Met of zonder cap ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XNonnetje

Re: Met of zonder cap ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 14:03

met cap ik heb een
hele lieve brave pony
maar ik heb altijd een
cap op want hij kan
toch altijd onverwachs ergens
van schrikken Knipoog

Fennax3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 23:52

Met Bloos het is gewoon veiliger Knipoog
Een paard is nou eenmaal een levend dier, en ookal zo braaf wanneer hij zich bijwijze van spreke goed verstapt en je verliest je evenwicht kan je er toch ook goed naastliggen Clown

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 23:56

xx_ladyilse schreef:
ligt eraan op welk paard:P

same here, op mijn verzorgpaarden rijd ik altijd met op de manege ook, als ik het om ze naar de wei te brengen (met ponykamp dan, moet het ook wel maarja)
Op de 2 bijrijdpaardjes die ik rijd heb ik er vaak geen op Bloos

hensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 10:57

Ik rij altijd met cap, waarom zou je zonder? je kan een paard nooit 100% vertrouwen, doet je paard nooit wat, nou er kan op een dag zomaar ineens wat gebeuren. Je zou er maar afvallen zonder cap... heb ik tog liever een cap op. goed en veilig.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 10:59

ik heb altijd gezegt ik ga niet met cap rijden tot me pony begon te steigeren en te bokken niet gevallen maar doe wel tegenwoordig een cap op

frysklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 11:48

Ik rijd altijd met cap.
Mijn paard is wel betrouwbaar genoeg om zonder te rijden. Maar toch.. zelfs het betrouwbaarste paard kan je verrassen door wild te gaan bokken als voorbeeld en je valt.. op je hoofd..
Daarom vind ik het wel zo veilig om met cap te rijden!!!

orient11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 11:54

Meestal rij ik wel met cap maar als het echt zo warm is niet en ligt er natuurlijk aan op welk paard.. bij mij op stal moet je verplicht met cap rijden.

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 11:55

altijd met ,is ook verplicht op de manege hier!!

Channelle15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:54

Altijd mét cap. moet ook van de stal

sam98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:23

Mijn eigen paarden rijd ik zonder cap wand die ken ik het best en weet wat hun streken zijn.
In de winter trouwens wel mijn cap is nogal warm en als het koud is is een cap wel lekker warm Tong uitsteken
Maar ook omdat de paarden dan drukker zijn en soms nogwel wel eens raare dingen doen.
Als ik op jonge beesten rij dan heb ik altijd een cap op.
Met buitenritten heb ik wel altijd een cap op .
Laatst bijgewerkt door sam98 op 31-07-08 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:26

Ik rijd ook altijd met cap, er kan altijd iets gebeuren waar je niet op rekent en je zal net zien dat je op dát moment geen cap draagt.. Ik waag het er niet op Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:28

Zonder.

punt 1 is omdat ik mijn paardje vertrouw
punt 2 ze bokt of steigerd nooit alleen wegrennen soms
punt 3 Ze is zo breed er afvallen is niet mogelijk
punt 4 ik kan aanvoelen wanneer er vandoor schiet dus kan ik de knop alvast pakken
punt 5 heb ik niet

En met een cap op vind ik gevaarlijker. Waarom moet je niet vragen. en als je echt wilt weten stuur mij dan en pm

_Amy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 19:25

Ik rijd met, maar ik kan me voorstellen (vooral met dit weer:P) dat mensen zonder rijden.
Net als de bodyprotector, mag je zelf weten, jouw risico, toch?

yvet1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:32

OP het begin reed ik op mijn vz nog wel eens zonder cap omdat ze altijd heel braaf was. Daarna ging ze vervelen doen om mij uit te proberen en ben ik toch maar met cap gaan rijden. nU rijd ik nooit meer zonder omdat ze toch wel eens weg wil schieten. En tja ook al is je paard zo braaf, je weet nooit wanneer ze iets eng zien

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:44

Heb altijd gezegd dat ik m'n hele leven met cap zou rijden maar nu ik ergens rijd waar iedereen zonder rijdt is de verleiding te groot geworden. Bloos

Op zadelmakmakers zet ik een cap op, op hengsten ook omdat die wat onvoorspelbaarder kunnen zijn en op paarden die wel eens willen stunten ook. Voor de rest eigenlijk niet meer. Heel slecht, ik weet het maar het rijdt zo veel fijner.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:52

chelly12 schreef:
Zonder.

punt 1 is omdat ik mijn paardje vertrouw
punt 2 ze bokt of steigerd nooit alleen wegrennen soms
punt 3 Ze is zo breed er afvallen is niet mogelijk
punt 4 ik kan aanvoelen wanneer er vandoor schiet dus kan ik de knop alvast pakken
punt 5 heb ik niet

En met een cap op vind ik gevaarlijker. Waarom moet je niet vragen. en als je echt wilt weten stuur mij dan en pm

En dan ben ik heel benieuwd Ja

Gelukkig kan jouw pony niet struikelen Knipoog. En van elk paard kan je afkukelen Knipoog

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:07

Ik heb 1x in mijn leven zonder cap gereden, dat voelde echt raar! Omdat ik binnekort Z ga starten zou ik kunnen kiezen voor een hoedje. Dit doe ik echter niet.. Heb mijn paard sinds fabruari en we hebben nog regelmatig miscommunicaties die uitlopen op staakpartijen. Pas als het vertrouwen goed is ga ik erover nadenken. Maar tijdens de training zal ik altijd met cap blijven rijden!!

horse12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:21

Ik ben net eens met ZAP, je kunt altijd wel van je pony/paard afvallen ook al is ie breed of niet.

iedereen moet het zelf weten als ze zonder of met willen, het is altijd veiliger met... je zou maar vallen op je hoofd... en dan? Met cap heb je minder risico om iets te kunnen krijgen

BarBosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:27

Ik rij bijna altijd met cap. Lijkt me best wel lekker zonder cap, geen zweterig hoofd in de zomer.
Maar doe dat niet, gewoon voor de veiligheid.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:29

Van dat zweterige hoofd gaat bij mij niet op.. Sinds ik een andere cap heb (GPA) heb ik daar geen last meer van Cool Oh en je hebt ook nog ruiters die een cap ´lelijk´ vinden. Zelf vind ik het juist chique staan. Het maakt het plaatje af.

_Cynthiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 19:11

Met cap Ja
Vind het veiliger.
Ik ben wel eens van een paard afgevallen, recht op mijn hoofd. Ik was blij dat ik een cap op had want er had nog iets veel ergers kunne gebeuren.

JdBZadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 19:19

Deed het niet altijd bij me vz paarden helemaal niet alleen heb nu een eigen paard en waar die staat is het verplicht.
En we zijn dr nog aan het beleren dus hou me cap wel op;)

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 19:25

Met.
Ik reed laatst met mijn verzorgfries een buitenrit, een lompe fries die echt nergens van schrikt.
Ik heb aardig vaak met dr buitengereden, altijd rustig, springt van niks opzij en ga zo maar door, buiten is ze dus harstikke braaf.
maar gister toen ik aan het uitstappen was, schrok ze opeens van een opvliegend vogeltje. (in een buitenrit)
Waar ze die reactie weghaalde wist ik niet, ik bleef wel zitetn, maar vertrouw mn cappie toch maar wel Lachen

Laatst ook van pony gevallen, ook cap op, gelukkig, heb nu een hersenschudding, zonder cap misschien toch net wat erger.

En ja, waarom is het zo'n last om met cap te rijden?
Liever met rijden een cap op, dan mijn leven lang met blijvend letsel rond te lopen.

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 19:26

Ben ook wel benieuwd naar de reden waarom met cap rijden gevaarlijk is ...
Rijd ook altijd met en ik weet waarom. Vorig jaar hersenschuddinkje gehad, mét cap weliswaar, omdat mijn paard -nadat ik ervan af was gevallen- me een trap met zijn achterbeen had gegeven. Denk dat ik dit niet meer zou kunnen getypt hebben als ik er geen op had...

Ohja of je paard breed is of niet, maakt dat echt uit? Van om het even welk paard kan je hard of zacht vallen...

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 22:57

De vaste klep aan een cap kan hem in bepaalde omstandigheden gevaarlijk maken. Mijn cap is zoetjes aan aan vervanging toe en ik zit er hard over te denken om in Engeland voor een helm te gaan shoppen. Kun je gewoon zo'n hoesje-met-klep overheen doen voor het mooi en tegen de zon in je ogen, terwijl die klep bij een val geen gevaar opleverd. De Britten hebben vaak toch betere spullen voor het rijden, mijn jodhpurbroeken haal ik daar ook Geld, geld!