Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Karl66 schreef:Wat mij altijd opvalt is dat er niet over gewicht maar over overgewicht wordt gesproken. Wat is qua belasting het verschil tussen een man met een normaal gewicht van bijvoorbeeld 95kg en een kleinere vrouw met overgewicht van 95kg? (Er vanuit gaande dat ze allebei even goed rijden)
.
Citaat:Maar ja wat moet je dan met mensen die (te) zwaar zijn en willen beginnen te rijden, Moeilike situatie
magriet schreef:Maar ja wat moet je dan met mensen die (te) zwaar zijn en willen beginnen te rijden, Moeilike situatie
Dela schreef:http://www.mijnalbum.nl/Foto=DGP8JOYW
ook ik hoor bij de groep mensen met overgewicht en dan betekent dus volgens als die tabelletjes dat ik niet mag rijden, maar goed, ik weet zelf wat goed en slecht is en ik ben hard bezig mijn best te doen om af te vallen, maar als je een ziekte hebt wil het allemaal net iets moeilijker. wil je dan van deze mensen hun plezier afpakken?
sweetheart schreef:Dela schreef:http://www.mijnalbum.nl/Foto=DGP8JOYW
ook ik hoor bij de groep mensen met overgewicht en dan betekent dus volgens als die tabelletjes dat ik niet mag rijden, maar goed, ik weet zelf wat goed en slecht is en ik ben hard bezig mijn best te doen om af te vallen, maar als je een ziekte hebt wil het allemaal net iets moeilijker. wil je dan van deze mensen hun plezier afpakken?
IK lees al vanaf het begin mee in dit topic en wil nu toch even reageren. Ten eerste Dela, dit is niet tegen jou persoonlijk gericht, maar tegen een opmerking die ik veel hoor, ook om me heen.
Nu mijn punt. De antwoord op het dikgedrukte stukje is in mijn ogen: Ja, als je paard eronder lijdt dat jij erop zit, ja dan moet je niet rijden. Als je dat wel zou doen, puur voor je eigen plezier, dan vind ik dat je handelt vanuit eigen belang, en geen rekening houdt met je paard. Ook als je geen ziekte hebt, maar gewoon simpel weg dik bent, EN je belast daarmee je paard op de verkeerde manier die schadelijk is, JA dan wil ik die persoon inderdaad het plezier van paardrijden ontnemen omdat hij of zij het paard zeer doet. Ik hoop dat jullie me begrijpen. Het heeft niets te maken met dat ik iets tegen dikke mensen zou hebben (want dat is absoluut niet waar), maar wel met het belang van je paard en of die op latere leeftijd pijn krijgt.
Ik weet niet of er daadwerkelijk ook onderzoeken zijn die wetenschappelijk bewezen zijn, maar ik studeer diergeneeskunde en ik zal er, als ik de mogelijkheid zie, eens aan een aantal professoren vragen wat zij er van vinden en of zij soms weten of zo'n dergelijk onderzoek bestaat.
AikePeer schreef:Inderdaad dat snap ik ook!
Misschien goed om te weten dat mensen zich wel bekommeren om je paard en zodat zo mensen die niet het beste voor hebben zich aangesproken voelen en er iets mee doen.
Maar inderdaad voor de mensen die met verbeteren bezig zijn is het vervelend.
Snoevie schreef:ik vind niet dat iedereen er wat aan hoeft te doen,alleen wel als je je met het rijden wil bezighouden natuurlijk
Snoevie schreef:ja dat is waar.
maar dan komen we toch op het punt;wanneer overbelast je je paard?
oke sommige gevallen zijn heel duidelijk,maar je hebt ook de grensgevallen,en het feit dat ieder er anders tegenaan kijkt
Snoevie schreef:ja zeker als het duidelijk is moet je voor je paard kiezen,of dat zou ik(en hopelijk veel meer anderen)doen iig.