Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zipje71

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 08:59

ik spring nergens bovenop, ik reageer slechts. Had ik dan 3 pagina's later moeten reageren om niet te "eager" over te komen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 09:04

Je had kunnen lezen en kunnen zien dat ze al zei tegen iemand anders dat hij dat zelf toe gaf in clinnics :)

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 09:06

ja dat heb ikgelezen. Maar de zin "Mooi zitten is geen garantie voor goed rijden" slaat niet allleen op Edward

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:51

Mijn excuses dan. Dan heb ik het fout geïnterpreteerd. :) Sorry!

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:09

ThePast03 schreef:
NHevaVD schreef:
Lees nu alweer een dikke tijd mee, gaat zo snel, houd het nauwelijks bij, maar in ieder geval,
iedereen zou eigenlijk even moeten proberen een rondje op Totilas te rijden en te kijken of 'ie bij hun wel goed correct loopt
zoals hun zeggen dat het hoort. Je kunt wel een boek samenstellen voor Edward met de tekst die je hier vind! :+

Zeg jij ook tegen iedereen die zegt geen kippenvel te krijgen van de muziek van Frans Bauer dat ze zelf maar eens moeten gaan zingen en moeten proberen een nummer 1 hit te scoren?

Dat mensen Frans Bauer zijn muziek niet mooi vinden prima. Als mensen zeggen dat hij een slechte zang techniek heeft. Tjah :(:)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:15

Ook dat is een kwestie van smaak. En je hoeft geen verstand van zang te hebben om de techniek mooi te vinden of niet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:16

Madonna kan ook niet zingen en is er rijk mee geworden, het publiek is grillig en iets echt kunnen is niet altijd noodzakelijk.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:16

Nee maar je moet wel verstand hebben van techniek om te beoordelen of de techniek goed of fout is dat heeft niks met smaak te maken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:17

Dat zeker :)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:19

Lovely schreef:
Madonna kan ook niet zingen en is er rijk mee geworden, het publiek is grillig en iets echt kunnen is niet altijd noodzakelijk.

Maar om te beoordelen of ze daad werkelijk niet kan zingen heb je verstand van muziek nodig. Het over grote deel van het publiek beoordeeld de muziek op wat ze wel of niet mooi vinden. En daar is niks mis mee, maar het zegt niks over het feit of madonna wel of niet kan zingen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:27

sporter schreef:
Lovely schreef:

Maar om te beoordelen of ze daad werkelijk niet kan zingen heb je verstand van muziek nodig. Het over grote deel van het publiek beoordeeld de muziek op wat ze wel of niet mooi vinden. En daar is niks mis mee, maar het zegt niks over het feit of madonna wel of niet kan zingen.

Wie zegt dat de gemiddelde bezoeker geen verstand heeft van zingen of van muziek? De leek kan ook bepalen of iets vals is of niet :)

Zo is het ook dat de mensen hier best een mening kunnen vormen over Totilas. En dat kan positief zijn of iets minder positief. Als je het skala der ausbildung in je hoofd houd, dan kan je prima zien waar Totilas nog steekjes laat liggen.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:41

_San87_ schreef:
sporter schreef:

Wie zegt dat de gemiddelde bezoeker geen verstand heeft van zingen of van muziek? De leek kan ook bepalen of iets vals is of niet :)

Zo is het ook dat de mensen hier best een mening kunnen vormen over Totilas. En dat kan positief zijn of iets minder positief. Als je het skala der ausbildung in je hoofd houd, dan kan je prima zien waar Totilas nog steekjes laat liggen.

Klopt helemaal en dit is precies mijn punt :) iedere idioot kan horen of iets vals is of niet. Maar bij muziek technisch correct zingen komt nog heel wat meer kijken. Het zelfde geld voor dressuur. Iedereen kan zien wat een tact fout. Maar een hele proef beoordelen en daar ook nog waarde's aan toe kennen daar komt nog heel wat meer bij kijken.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:53

pharagirlke schreef:
Mijn excuses dan. Dan heb ik het fout geïnterpreteerd. :) Sorry!

geeft niet ;)

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:32

ik wil ook nog even wat over sister zeggen.
Die loopt al zo vanaf jongs af aan.
Dit heeft edward haar niet aangeleerd

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:37

sporter schreef:
Klopt helemaal en dit is precies mijn punt :) iedere idioot kan horen of iets vals is of niet. Maar bij muziek technisch correct zingen komt nog heel wat meer kijken. Het zelfde geld voor dressuur. Iedereen kan zien wat een tact fout. Maar een hele proef beoordelen en daar ook nog waarde's aan toe kennen daar komt nog heel wat meer bij kijken.

