg, dat je Jolands gekend hebt!
Was echt een machtige merrie, ben heel blij dat ik haar heb mogen rijden.
Zat ik ook maar een milimeter verkeerd dan gooide ze er een oefening uit die ik helemaal niet wilde. :+

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:09

Pion schreef:
Afbeelding

Tja, ach dat opspannen valt wel mee hoor, maar die binnenhand en dat neusje eruit...... *\o/* !!!!!!!!!!!

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:43

Pion schreef:
Afbeelding

Op de rechte lijn hoeft de binnenhand toch niet los te zijn? Hoort de druk op beide teugels toch gelijk? :=

Maar .. ja .. als het moeilijk is om de binnenhand los te laten is dit een hele overwinning! *\o/* *\o/*
HEEL fantastisch hoe je er mee bezig bent! +:)+

Je zegt dat dit een halthoud-moment is. Dan had ik eigenlijk liever gezien dat je onderbeen iets naar achteren ligt, om de achterhand onder te laten schuiven. Nu je je onderbeen iets naar voren steekt LIJKT het alsof je toch wat aan de teugel hangt - ook al is die binnenhand naar voren.
(Ach wat .. geneuzel in de ruimte, gemiep: het ziet er bepaald niet slecht uit hoor!)

Zeg, als je dan toch dressuur rijdt, snij je dan die martingaalstopjes even van die teugels af? <<)
Soms zie je een dressuurruiter met aan BEIDE teugels van een S&T hoofdstel met die stopjes. VIER stuks in totaal, dus..
Dat staat ZO stom! _-:(

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:58

Ik wil binnenkort even dressuurteugels gaan halen, dus aan je wens wordt gehoor gegeven Bertie. :D

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 10:26

Pion schreef:
Ik wil binnenkort even dressuurteugels gaan halen, dus aan je wens wordt gehoor gegeven Bertie. :D

Na een wedstrijd waarbij ik mijn leren teugels om m'n handen moest winden om ze in de stromende regen nog een beetje te kunnen vasthouden hebben we 'regenteugels' gekocht. Van die springteugels van band en die leren dwarsstukjes, je kent ze wel.
De martingaalstopjes hebben we er gewoon afgesneden, en toen waren het ineens keurige dressuurteugels voor in de regen. :)

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 10:39

bertie, had je mijn foto's ook nog gezien twee pagina's terug?

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 11:13

freeride schreef:
M_erell schreef:
Ik rij een leuk friesje sinds een paar maanden. degene die haar hiervoor heeft gereden is altijd erg met de aanleuning bezig geweest, maar dit kwam vooral van voren dus met handwerk. ik merkte dat ze ging hangen en wilde toch liever die aanleuning van achteruit laten komen. nu zit ik dus niet aan de voorkant toe rommelen, de aanleuning is nog niet constant en af en toe 'duikt' ze best wel, ik weet niet zo goed wat ik daarmee moet eigenlijk. Heeft iemand daar tips voor?

Gaat dit over Wietske van in je profiel?
Zo ja, de neus er nog meer uit laten komen, ze loopt behoorlijk ruim en vrij vlak voor een fries(is positief, knieactie is niet zo mooi vind ik),
en dus moet haar hals voorlopig horizontaler om een betere balans op te bouwen, en daaruit kan ze dan weer wat meer richting de LL gaan, nu lekker vooruit rijden, slangevoltes met daarin tempowisselingen, vlot op de wendingen, normaal tempo op de rechte stukken, en op je zit sturen, handen lekker vooruit. komt goed!

Bedankt voor je tips! Het is inderdaad Wietske.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:07

Xantha schreef:
bertie, had je mijn foto's ook nog gezien twee pagina's terug?

Jawel! :D

Zit je te vissen naar complimentjes? _/-\o_
Je mag ze hebben hoor. :j Het ziet er allemaal heel vriendelijk uit. Het lijkt je vooral te gaan om het fijne van het rijden, he? Geen wedstrijdruiter.
Voor wedstrijdrijden ziet het er (tja, wat kun je nou helemaal van een foto zeggen) wat te slomig, te bravig uit.
Misschien dat het te maken heeft met je hang naar 'klassiek' rijden?
Nou zie ik zelf niet zoveel verschil in ehm .. 'gewoon' rijden en wat zo nodig klassiek genoemd moet worden, behalve misschien de nadruk bij 'klassiek' op verzamelende oefeningen.
Dat is juist wat me dus NIET aantrekt in het idee van klassiek rijden. Want een paard is véél meer dan verzamelen en hoge school. Een paard is juist en vooral LOPEN. Van nature.
Het is de uitdaging om zowel de verruimingen, als de verzamelingen te kunnen doen. Zowel hoog instellen, als laag instellen.

