Een paard is nou eenmaal een paard en een mens is nou eenmaal eens mens.
Niet kunnen rijden is echt de grootste onzin
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
WatchNow schreef:Ik schrik ervan hoe weinig de meesten van jullie nog maar gevallen zijn. Vroeger had ik echt geen goede zit en viel ik er elke week wel eens vanaf. Toen was ik wel degelijk een slechte ruiter.
Ik denk dat ik in totaal wel 500x gevallen ben op bijna 15jaar tijd. Ondertussen denk ik dat ik een redelijk goede ruiter ben, maar ik val toch nog 1x om de 2-3 maand van een paard. Het verschilt volgens mij ook wel of je enkel op ervaren paarden rijdt of ook op onervaren paarden en denk dat springruiters ook vaker vallen dan dressuurruiters.
valerie2012 schreef:pat1974 schreef:Capje op en gewoon weer opstappen tenzij in mijn geval ff het lichtje uit is gegaan, is wat lastig terug opstappen
niet alleen dan ook als rug gebroken heb of been of weet ik wat als iets gebroken heb of als af gevoerd word door ambu kan ook moeilijk weer opstappen.
valerie2012 schreef:pat1974 schreef:Capje op en gewoon weer opstappen tenzij in mijn geval ff het lichtje uit is gegaan, is wat lastig terug opstappen
niet alleen dan ook als rug gebroken heb of been of weet ik wat als iets gebroken heb of als af gevoerd word door ambu kan ook moeilijk weer opstappen.
Liekk schreef:Ben een jaar terug flink gevallen samen met een paard van 1.85 hoog. Hierbij liep ik een zware hersenschudding op en ben een paar minuten buiten westen geweest. Gelukkig kan ik mij hiervan niks herinneren, zelfs niet dat ik opgestapt ben, maar ben er zeker niet slechter of banger van geworden. In tegendeel zelfs, je leert van je fouten en je vallen. Stap nu sneller op andere paarden en ben niet bang meer voor een bokje doordat ik juist vroeger zo vaak gevlogen heb!