Joolien schreef:Ik zie de haflinger van Fry lekker ronddraven maar verder niet heel veel doen. Hij houd zich helemaal vast in de rug, drukt ook de hals erg recht naar voren en houd de kaak vast. Hij drukt echt zijn neus naar voren en komt zo van de achterhand af. Hij is dus wel op de voorhand. Hij is ook heel stuwend(voorwaarts) en nauwelijks dragend(opwaarts, actief).
Met zo'n paard zou ik gaan werken aan stelling en buiging om hem in de bovenlijn wat losser en bewerkelijker te krijgen en veel schakelen zodat hij die achterhand gaat gebruiken. Actief rijden is ook belangrijk maar pas op dat hij dan niet teveel activiteit laat wegvloeien in het voorwaartse. Je mag zo'n paard wat meer tegen de hand aanrijden.
Bedankt

Het is wel een erg lastig paardje omdat ze heel sensibel is. Na deze foto's is mijn instructrice er zelfs op gestapt omdat ze zo dominant was, en zelfs zij gaf toe dat zij het amper voor elkaar kreeg om haar langs de hoefslag te krijgen (ze ging meteen uit haar dak) ook kan ze maar 3 seconden op iets focussen en dan ziet ze bijv een kip lopen en gaat ze meteen er weer van door. Ze was erg gespannen omdat ze 2 weken niet had bewogen (dit wist ik eerst niet).
Ik heb ook momenten (zal ze vanavond/morgen plaatsen) waar ze ronder loopt.
Alleen die zijn wat van verder weg genomen.
Oja en niet onbelangrijk:
Haar baasje rijdt haar niet dressuuematig (niet rond, niet aan de teugel, niet actief, etc) het is voor de 2e keer dat ze dat wel moet gaan doen, dus misschien dat ze het daarom ook lastig vindt.