Het brave komt eigenlijk ook terug in je opmerking over de Pelham. Je gebruikt hem omdat je paard nogal explosief kan zijn. "Tja, Lusitano" zeg je in dat kader. Je houdt jezelf voor de gek met zo'n sussende opmerking, dat begrijp je toch wel?
Eigenlijk zou ik liever hebben dat je toch die Pelham eruit haalt, en je paard op een gewoon trensje rijdt. Omdat je je dan veel meer moet concentreren op het leren omgaan met het explosieve. Bijvoorbeeld door er veel meer aan te 'rijden', de concentratie van je paard veel meer bij jou en het rijden te houden. Dan heeft hij minder de kans om er een keer uit te springen, omdat je hem veel meer bezig houdt, en aan het werk.
Juist door dat 'brave' geef je hem de gelegenheid om eruit te springen. Het ziet er allemaal zó braaf uit, dat je er gewoon op zit te wachten.

Natuurlik heb ik ook even naar de foto's in je profiel gekeken. En daar zie je bijvoorbeeld wel een paar foto's op een trensje, maar ook rijden zónder contact. Daarbij komt het paard dus achter de teugel (niet perse achter de loodlijn, maar achter de teugel) en is dan niet echt meer aan de hulpen.

Verschuil je niet achter de explosiviteit van je paard door er een Pelham in te hangen, maar ga er meer aan RIJDEN, zou ik zeggen. Het mag best met een beetje meer 'peper in de kont'. :)
Het blijft éven leuk hoor, maak je daar maar geen zorgen om. Wát zeg ik? .. het zal zelfs léuker worden! :j

Kleine aandachtspuntje nog: je hebt de neiging om wat links langs het hoofd van je paard naar beneden te kijken (foto's in je profiel). Daardoor zit je zelf iets meer naar rechts, en rij je je paard scheef.

oh, de link in je onderschrift werkt niet meer, jammer.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:31

Klopt ik ben zeker geen wedstrijdruiter, maar ik wil wel alle oefeningen leren. :j
Klassiek is voor mij eigenlijk niet zozeer heel anders rijden, maar wel vriendelijker en het is gewoon een andere manier van met je paard omgaan.
Ik kan Xantha best op een trensje rijden hoor, heb ik ook wel gedaan. (ook alleen kaptoom)
Dat heeft ook een beetje met mijn angst te maken :o , ik ben eens zo hard van haar afgesmeten dat ik een flinke scheur in het bot van mijn boverarm had en al mijn pezen waren verrekt in mijn schouder.(was toe 9 maanden uitgeschakeld)
Xantha is mijn eerste eigen paard dat me meerdere keren eraf heeft gekregen.
En ja als zo'n bit mij dan mee vertrouwen geeft :j

En ja misschien hou ik mezelf een beetje voor de gek. Ik weet ook wel dat ik gewoon moet gaan rijden!! ~~}>
Ik rijd trouwens wel veel verruimingen en ook verzamelingen, Xantha moet constant uitgedaagd worden anders vind ze het saai en gaat ze zelf dingen verzinnen.
Je hebt mijn ogen weer een beetje geopend, ik ga RIJDEN (proberen iig) *\o/*

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:25

R_ali_R schreef:
hmmm ik denk dat ik gewoon teveel ga door denken :+ .
Ik verwacht ook helemaal niks van ben blij met elk stukje dat ik krijg. Zo heeft het een paar dagen geduurdt voordat hij weer echt ging zakken in de achterhand. Dat is niet erg het is voor hem ook moeilijk. Daar werken we gewoon naartoe het is niet van het moet NU NU NU!

Citaat:
Tja, dat zakken in de achterhand .. die eerste kilos naar 'horizontaal evenwicht' willen wel, maar we hebben het niet over dat échte zakken.. het duurt jaaarden voor een paard daar de kracht voor heeft. Precies wat je zegt dus, NU-NU-ZAKKEN is een ONmogelijke opgave!
NU-NU-GENIETEN is héél goed mogelijk! :j

Dat we het niet over het echte 'zakken' hebben snap ik, Rome is ook niet in 1 dag gebouwd toch. ;)
Maar het kleine beetje wat hij doet ben ik toch wel heel erg trots op, dat het in zo een korte tijd is gebeurt.
Ik geniet er ook elke dag van helemaal nu het zo goed gaat. Het zakken doet hij niet continu maar in kleine stukjes en het gebeurt ook nog niet elke dag, maar ik werk er wel naar toe dmv oefeningen.

En het is inderdaad NU NU NU genieten en dat doe ik NU ook zeker elke dag weer :D

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:56

Xantha schreef:
Je hebt mijn ogen weer een beetje geopend, ik ga RIJDEN (proberen iig) *\o/*

*\o/* *\o/* *\o/* GO Xantha, GO! *\o/* *\o/* *\o/*

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:01

R_ali_R schreef:
Ik geniet er ook elke dag van helemaal nu het zo goed gaat. Het zakken doet hij niet continu maar in kleine stukjes en het gebeurt ook nog niet elke dag, maar ik werk er wel naar toe dmv oefeningen.

