1 Advies: rij geen volte als je paard "ieks" doet, maar gewoon je lijn vervolgen. Als je een volte rijdt heb je (bovenop je verpeste onderdeel) nog eens -2 te pakken. Blijven lachen en gewoon doorrijden alsof er niks is gebeurd

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Babootje schreef:Hmmm ander zadel + braaf en anders niet = ligt je eigen zadel wel goed? (is maar een vraag).
Fijn dat je zo lekker hebt kunnen rijden.
maralyn schreef:Maar ja, dat resulteert wel, dat haar huidige zadel, waar ze overigens NOOIT problemen mee heeft gehad (kan ook niet, ding is een half jaar oud.![]()
) dat het zadel niet meer ligt.
En zelfs vorige keer (twee weken terug), met eigen zadel, die echt voor een bal gehakt lag, was ze ook OP en TOP braaf..
De eerdere zadels gaven wél wat problemen.
Sommige zadelmakers, blijken zadelprutsers.
Babootje schreef:Ik heb weer een heel stuk discussie gemist, maar dit vind ik wel zo'n aardige om toch nog op te reageren.Kadankovitch schreef:Omdat dit enorme kracht inspanningen zijn (net als hogeschool sprongen) kun je geen visuele ontspanning creeeren wat voor de beoordeling van een dressuurproef verlangt wordt.
Het hoort dus niet in een proef, maar het hoe dan ook interessant.
Ik vind het wel dressuur in optima forma. UItgaande van de feitelijke betekenis van het woord dresseren (africhten, kunstjes leren, opleren, opvoeden etc.)
Ik snap ook niet wat men zo erg vinden aan een "kunstje", Alles wat we een paard aanleren is dat toch immers? Ik vind het pas erg om "kunstjes" te zien, op het moment dat een paard er de kracht of souplesse nog niet voor heeft.
Ik vind het in het voorbeeld wel leuk om te zien hoe de ruiter op een bepaald moment het "knopje" indrukt.
De overgang kan mooier en dan heb je niet in de gaten dat het een "knopje" is.
Het zou me niet verbazen als Edward Gal Totilas' draf ook op deze manier heeft aangeleerd. En er dus "niets nieuws onder de zon" is.