Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ThePast03 schreef:NHevaVD schreef:Lees nu alweer een dikke tijd mee, gaat zo snel, houd het nauwelijks bij, maar in ieder geval,
iedereen zou eigenlijk even moeten proberen een rondje op Totilas te rijden en te kijken of 'ie bij hun wel goed correct loopt
zoals hun zeggen dat het hoort. Je kunt wel een boek samenstellen voor Edward met de tekst die je hier vind!
Zeg jij ook tegen iedereen die zegt geen kippenvel te krijgen van de muziek van Frans Bauer dat ze zelf maar eens moeten gaan zingen en moeten proberen een nummer 1 hit te scoren?
Lovely schreef:Madonna kan ook niet zingen en is er rijk mee geworden, het publiek is grillig en iets echt kunnen is niet altijd noodzakelijk.
sporter schreef:Lovely schreef:Madonna kan ook niet zingen en is er rijk mee geworden, het publiek is grillig en iets echt kunnen is niet altijd noodzakelijk.
Maar om te beoordelen of ze daad werkelijk niet kan zingen heb je verstand van muziek nodig. Het over grote deel van het publiek beoordeeld de muziek op wat ze wel of niet mooi vinden. En daar is niks mis mee, maar het zegt niks over het feit of madonna wel of niet kan zingen.
_San87_ schreef:sporter schreef:
Maar om te beoordelen of ze daad werkelijk niet kan zingen heb je verstand van muziek nodig. Het over grote deel van het publiek beoordeeld de muziek op wat ze wel of niet mooi vinden. En daar is niks mis mee, maar het zegt niks over het feit of madonna wel of niet kan zingen.
Wie zegt dat de gemiddelde bezoeker geen verstand heeft van zingen of van muziek? De leek kan ook bepalen of iets vals is of niet :)
Zo is het ook dat de mensen hier best een mening kunnen vormen over Totilas. En dat kan positief zijn of iets minder positief. Als je het skala der ausbildung in je hoofd houd, dan kan je prima zien waar Totilas nog steekjes laat liggen.
sporter schreef:Klopt helemaal en dit is precies mijn puntiedere idioot kan horen of iets vals is of niet. Maar bij muziek technisch correct zingen komt nog heel wat meer kijken. Het zelfde geld voor dressuur. Iedereen kan zien wat een tact fout. Maar een hele proef beoordelen en daar ook nog waarde's aan toe kennen daar komt nog heel wat meer bij kijken.
KiWiKo schreef:als je het niet erg vind ben ik al na twee seconden afgehaakt .............. gaat nergens over wat je me wil laten zien
ik zie een paard in onbalans, zowel met zichzelf als met de ruiter....... veel te strak in de bovenlijn en veel te veel protest....... imo gaat dit helemaal nergens overniet op dat niveau
KiWiKo schreef:over jouw fimpje............ gaat nergens over en komt met de grootste wil van de wereld niet wat wij nu van totilas zien
webster543 schreef:Ik zie in dit filmpje een paard die zeer werkwillig is, een ruiter die zeer correct rijdt en een combinatie dat de oefeningen van de GP aan het trainen zijn. De weg is nog lang, maar ze zijn in de goeie richting.![]()
Moet wel zeggen dat zijn gangen niet echt in de buurt komen van die van Totilas.
charlie1989 schreef:KiWiKo schreef:over jouw fimpje............ gaat nergens over en komt met de grootste wil van de wereld niet wat wij nu van totilas zien
Nu ben je er toch mee aan het lachen zeker, van die bovenlijn en balans???? Of is het hier echt zo ver gezet hier?
charlie1989 schreef:webster543 schreef:Ik zie in dit filmpje een paard die zeer werkwillig is, een ruiter die zeer correct rijdt en een combinatie dat de oefeningen van de GP aan het trainen zijn. De weg is nog lang, maar ze zijn in de goeie richting.![]()
Moet wel zeggen dat zijn gangen niet echt in de buurt komen van die van Totilas.
HOef, ik dacht eventjes dat jullie gebrainwasht waren door Anky en Co. Dankuwel Webster!
Tuurlijk kan je de allures van Totilas niet vergelijken met deze van dit paard! Het prijskaartje ligt dan ook ver van elkaar! Maar ik wordt toch vrolijker bij het kijken naar Laissez-faire dan naar Totilas!
Wou gewoon het correct uitvoeren van piaffe/passage vergelijken, niet het showgehalte van de beide paarden.