Dat klopt. Er is hier dan ook niemand die de hele proef beoordeelt zoals een jury dat doet. Alleen mensen die bepaalde aspecten van de proef in twijfel trekken of de gehele proef in het algemeen gewoon niet mooi/onnatuurlijk/watdanook vinden :) En vooralsnog is dat een mening over een bepaald aspect en voor een mening hoef je geen professor te zijn.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:32

Amigo_ schreef:
Stipje.. Ga eerst hele topic door lezen voordat ik reageer

Succès zeg! :+

charlie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:20

Laatst bijgewerkt door charlie1989 op 20-10-09 22:02, in het totaal 2 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:22

als je het niet erg vind ben ik al na twee seconden afgehaakt .............. gaat nergens over wat je me wil laten zien :)

ik zie een paard in onbalans, zowel met zichzelf als met de ruiter....... veel te strak in de bovenlijn en veel te veel protest....... imo gaat dit helemaal nergens over :) niet op dat niveau :)

charlie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:26

KiWiKo schreef:
als je het niet erg vind ben ik al na twee seconden afgehaakt .............. gaat nergens over wat je me wil laten zien :)

ik zie een paard in onbalans, zowel met zichzelf als met de ruiter....... veel te strak in de bovenlijn en veel te veel protest....... imo gaat dit helemaal nergens over :) niet op dat niveau :)

over wie heb je het?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:28

over jouw fimpje............ gaat nergens over en komt met de grootste wil van de wereld niet wat wij nu van totilas zien :)

charlie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:29

KiWiKo schreef:
over jouw fimpje............ gaat nergens over en komt met de grootste wil van de wereld niet wat wij nu van totilas zien :)

Nu ben je er toch mee aan het lachen zeker, van die bovenlijn en balans???? Of is het hier echt zo ver gezet hier?
Laatst bijgewerkt door charlie1989 op 20-10-09 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:32

Ik zie in dit filmpje een paard die zeer werkwillig is, een ruiter die zeer correct rijdt en een combinatie dat de oefeningen van de GP aan het trainen zijn. De weg is nog lang, maar ze zijn in de goeie richting. +:)+
Moet wel zeggen dat zijn gangen niet echt in de buurt komen van die van Totilas. :o

charlie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:34

webster543 schreef:
Ik zie in dit filmpje een paard die zeer werkwillig is, een ruiter die zeer correct rijdt en een combinatie dat de oefeningen van de GP aan het trainen zijn. De weg is nog lang, maar ze zijn in de goeie richting. +:)+
Moet wel zeggen dat zijn gangen niet echt in de buurt komen van die van Totilas. :o

HOef, ik dacht eventjes dat jullie gebrainwasht waren door Anky en Co. Dankuwel Webster!

Tuurlijk kan je de allures van Totilas niet vergelijken met deze van dit paard! Het prijskaartje ligt dan ook ver van elkaar! Maar ik wordt toch vrolijker bij het kijken naar Laissez-faire dan naar Totilas!

Wou gewoon het correct uitvoeren van piaffe/passage vergelijken, niet het showgehalte van de beide paarden.
Laatst bijgewerkt door charlie1989 op 20-10-09 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:36

charlie1989 schreef:
KiWiKo schreef:

Nu ben je er toch mee aan het lachen zeker, van die bovenlijn en balans???? Of is het hier echt zo ver gezet hier?

ik lach nooit over serieuze kwesties................

ik snap niet wat jij hier wil laten zien, en wat je ermee wil bereiken......... want het past niet in het plaatje :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:37

charlie1989 schreef:
webster543 schreef:

HOef, ik dacht eventjes dat jullie gebrainwasht waren door Anky en Co. Dankuwel Webster!

Tuurlijk kan je de allures van Totilas niet vergelijken met deze van dit paard! Het prijskaartje ligt dan ook ver van elkaar! Maar ik wordt toch vrolijker bij het kijken naar Laissez-faire dan naar Totilas!

Wou gewoon het correct uitvoeren van piaffe/passage vergelijken, niet het showgehalte van de beide paarden.

ik niet, ik zie een protesterend paard, die alles vastzet maar wel het gevraagde doet omdat het zo vredelievend is..............