Goofy44 schreef:De kans dat je bitloos op hetzelfde niveau komt als met bit, gejureerd volgens hetzelfde systeem is uitermate klein.
Tja bitloos deelnemen is niet eens mogelijk....
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Goofy44 schreef:De kans dat je bitloos op hetzelfde niveau komt als met bit, gejureerd volgens hetzelfde systeem is uitermate klein.
Citaat:Tja bitloos deelnemen is niet eens mogelijk....
Paardentango schreef:Denk eens aan de paralympics, daar vervallen alle conservatieve dressurregels ook.
jasmijn78 schreef:Ter compensatie van welke handicap van ruiters zou bitloos toegestaan moeten worden dan? Het beschikken over te weinig ruitergevoel om gewoon netjes met een bit te kunnen rijden?
Daan_Ordeal schreef:Ik weet zeker dat ik, ondanks dat ik bitloos rij, meer ruitergevoel heb dan menig ruiter die met bit rijdt in mijn omgeving.
jasmijn78 schreef:Het beschikken over te weinig ruitergevoel om gewoon netjes met een bit te kunnen rijden?
Arabesk schreef:Ah daar hebben we 'm weer. Bitloze ruiters zijn gewoon slechte ruiters en zitten te rukken en te plukken aan een scherpe bitloze optoming en denken dat ze goed bezig zijn.
Daan_Ordeal schreef:Maar je denkt toch niet werkelijk dat mensen die zonder bit rijden per defenitie geen ruitergevoel hebben?
Kan ik ook andersom stellen. Dat iemand die met bit rijdt zijn bit nodig heeft omdat hij/zij niet op zijn/haar zit kan rijden. Dat zou toch ook nergens op slaan?
Arabesk schreef:Goofy44 schreef:De kans dat je bitloos op hetzelfde niveau komt als met bit, gejureerd volgens hetzelfde systeem is uitermate klein.
Tja bitloos deelnemen is niet eens mogelijk....
jasmijn78 schreef:@ DaanOrdael; ken je deze amazones?:Esther Boonstoppel, Kim Huizer, Esther Boonstoppel, Cobi Bol?
Lovely schreef:Arabesk, het bit ligt vrij voor in de mond en wekt geen slikreflex op en het beperkt de ademhaling ook niet, paarden ademen door hun neus.
Huertecilla schreef:Dat is het WEL!
Citaat:Het is JOUW ambitie om zo nodig bitloos in het modale kader ´te dressuren´!!
hc
Arabesk schreef:Lovely schreef:Arabesk, het bit ligt vrij voor in de mond en wekt geen slikreflex op en het beperkt de ademhaling ook niet, paarden ademen door hun neus.
IETS in de mond, waar dan ook, roept het eetreflex op, vandaar ook het schuimen bij inspanning.
Ze ademen niet door de mond, maar door het eetreflex gaat de huig in de verkeerde stand staan, waardoor deels de luchtpijp wordt afgesloten.
Arabesk schreef:dat is het niet, je mag niet bitloos deelnemen aan de KNHS dressuurwedstrijden
Lielle schreef:O ja, dat antwoord had ik nog nooit gekregen.
Waarom is mijn paard dan na een cross van ruim 6 minuten in volle galop niet meer buiten adem dan van een paar rondjes sprinten door de wei?
Daan_Ordeal schreef:Nee die ken ik niet, wat bedoel je hiermee?
Daan_Ordeal schreef:Yasmijn ik begrijp dat je daar niet over kunt oordelen. Mijn paarden staan in Boskoop (Zuid Holland) als je langs wilt komen ben je welkom.
Daan_Ordeal schreef:Maar je denkt toch niet werkelijk dat mensen die zonder bit rijden per defenitie geen ruitergevoel hebben?
Arabesk schreef:je paard in een trailer jassen, en hem 150 km verderop een paar uur lang door het bos trappen, zie ik het nut niet van in
Lovely schreef:Lielle schreef:O ja, dat antwoord had ik nog nooit gekregen.
Waarom is mijn paard dan na een cross van ruim 6 minuten in volle galop niet meer buiten adem dan van een paar rondjes sprinten door de wei?
Omdat de stelling van Arabesk niet klopt.
Daan_Ordeal schreef:Hallo Yasmijn, jij gaat wel heel erg kort door de bocht!! Lezen is ook een vak op zich...
Daan_Ordeal schreef:Je hebt mij nergens horen zeggen dat er geen ruiters in mijn regio zitten die meer ruitergevoel hebben dank ik.
Daan_Ordeal schreef:Maar nog veel meer die nauwelijks tot geen ruitergevoel hebben en wel met bit rijden, en daar had ik het over.
Daan_Ordeal schreef:En dan spreek ik over mensen die ik persoonlijk ken.
Daan_Ordeal schreef:Jij kent zeker wel alle ruiters die in jou provincie rijden?
Daan_Ordeal schreef:Maar laten we er over ophouden, ik heb geen zin om ergens met jou over te praten/discusieren als je dat niet op een normale, leuke en respectvolle manier kan doen.