Ben je een slechte ruiter als je valt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MisterMc

Re: Ben je een slechte ruiter als je valt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:25

Je kan altijd van een paard vallen. Zelfs als je nog zo'n stabiele houding heb, kan er altijd iets gebeuren waar je niet op berekend bent.
Een paard is nou eenmaal een paard en een mens is nou eenmaal eens mens.
Niet kunnen rijden is echt de grootste onzin :n

PieperLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:28

je bent geen slechte ruiter als je valt, van de fouten die je maakt moet je leren ..

MisterMc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:32

Precies! Zo is het ook gewoon. Iedereen heeft genoeg fouten in zijn leven gemaakt en daarvan geleerd lijkt me....

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:29

Ik vind van niet. Het blijven levende dieren waar je op rijd die dus altijd iets onverwacht kunnen doen

Judigno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:06

Tivioxoxo schreef:
Sarahhoi schreef:
Als je valt vind ik absoluut niet dat je een slechte ruiter bent, vallen en opstaan dat hoort erbij! :D

Inderdaad. Van je fouten kun je leren, toch

Hier sluit ik me volledig bij aan! Leer je juist veel van lijkt mij!

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:15

Je wordt juist een goede ruiter als je valt en daarvan leert....

michelle3112

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 09:34

Vallen heeft niks met slecht rijden te maken, dat gebeurt iedereen. :j

WatchNow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 13:30

Ik schrik ervan hoe weinig de meesten van jullie nog maar gevallen zijn. Vroeger had ik echt geen goede zit en viel ik er elke week wel eens vanaf. Toen was ik wel degelijk een slechte ruiter.
Ik denk dat ik in totaal wel 500x gevallen ben op bijna 15jaar tijd. Ondertussen denk ik dat ik een redelijk goede ruiter ben, maar ik val toch nog 1x om de 2-3 maand van een paard. Het verschilt volgens mij ook wel of je enkel op ervaren paarden rijdt of ook op onervaren paarden en denk dat springruiters ook vaker vallen dan dressuurruiters.

wildebras72

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 17:54

Het overkomt zelfs het beste paard van stal wel eens....... :-)

livia123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:04

WatchNow schreef:
Ik schrik ervan hoe weinig de meesten van jullie nog maar gevallen zijn. Vroeger had ik echt geen goede zit en viel ik er elke week wel eens vanaf. Toen was ik wel degelijk een slechte ruiter.
Ik denk dat ik in totaal wel 500x gevallen ben op bijna 15jaar tijd. Ondertussen denk ik dat ik een redelijk goede ruiter ben, maar ik val toch nog 1x om de 2-3 maand van een paard. Het verschilt volgens mij ook wel of je enkel op ervaren paarden rijdt of ook op onervaren paarden en denk dat springruiters ook vaker vallen dan dressuurruiters.

Toevoeging: En ook of het brave paarden zijn die wel hun rondje lopen of dat het ook paarden zijn die wel in zijn voor een lolletje/protesteren/schrikken.

Van sommige paarden kan je gewoon echt bijna niet afvallen omdat ze zo onwijs braaf zijn(zeg nooit nooit hahah) zou een beetje raar zijn als iedereen die zo'n paard is gelijk een sterruiter is en iemand met een onwijs lastig paard niet kan rijden.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:35

tuurlijk niet. het ligt er ook aan wat voor paarden je rijdt, en de beste ruiters vallen wel eens. kan gebeuren, paarden zijn dieren die onvoorspelbaar kunnen zijn. daarvoor hoef je geen slechte ruiter te zijn.

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:44

Neeee natuurlijk niet.. Vraag t eens aan Anky hoevaak zij is gevallen.. En hoeveel medailles ze heeft.. Het kan altijd gebeuren, misschien struikelt je paard wel tijdens een flink gallopje en vlieg je samen door t zand... Kan je met stevig zitten ook niks beginnen... Dus nee, het maakt je geen slechte ruiter!

susanne_15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:14

Het maakt je absoluut geen slechte ruiter!
Zowat iedereen die paard rijdt, is wel eens gevallen. Het slaat nergens op dat mensen zeggen dat je dan niet kan rijden.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:17

Ik klapte geregeld van mijn vorige paard. Kreeg geen commentaar van die kan niet rijden. Juist respect dat je iedere keer weer op die kloothommel stapt. En ik zit hierdoor bij andere dieren best oke, lig er echt niet zomaar meer naast!

pat1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 17:43

Capje op en gewoon weer opstappen tenzij in mijn geval ff het lichtje uit is gegaan, is wat lastig terug opstappen :)*

CountryA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 08:46

Vallen en opstaan zeg ik dan. Jonge paarden, oude paarden, sport paarden, manege paarden, het maakt niet uit, elk paard kan schrikken,struikelen,vallen,bokken. Who cares als je valt? Je leert ervan!

