Duidelijke deuk

Enige verbetering verder op in de les.
Jamcha, ik hoor graag hoe jij er tegenaan kijkt.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sall schreef:vind het zelf erg gevaarlijk om op je op losse onderdelen 'blind te staren'
of het nu een deuk is of dat het paard achter de loodlijn loopt.
Elk paard zit toch anders in elkaar.
Neemt niet weg, dat kijken en vergelijken heel leerzaam is
Thorrie schreef:@Yamcha:Ik had je uitleg al volledig doorgenomen en ben het er volledig mee eens maar ik denk dat je je hier op foto 1-3 toch een beetje miskijkt.
Even mijn mening dus. Spreek me gerust tegen als je niet akkoord bent.
Thor is zoals gezegd een tuiger. Die heeft een veel hogere staartinplant en dat is soms wat tricky op de foto's.
Op foto 1-3 kantelt hij zijn bekken wel degelijk, brengt zijn achterbeen goed onder de massa en landt het voorbeen na het achterbeen. Het achterbeen draagt en stuwt dus meer. Voor zijn bouw rondt hij de bovenlijn terwijl hij zijn buikspieren aantrekt. Op foto 2 kruipt hij wel te diep.
Thorrie schreef:Foto4: 100% met je eens, vond ik ook een en al spanning...Foto 4 en 5 :
Foto4 Hij maakt een enorme onderhals om toch maar front te maken. Zijn nek-rug lijn is op 2 punten onderbroken. De rug is volledig weggedrukt. Hier zie je een serieuze deuk achter het zadel. Spanning op en top, overal waar je kijkt.
Foto 5: kantelt hij zijn bekken erg hard. en inderdaad hij mag daar wat meet lucht krijgen. Die binnenteugel is te hard aangenomen (maar op dat moment was het houden wat ik had om te kunnen blijven zittenHij is nl allesbehalve een doetje...)
anneliesdj schreef:@ Sall; Ik vind toch de foto's tegenvallen. De foto's van de stap zijn erg mooi maar die van de draf vind ik een stuk minder, vooral de eerste 2, de laatste is al weer beter.
anneliesdj schreef:@ Sall; Ik vind toch de foto's tegenvallen. De foto's van de stap zijn erg mooi maar die van de draf vind ik een stuk minder, vooral de eerste 2, de laatste is al weer beter.
Betteke schreef:anneliesdj schreef:@ Sall; Ik vind toch de foto's tegenvallen. De foto's van de stap zijn erg mooi maar die van de draf vind ik een stuk minder, vooral de eerste 2, de laatste is al weer beter.
En ik vind juist de eerste 2 draffoto's er prima uitzien.Mooi over de rug gereden. Op die foto waar je hem ronder instelt zie je gelijk dat het achterbeengebruik minder wordt.
Citaat:Foto 1-3 zijn tactmatig wel correct, maar ik vindt hem wat vlak in zijn bewegingen, er zou meer impuls in kunnen, denk dat je dan een wat sprekender resultaat krijgt.
Citaat:Hoe recht is hij?
Thorrie schreef:Yamcha schreef:Foto 1-3 zijn tactmatig wel correct, maar ik vindt hem wat vlak in zijn bewegingen, er zou meer impuls in kunnen, denk dat je dan een wat sprekender resultaat krijgt.
Hier geef ik je weer 100% gelijk in. Maar op dit moment is hij er nog niet aan toe. Hij verandert danheel snel terug in een brokje spanning. Dus hou ik hem voorlopig nog even wat flauwer. Ik test regelmatig of het ietsje meer kan. De ene dag gaat dat de andere dag moet ik een stapje terug...
Thorrie schreef:Yamcha schreef:Hoe recht is hij?
Daar is nog wel veel werk aan...
Needje schreef:Hij wil voornamelijk van het achterbeen wegrennen. Want stel je voor dat je moet gaan zitten.![]()
Heeft ie zooo'n ass, en dan nog niet willen gebruiken.
Niet aan t been is wel vaker een probleem ja. Hij kan ook lekker opkrullen en achter de ll gaan lopen en dan kan ik doen wat ik wil, maar zolang ie daar loopt is er niets aan te rijden. Zolang hij maar in een fijn en constant tempo blijft lopen kom je wel een proefje door, maar het is alles behalve hoe t moet.
Sall schreef:esperanza, die deuk op de eerste foto komt toch ook dat het heupbeen aan de binnenzijde (de kant van de fotograaf) het hoogste punt is. Omdat het andere been is opgetild