Binnenhand los, neusje er uit. Gosh wat ben ik blij met het zien van deze foto.
Koste overigens wel veel moeite, gezien mijn hoofd.

Ze spant zich hier helaas wel een beetje, dat is jammer.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
R_ali_R schreef:hmmm ik denk dat ik gewoon teveel ga door denken.
Ik verwacht ook helemaal niks van ben blij met elk stukje dat ik krijg. Zo heeft het een paar dagen geduurdt voordat hij weer echt ging zakken in de achterhand. Dat is niet erg het is voor hem ook moeilijk. Daar werken we gewoon naartoe het is niet van het moet NU NU NU!
bigbrown schreef:Is er ook iemand die me een beetje kan uitleggen hoe je een paard dat stijf in de nek, aan de teugel kan krijgen .
Op onze manege leren we dat niet en af en toe lukt het me wel(waar ik dan ook super blij mee ben)
Maar volgens mij is dat niet de beste manier, ik ga dan namelijk zo veel mogelijk het paard rond maken door draaien, wendingen en laten kijken in de bochten.
Maar zijn er nog meer manieren?
Suzanne_k schreef:Je moet de opgewekte activiteit wel opvangen aan de voorkant. Dus niet je paard helemaal losgooien. Maar ook niet de rem erop gooien. Het belangrijkste is dat je eerst die activiteit opwekt.
FahyaFemke schreef:ja en mij is eens geleerd vasthouden die binnenteugel, zodra hij op de goede plaats is met het hoofd dan zorgt het paard er zelf voor dat hij ontspanning heeft, gaat hij weer naar buiten dan krijgt hij dus weer die druk.
FahyaFemke schreef:de instructrice waar ik nu bij les vond trouwens dat ik wel wat in mn handen mocht hebben. Heb hier nu een aantal keer gelest, en de eerste keer waren mijn teugel te los, en was ze erg aan het ja-knikken de hele tijd. Kwam dacht ik omdat ik te harde ophoudingen gaf, volgens haar omdat ze mijn hand aan het opzoeken was. Ik wilde dus zowat niks voelen, en dit hebben we veranderd naar wel wat in de handen hebben. Ik vind het voor mn gevoel nog te veel. Heb over een weekje weer les dus dan ga ik haar t hemd van t lijf vragen
S_en_Z schreef:Ze moet naar de hand toe zakken en dan jouw hand meenemen naar voren.
Pion schreef:
Pion schreef:
Ze spant zich hier helaas wel een beetje, dat is jammer.
Pion schreef:Ik wil binnenkort even dressuurteugels gaan halen, dus aan je wens wordt gehoor gegeven Bertie.
freeride schreef:M_erell schreef:Ik rij een leuk friesje sinds een paar maanden. degene die haar hiervoor heeft gereden is altijd erg met de aanleuning bezig geweest, maar dit kwam vooral van voren dus met handwerk. ik merkte dat ze ging hangen en wilde toch liever die aanleuning van achteruit laten komen. nu zit ik dus niet aan de voorkant toe rommelen, de aanleuning is nog niet constant en af en toe 'duikt' ze best wel, ik weet niet zo goed wat ik daarmee moet eigenlijk. Heeft iemand daar tips voor?
Gaat dit over Wietske van in je profiel?
Zo ja, de neus er nog meer uit laten komen, ze loopt behoorlijk ruim en vrij vlak voor een fries(is positief, knieactie is niet zo mooi vind ik),
en dus moet haar hals voorlopig horizontaler om een betere balans op te bouwen, en daaruit kan ze dan weer wat meer richting de LL gaan, nu lekker vooruit rijden, slangevoltes met daarin tempowisselingen, vlot op de wendingen, normaal tempo op de rechte stukken, en op je zit sturen, handen lekker vooruit. komt goed!
Xantha schreef:bertie, had je mijn foto's ook nog gezien twee pagina's terug?
R_ali_R schreef:hmmm ik denk dat ik gewoon teveel ga door denken.
Ik verwacht ook helemaal niks van ben blij met elk stukje dat ik krijg. Zo heeft het een paar dagen geduurdt voordat hij weer echt ging zakken in de achterhand. Dat is niet erg het is voor hem ook moeilijk. Daar werken we gewoon naartoe het is niet van het moet NU NU NU!
Citaat:Tja, dat zakken in de achterhand .. die eerste kilos naar 'horizontaal evenwicht' willen wel, maar we hebben het niet over dat échte zakken.. het duurt jaaarden voor een paard daar de kracht voor heeft. Precies wat je zegt dus, NU-NU-ZAKKEN is een ONmogelijke opgave!
NU-NU-GENIETEN is héél goed mogelijk!
R_ali_R schreef:Ik geniet er ook elke dag van helemaal nu het zo goed gaat. Het zakken doet hij niet continu maar in kleine stukjes en het gebeurt ook nog niet elke dag, maar ik werk er wel naar toe dmv oefeningen.
En het is inderdaad NU NU NU genieten en dat doe ik NU ook zeker elke dag weer
Pion schreef:
Dit vind ik ook wel een vrij fijne foto.
Ik vraag me eigenlijk alleen af hoe het zit met de schoudervrijheid van mijn paard.
Bij bijvoorbeeld middendraf zie je sommige paarden hun been vrij hoog heffen, met een mooie knie en dan naar voren (laatst eens gezien op een foto van Zyalda).
Heeft natuurlijk ook te maken met het vermogen tot zitten maar mijn paard lijkt niet zo ver naar voren te komen en dan het been 'recht te strekken'.
Pion schreef:http://www.mijnalbum.nl/Foto-CLVKSEF8.jpg
Dit vind ik ook wel een vrij fijne foto.
Ik vraag me eigenlijk alleen af hoe het zit met de schoudervrijheid van mijn paard.
Bij bijvoorbeeld middendraf zie je sommige paarden hun been vrij hoog heffen, met een mooie knie en dan naar voren (laatst eens gezien op een foto van Zyalda).
Heeft natuurlijk ook te maken met het vermogen tot zitten maar mijn paard lijkt niet zo ver naar voren te komen en dan het been 'recht te strekken'.