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:46

pat1974 schreef:
Capje op en gewoon weer opstappen tenzij in mijn geval ff het lichtje uit is gegaan, is wat lastig terug opstappen :)*

niet alleen dan ook als rug gebroken heb of been of weet ik wat als iets gebroken heb of als af gevoerd word door ambu kan ook moeilijk weer opstappen.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:49

paard rijden is met vallen en opstaan word je alleen maar beter van en leer je alleen maar van. Anders moet niet paard rijden vind ik paard rijden is gewoon met vallen en opstaan. Maar altijd gewoon weer der op gaan zo lang het kan natuurlijk.

pat1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:02

valerie2012 schreef:
pat1974 schreef:

niet alleen dan ook als rug gebroken heb of been of weet ik wat als iets gebroken heb of als af gevoerd word door ambu kan ook moeilijk weer opstappen.

is ook erg lastig. Heb je dat meegemaakt dan?

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 19:56

valerie2012 schreef:
pat1974 schreef:

is ook erg lastig. Heb je dat meegemaakt dan?[/quote]

ik zelf niet maar me ma wel maar dan op wedstrijd met springen net bij laast hindernis. Maar kwamen pas naar jaar achter maar toch. Allen keren dat ik gevallen ben is van me paard die nu heb daar voor nooit maar ben tot nu toe in jaar dat haar rij nooitaf gevallen dat wat brak dus altijd tot nu nog kunnen opstappen toen weer op adem was want allen keren dat tot nu gevallen ben waren allenmaal op me rug. En kreeg even geen adem meer maar ja niet heftig ofzo me moeder is vaker gevallen en pijnlijker. Maar heb dit paard waar ik af gevallen ben in jaar paar keer weet niet meer hoe vaak. maar heb haar 2 jaar bijna maar ze was 2 half toen ik kreeg dus niet zo gek dat haar pas jaar rijden. Maar hoop dat ik nooit zo af val als me moeder maar je weet nooit en dan zie ik wel weer.

Liekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:50

Ben een jaar terug flink gevallen samen met een paard van 1.85 hoog. Hierbij liep ik een zware hersenschudding op en ben een paar minuten buiten westen geweest. Gelukkig kan ik mij hiervan niks herinneren, zelfs niet dat ik opgestapt ben, maar ben er zeker niet slechter of banger van geworden. In tegendeel zelfs, je leert van je fouten en je vallen. Stap nu sneller op andere paarden en ben niet bang meer voor een bokje doordat ik juist vroeger zo vaak gevlogen heb!

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:57

Liekk schreef:
Ben een jaar terug flink gevallen samen met een paard van 1.85 hoog. Hierbij liep ik een zware hersenschudding op en ben een paar minuten buiten westen geweest. Gelukkig kan ik mij hiervan niks herinneren, zelfs niet dat ik opgestapt ben, maar ben er zeker niet slechter of banger van geworden. In tegendeel zelfs, je leert van je fouten en je vallen. Stap nu sneller op andere paarden en ben niet bang meer voor een bokje doordat ik juist vroeger zo vaak gevlogen heb!

Klopt wel en als paard vaak bokt leer je wel goed van zitten. Mijn bokt en stijgerd maar laast toen ik viel viel ze zelf ook. Maar daar voor boktse maar dat kon uit zitten. Maar toen ze zelf viel niet meer. Maar heb wel veel van der geleerd en zeker van me vallen. Maar ben elke keer weer op gestapt tot nu toe. En als kan doen ik het ook gewoon.

Sietske74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:26

Vallen hoort erbij. Van alleen maar veilige rondstaprondjes leer je niet omgaan lastigere dingen.
Slechte ruiters zijn mensen die niet willen leren en de schuld bij anderen of het paard neerleggen

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 14:17

Vallen maakt je geen slechte ruiter. Een paard blijft een levend wezen en kan altijd iets onverwachts doen waardoor je ernaast ligt.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 11:48

vallen hoort erbij, maar als je er om de haverklap naast ligt klopt er motorisch iets niet bij je, dat is ook niet normaal