Hermelientje schreef:Jasmijn heeft geloof ik zelf ooit de aankoop ervan overwogen, maar vond ze verhoudingsgewijs te duur.
Klopt. Ik heb nergens lacherig gedaan over PRE's. Ik vind ze prachtig.
Hermelientje schreef:@Jasmijn
Ik ben het geheel eens met je observatie over de dressuur en de motieven van de ruiters. Er heeft nog nooit een paard staan smeken om dressuurmatig aan de slag te gaan, het is gewoon werk voor het paard en als we het eerlijk vragen doet ie mee.
Fijn dat er nog mensen zijn die een iets realistischer en minder geromantiseerd beeld hebben van dressuur. En als we hem netjes trainen dan kun je iig blessures als gevolg van overbelasting voorkomen. De rest is van andere factoren afhankelijk.
Twist1991 schreef:Een van de uitgangspunten van de klassieke dressuur is wel degelijk een paard te leren zijn ruiter correct te dragen.
Ja, hij moet ons correct dragen om zo beter zijn dressuurwerk uit te kunnen voeren. Dus dan is nog dressuur een doel op zich.
Twist1991 schreef:Het is misschien niet jouw doel, maar er zijn wel degelijk mensen die 'in hun achtertuin piafferen' voor het welzijn van een paard. Dit is dan hun doel.
Die gaat er bij mij echt niet in, sorry. Ik geloof wel dat veel mensen die reden zichzelf voorhouden omdat dat toch een stuk nobeler klinkt dan te zeggen: ik vind het gewoon leuk als ik mijn paard mooie dingen kan laten doen.
murphy102 schreef:Met name vind ik het jammer van HF en Jasmijn dat zij graag anderen, die graag willen leren, bekritiseren op zichtbare (uitvoerings-) fouten, maar zodra ze zelf bekritiseerd worden aan de hand van onderbouwingen, kunnen ze dat niet goed verdragen.
Nou, dan ben ik wel heel benieuwd naar wie ik dit heb gedaan? Want ik heb niemand hier bekritiseerd op geplaatste filmpjes (van zichzelf) en ik kan kritiek op mijn eigen rijden heel goed verdragen. Lees anders maar even terug. Alleen Allil heeft een beetje inhoudelijk gereageerd op mijn filmpje, en daar heb ik op gereageerd, maar zeker niet 'als door een bij gestoken' en ik voelde mij daardoor ook helemaal niet aangevallen of zo. Ook niet door de reactie van Burl op mijn filmpje, die het niks vond.