Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Paardentango schreef:Ben benieuwd hoe hoog Salinero een Spaanse stap gan geven, de passage lukt hem wonderbaarlijk nog ook.
Misschien wel handig ook als je in de roll kur niet kan zien waar je heen gaat, als paard, totale overgave.
http://communities.zeelandnet.nl/data/b ... hpaard.gif
Mireille1970 schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom we het over de spaanse pas hebben hier???????????
Don_Marcello schreef:Mireille1970 schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom we het over de spaanse pas hebben hier???????????
omdat we een beetje zijn afgewaald..
Paardentango schreef:Nou ja, terug naar de topic, kan iemand mij vertellen waarom het roll kur heet?en waar die puntjes staan....
Mireille1970 schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom we het over de spaanse pas hebben hier???????????
Mireille1970 schreef:Puntjes?
En ehm rollkur wordt het ook wel genoemd... ik blijf bij LDR. Laag Diep en Rond. Waar Rollkur voor staat kan ik alleen raden: opgerold losrijden en dan de kur winnen?
Don_Marcello schreef:Het maakt Barón niks uit of het nou dressuur heet of circus, hij lijkt er in elk geval plezier in te hebben, zoals je kunt zien op deze foto met Heidi. Lekker buiten op het stand je kunstjes vertonen. Heerlijk toch?
Paardentango schreef:Mooi verwoord !
Maar daar ging de topic toch eigenlijk over..dat dacht ik over de DVD van Ulrike Thiel, waarop het inrijd terrein getoond wprdt met onze nationale trotsen, Anky, Edward en helaas... Imke ook een beetje schijnt, die heb ik niet gezien.
Maar dacht dat kur hoort met twee .. maar dan bovenop de u..?
roll kur of rollkur ? Of LDR ? Of is het eigenlijk hetzelfde, ik snap de doelstelling niet helemaal, ik snap wel het effect ervan.
Ook snap ik inmiddels de werking en na het drogen van mijn tranen, ik heb er echt om gehuild, ben ik gaan snuffelen, maar een antwoord waar het paard er voordelig afkomt heb ik niet gevonden.
Zal mogelijk aan mij liggen hoor?
Of het gaat 'slechts' om het verkregen effect. Maar dan ben ik benieuwd wie het uberhaupt (weer puntjes... maar waar?) heeft bekritiseerd, waar dat was en wat de argumenten waren om Anky aan te spreken. Was dat in Duitsland of was het in Amerika?
Je raakt gewoon nooit uitgeleerd in paarden, en dat fascineert zo. Paardenethiek en uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde.
Onze liefde voor de paarden uiten en denken we allemaal dat we het goed doen.
Paardentango schreef:Grapje Karl, grapje...
Een Spaanse pas kan ook de energie van een druk paard te reduceren in een... kunstje.. ?![]()
Sommige dressuur wedstrijdruiters trekken een voorbeen omhoog om de singel op de juiste plek te krijgen. Misschien komt dat ook wel doordat de paarden ingesnoerd worden in de sport met de singel, ik weet het niet, maar ik ziet het vaak.
Kan.
Ik vind het leuker om dat b.v. met een Spaanse stap te doen. Ook is het een leuke oefening omdat het paard zijn/haar ego wat versterkt wordt.
Tolstoj schreef:Paardentango schreef:Grapje Karl, grapje...
Een Spaanse pas kan ook de energie van een druk paard te reduceren in een... kunstje.. ?![]()
Sommige dressuur wedstrijdruiters trekken een voorbeen omhoog om de singel op de juiste plek te krijgen. Misschien komt dat ook wel doordat de paarden ingesnoerd worden in de sport met de singel, ik weet het niet, maar ik ziet het vaak.
Kan.
Ik vind het leuker om dat b.v. met een Spaanse stap te doen. Ook is het een leuke oefening omdat het paard zijn/haar ego wat versterkt wordt.
Ik heb een paard gereden waar ik altijd het been naar voren trok na het opzadelen. Dat was niet om de singel op de goede plaats te krijgen. Dat deed ik bij haar omdat ze daar wat lossere huid had (zo leek het altans). Dat rimpelde dan onder de singel en daar kreeg ze dan weer een drukking van. Ik snoerde de singel niet loeistrak aan.
Als ik dan even haar voor been strekte kon ik de huid onder de singel mooi glad krijgen en kreeg ze geen drukking. Bij mijn huidige paard doe ik het nooit, niet nodig.
Paardentango schreef: