. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:"Sabine_Duco"Maar de stelling was dat als iemand met enorm overgewicht (waar de vrouw onder valt) op een pony/paard zou gaan zitten, dat dit dan dierenmishandeling was. En dat vind jij dan overdreven. Nu dan opeens niet meer?
) Wilawander schreef:Ik denk dat het hier zinvol is aan te geven wat mensen zwaar overgewicht vinden want de één heeft het over de vrouw in het filmpje die zeker 130+ is en anderen hebben het over een maatje meer waarbij ik dan aan 80 kilo zit te denken.
Sabine_Duco schreef:Ik heb het idee dat je er nu een beetje omheen praat. Want wat ik bedoel is dat er ook in Nederland mensen met overgewicht hun paard intensief belasten en dan vind jij het overdreven als Quellian dan de term dierenmishandeling laat vallen. Ik heb een definitie gegeven van dierenmishandeling. Als het paard geschaad wordt hierdoor vind ik dat zeker niet overdreven!
En ik heb gezegd, iemand zoals de vrouw in het filmpje maar misschien ook iemand die lichter is en intensiever rijdt.
Jij hebt blijkbaar je mening daarover en die van mij is anders . Dan kan ik wel gaan discuseren maar die van jou veranderd niet en die van mij ook niet . Niet echt zinvol dus
Sabine_Duco schreef:Ik vroeg eerlijk gezegd alleen wat opheldering waarom je het geen mishandeling vond.
coydog schreef:Ik wil het best zeggen maar vraag me af of jullie mij op de foto's in mijn profiel te zwaar vinden voor mijn paard.
Is dat een geval waar je op af zou zijn gestapt?
Wilawander schreef:Coydog@ ik zie geen te zwaar persoon. Niks aan de hand.
Ik heb ook nog nooit iemand op een wedstrijd gezien die er zo uitziet als van het filmpje en lijkt me ook zeer sterk want daar zou echt geen passend zadel voor zijn. En er op komen is ook niet mogelijk zoals je ziet.
Wel heb ik op een manege gewerkt waar iemand maanden lang gelest heeft met soortgelijk gewicht. Paard was 1.67m. En geen zwaar gebouwd type. Dat kon in mijn ogen niet. We moesten met 2 man het zadel tegenhouden doordaar met ca. 120 kilo aan mens aan te hangen en dat hielp al niet veel.
Cerize schreef:Een dik persoon op een paard in de wedstrijdsport vind ik er persoonlijk niet uitzien. Hoogst zelden zie je ruiters die één zijn met hun paard, meestal zit men te bonken in het zadel, wat natuurlijk niet zo gek is want de conditie van de spieren en het uithoudingsvermogen is door het overgewicht ver te zoeken.
Recreatieve ruiters heb ik geen probleem mee als zij een paard uitgezocht hebben in overeenstemming met hun gewicht. Prima!!!
Wat mij verbaast in dit topic is dat zoveel mensen zich aangevallen voelen.... Beseft men wel dat overgewicht een toenemende kans op ziekten als hart- en vaatziekten, diabetes, kanker en gewrichtsklachten kan veroorzaken? Dit zijn ziekten die de gezondheidszorg veel geld kosten vanwege de langdurige behandeling ervan, de nodige medicijnen en de vele complicaties die op kunnen treden. Uit onderzoek is gebleken dat door overgewicht te voorkomen, jaarlijks een miljard euro op de gezondheidskosten bespaard kan worden. Geld dat minister Schippers erg goed zou kunnen gebruiken voor andere zaken binnen haar ministerie van volksgezondheid, welzijn en sport.
Het wordt tegenwoordig normaal gevonden om mensen er op aan te spreken als ze roken en/of drinken, maar op overgewicht rust nog steeds een taboe.
En feit blijft... ieder pondje gaat door het mondje....
Cerize schreef:Een dik persoon op een paard in de wedstrijdsport vind ik er persoonlijk niet uitzien. Hoogst zelden zie je ruiters die één zijn met hun paard, meestal zit men te bonken in het zadel, wat natuurlijk niet zo gek is want de conditie van de spieren en het uithoudingsvermogen is door het overgewicht ver te zoeken.
Recreatieve ruiters heb ik geen probleem mee als zij een paard uitgezocht hebben in overeenstemming met hun gewicht. Prima!!!
Wat mij verbaast in dit topic is dat zoveel mensen zich aangevallen voelen.... Beseft men wel dat overgewicht een toenemende kans op ziekten als hart- en vaatziekten, diabetes, kanker en gewrichtsklachten kan veroorzaken? Dit zijn ziekten die de gezondheidszorg veel geld kosten vanwege de langdurige behandeling ervan, de nodige medicijnen en de vele complicaties die op kunnen treden. Uit onderzoek is gebleken dat door overgewicht te voorkomen, jaarlijks een miljard euro op de gezondheidskosten bespaard kan worden. Geld dat minister Schippers erg goed zou kunnen gebruiken voor andere zaken binnen haar ministerie van volksgezondheid, welzijn en sport.
Het wordt tegenwoordig normaal gevonden om mensen er op aan te spreken als ze roken en/of drinken, maar op overgewicht rust nog steeds een taboe.
En feit blijft... ieder pondje gaat door het mondje....