De meeste paarden verzinnen wel trucjes om het voor hun makkelijker te maken (net zoals die van mij) door de achterhand naar buiten te brengen. Maar idd een goede inzet is het halve werk laten we maar zeggen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
De meeste paarden verzinnen wel trucjes om het voor hun makkelijker te maken (net zoals die van mij) door de achterhand naar buiten te brengen. Maar idd een goede inzet is het halve werk laten we maar zeggen.
FaberSmid schreef:PERENBOOMPIE schreef:Tja de ene vindt zich deskundig wanneer hij hoefsmid is en nog nooit op een paard gezeten heeft en de ander vindt zich deskundig wanneer ze 21jaar zijn M1 met 1 wp gereden hebben en d'r paard een hoofdkantel probleem heeft,tja waar zou dat nou aan liggen?
Dus tja moet ik daar nog tijd en energie aan wagen om die mensen iets bij te brengen en blijven uitleggen hoe of wat?
En dan hebben ze ook nog het probleem dat ze alles zwart/wit zien en niet kunnen lezen,tenminste niet begrijpend lezen.
Prachtig wederom hoe u zich keer op keer tegen schrijft. 21 jaar m1 een winstpunt, geen flauw idee waar het probleem zal liggen. Wat bedoeld u precies met hoefkantel probleem?
Zwart of wit van dieren bevalt mij beter dan grijs van mensen, dat grijze gebied is te groot en te onduidelijk en is te veranderen en alles van te maken. Begrijpend lezen is geen probleem, mits er begrijpend geschreven. Vaktaal of jip en janneketaal, als het maar begrijpend is.
en je dit beter met een goede begeleiding kan oplossen. FaberSmid schreef:Prachtig wederom hoe u zich keer op keer tegen schrijft. 21 jaar m1 een winstpunt, geen flauw idee waar het probleem zal liggen. Wat bedoeld u precies met hoefkantel probleem?
Zwart of wit van dieren bevalt mij beter dan grijs van mensen, dat grijze gebied is te groot en te onduidelijk en is te veranderen en alles van te maken. Begrijpend lezen is geen probleem, mits er begrijpend geschreven. Vaktaal of jip en janneketaal, als het maar begrijpend is.vibabu schreef:Prachtig dat je het zo ziet!Dus iemand die ouder is, hoger niveau heeft gereden heeft geen probleem?
vind het wel grapig dat je me helemaal gaat natrekken om te kijken welk probleem ik heb
en er overheen leest wat voor punten ik van jury's krijg wat betreft rechtgericht en de contragalop etc. En dan staat er dat ik 21 jaar ben, M1 rijdt met 1 winstpunt. sommige rijden in 10 jaar naar de M andere in 1 jaar.
anyway, het gaat natuurlijk nog steeds om het topic en over de meningen zijn die hier erg over verdeeld zijn. Maar blijkbaar is het leuker om op de man af te spelen inplaats van inhoudelijk. Dit vind ik toch wel erg kinderachtig en meer iets van een kind van 16![]()
Toch vind ik het jammer dat je nou niet verder in discussie gaat over het topic en je mening argumenteert. Maar wanneer iets tegengesproken wordt meteen begint te schreeuwen en niks meer over de kwestie zelf zegt.
Ik lees net pas het bericht van vibabu. Perenboompie u heeft met uw voorbeelden uw ware aard van uw beestje getoond. Schrijf nu eens eerlijk wat is uw prestatie, in plaats van anderen een verkeerd beeld te schrijven?
vibabu schreef:PEERENBOOMPIE doelt hier denk ik op een reactie van mij in een ander topic waarop ik reageer op het probleem die iemand anders ook heeft (hoofd kantelen). Hierin is ook te lezen dat ik wel een verklaring heb waarom hij dit doet. Over de oplossing heb ik niks beschreven omdat dit per paard verschilten je dit beter met een goede begeleiding kan oplossen.
Kadankovitch schreef:U, Mijnheer Fabersmid, lijkt mij niet de best geplaatste persoon om anderen aan te klagen over onheus gedrag, denkt U niet ook? Of hebt U het nog steeds niet begrepen?