En het is inderdaad NU NU NU genieten en dat doe ik NU ook zeker elke dag weer :D

*\o/* *\o/* Precies! *\o/* *\o/*

Weet je wat zo grappig is? Dit topic gaat over 'aan de teugel'.
Het heeft ALLES te maken met BLIJ rijden! :j :j

BLIJ rijden .. FIJN rijden .. hoe kun je 'aan de teugel' eigenlijk beter omschrijven? :):) :):)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:06

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CLVKSEF8.jpg

Dit vind ik ook wel een vrij fijne foto.
Ik vraag me eigenlijk alleen af hoe het zit met de schoudervrijheid van mijn paard.
Bij bijvoorbeeld middendraf zie je sommige paarden hun been vrij hoog heffen, met een mooie knie en dan naar voren (laatst eens gezien op een foto van Zyalda).
Heeft natuurlijk ook te maken met het vermogen tot zitten maar mijn paard lijkt niet zo ver naar voren te komen en dan het been 'recht te strekken'.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:53

Ik heb ook de neiging terug te werken met mijn binnenhand _-:( Echt iets dat ik af moet leren :) Ik moet echt leren om voltes en wendingen in te zetten vanuit mijn buitenteugel (en uiteraard mijn been en zit). De binnenteugel mag wel richting aangeven, maar nooit terugwerken :D

Vandaag erg fijn gereden :) Er zijn ook foto's en filmpjes (erg leerzaam) gemaakt, dus als het mag, zal ik er zo een aantal plaatsen :)

S_en_Z, ik zal je het filmpje per PB sturen, aangezien je aangaf wel interesse in een filmpje van ons te hebben :D

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:23

Ik vind het ook erg leuk/leerzaam om filmpjes van iemand anders te zien :j

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:25

ik heb ook nog oude foto's geplaatst. Dit is dus niet specifiek om advies vragen voor nu, maar het leken me wel erg leerzame foto's. Iemand die daar nog op wilt reageren? Ik hoop binnenkort recente foto's van ons te laten maken, of filmpje!

ik vind het ook leerzaam om de rest te bekijken, met het commentaar er bij. Heel erg duidelijk steeds!

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:27

Pion schreef:
Afbeelding

Ik vraag me eigenlijk alleen af hoe het zit met de schoudervrijheid van mijn paard.
Bij bijvoorbeeld middendraf zie je sommige paarden hun been vrij hoog heffen, met een mooie knie en dan naar voren (laatst eens gezien op een foto van Zyalda).
Heeft natuurlijk ook te maken met het vermogen tot zitten maar mijn paard lijkt niet zo ver naar voren te komen en dan het been 'recht te strekken'.

Hmm .. ik vind die foto nog niet zo fijn, eigenlijk. *\o/*
Het kan nog zoveel BLIJER! :j :j

Ik wil niet miepen over achter de loodlijn, en zo.. :=
De foto lijkt nog zo gefocused op 'controle'.. TEGEN de beweging, TEGEN de lol.

Is paardrijden je hobby?
Ja toch? :j
Waarom zien we dat niet? *\o/*

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:29

Yelly schreef:
Ik heb ook de neiging terug te werken met mijn binnenhand _-:(
Haha, dat hamertje! _/-\o_

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:32

Ja het is mn hobby, wel een moeilijke hobby :D
Misschien wil ik nog steeds teveel controle, er is een tijd geweest dat ze overal voor weg vloog.
Moet haar weer vertrouwen en durven 'openen'.
In welk opzicht tegen de beweging? :)

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:33

ik ga, als dat mag, mee met berties verhaal op de foto van pion. ik mis ook de blijheid, de harmonie. Maar ik denk het aan het paard te zien dat het niet ongedwongen gaat zegmaar :) weet niet precies of bertie dat ook bedoeld.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:35

[RIJ-ITP] Zodore (Prestige) van film naar foto, zomer in de winter

Mag ik jullie dan vragen de reeks foto's eens te bekijken? :o
Zou heel graag jullie mening willen weten wat betreft waar het niet lekker zit. :)
Athans, dat het niet ongedwongen lijkt te gaan.
Ik weet niet zo goed hoe ik het minder gedwongen kan maken zeg maar. :o
Naar mijn idee geef ik op de bovenstaande foto, in dit geplaatste topic, bijvoorbeeld netjes ruimte, heb ik niet veel in mijn handen.
Wat lijkt er niet 'blij' aan deze foto? Ik zie wel dat het allemaal 'serieus' lijkt, maar serieus kan ook 'blij' zijn natuurlijk.
Ik eum, weet het even niet meer.

Edit: typfout en verduidelijking.
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 05-02-12 23:51, in het totaal 3 keer bewerkt

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:38

Pion schreef:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CLVKSEF8.jpg

Vanaf één foto kan ik daar vrij weinig over zeggen (en ik ben sowieso niet bepaald een expert) ;)

Mijn paard loopt juist ontzettend ruim van voren, sterker nog, zo ruim dat ze het vanachter dan soms niet bij kan houden :+ De voorhand zit al snel in de strekmodus (ook onbedoeld), de achterhand komt helaas niet altijd mee :+