Groet,
Kadankovitch
vibabu schreef:Ik snap wel wat de bedoeling van travers is, maar ik vind dit nog steeds geen basisoefening wat zomaar "even" uitgevoerd kan worden als basisoefening aangezien een paard hier al best wel getraind voor moet zijn
horseyfries schreef:vibabu schreef:Ik snap wel wat de bedoeling van travers is, maar ik vind dit nog steeds geen basisoefening wat zomaar "even" uitgevoerd kan worden als basisoefening aangezien een paard hier al best wel getraind voor moet zijn
Vibabu, ik vind het prachtig dat jij zoveel achten krijgt op je aanspringen in galop, maar je vergeet denk ik eventjes iets: het uitvoeren van een oefening op een wedstrijd wordt gejureerd door een jury die uitsluitend bekijkt of het gevraagde wordt uitgevoerd. Dat jij dan een acht krijgt als je in de goede galop aanspringt is mooi, maar wil niet zeggen dat jouw manier van galop aanspringen een basis is om je paard te verbeteren om op hoger niveau te presteren.
Je hebt met geen woord gereageerd op wat ik heb uitgelegd over het dragende binnenachterbeen, het feit dat een paard achter breder is dan voor en de manier waarop je daarop dient te anticiperen om niet alleen in de goede galop aan te springen, maar ook zo aan te springen dat je paard er beter van wordt.
Jammer dat je er niet verder over nadenkt maar reageert in de trant van "ik krijg een 8, dus het is goed".
Travers en appuyementen zijn basisoefeningen voor mij en vele anderen die hier schrijven. Ze zouden dat ook voor jou kunnen worden als je de moeite doet om iets meer na te denken dan "als ik een winstpunt haal, doe ik het goed".
Dit zeg ik niet om je naar beneden te halen, maar om je uit te dagen er meer over na te denken en misschien wat opzoekwerk te verrichten om beter te begrijpen hoe je een paard sterker en beter kan maken door hem meer gewicht te laten dragen op de achterhand DOOR DE SCHOUDER OP DE JUISTE MANIER TE PLAATSEN BIJ HET AANSPRINGEN IN GALOP OP DE LANGE ZIJDE.

horseyfries schreef:Als rechtrichten zou zijn wat jij denkt, dan zou een paard bijv. op een volte in de juiste mate gesteld en gebogen volgens jou nooit rechtgericht kunnen zijn?
Citaat:kunnen worden als je de moeite doet om iets meer na te denken dan "als ik een winstpunt haal, doe ik het goed".
Citaat:het uitvoeren van een oefening op een wedstrijd wordt gejureerd door een jury die uitsluitend bekijkt of het gevraagde wordt uitgevoerd.
Citaat:Ik vraag aan je om verder te denken dan de punten op wedstrijden, je doelen hoger te stellen dan dat en ook te denken aan de verdere ontwikkeling van je paard.
Esperanza schreef:horseyfries schreef:Als rechtrichten zou zijn wat jij denkt, dan zou een paard bijv. op een volte in de juiste mate gesteld en gebogen volgens jou nooit rechtgericht kunnen zijn?
Een paard zonder buiging kan nooit rechtgericht zijn.
Esperanza schreef:horseyfries schreef:Als rechtrichten zou zijn wat jij denkt, dan zou een paard bijv. op een volte in de juiste mate gesteld en gebogen volgens jou nooit rechtgericht kunnen zijn?
Een paard zonder buiging kan nooit rechtgericht zijn.
clarence schreef:Verklaar u nader. We zijn het er allemaal over eens dat een paard gesteld kan zijn zonder gebogen te zijn. Dat zou dus automatisch betekenen dat een paard dat links of rechts gesteld is, maar niet gebogen, nooit recht kan zijn. Dat is een nieuwe.
vibabu schreef:Voor mij is een paard recht op het moment dat de achterbenen in het spoor van de voorbenen loopt. Ongeacht dit een volte of op een rechte lijn is.

Laulau1986 schreef:vibabu schreef:Voor mij is een paard recht op het moment dat de achterbenen in het spoor van de voorbenen loopt. Ongeacht dit een volte of op een rechte lijn is.
Dan plaats je dus ook de schouder zodat het paard recht blijft
Verder zou ik punten op wedstrijden niet te veel zien als een bevestiging dat je goed bezig bent. Heb zelf tijden kontbuitenwaarts gereden in plaats van schouderbinnenwaarts en er was geen jury die dit heeft gezien, standaard een 7 of 8. Door omstandigheden had ik toen tijdelijk geen instructie. Bij de eerste les werd ik er meteen op gewezen gelukkig.
vibabu schreef:Natuurlijk. zodat deze recht voor de achterhand blijft. En ik ben het met je eens over de SB dat dit niet goed gezien wordt maar dit heeft meer met de onkunde of het niet goed zien van de jury te maken. Over of een paard met voorhand naar binnen/buiten of recht blijft is het niet zo moeilijk om te zien.
vibabu schreef:Voor mij is een paard recht op het moment dat de achterbenen in het spoor van de voorbenen loopt. Ongeacht dit een volte of op een rechte lijn is.