Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:02

nee dat vind ik niet kunnen . Maar ik heb nog nooit gehoord dat zo iemand dat deed hier in Nederland ;) .

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:08

Citaat:
"Sabine_Duco"Maar de stelling was dat als iemand met enorm overgewicht (waar de vrouw onder valt) op een pony/paard zou gaan zitten, dat dit dan dierenmishandeling was. En dat vind jij dan overdreven. Nu dan opeens niet meer?

ik heb het over het rijden met overgewicht dat in Nederland voorkomt .

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:09

Moderatoropmerking:
Ik heb even een hele discussie over roken te paard verwijderd, als je daar een discussie over wilt voeren dan kan dat elders. Daarnaast heb ik wat oneliners en smileys verwijderd. Berichten over gewicht, wat te zwaar is en wat niet heb ik laten staan.

(sorry allemaal, dit was even wat werk in uitvoering, ik had ook het topic even op slot kunnen zetten en dan opruimen, maar dat leek me niet zo gebruiksvriendelijk naar de mensen toe die nu aan het posten zijn :-) )

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:09

Hadt het filmpje gemist maar dit is natuurlijk een heel ander verhaal. Ik denk dat deze vrouw zeker 130 + zal wegen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de gewichten van de bokkers hier.

Ik ben daar heel eerlijk in. Ben 90 kilo sinds mijn ziekte en ben ca. 1.74m lang. Ik rijd momenteel door mijn ziekte weinig. Mijn 1.72 m gelderse heeft echt geen problemen met mijn gewicht. Mijn man heeft geen overgewicht en is zwaarder. Maar mijn 3 jarige ga ik dus niet opzitten, zei is even groot maar nog een smal en slap ding in de groei. Ben ook bezig met afvallen maar dat gaat langzaam en eigenlijk alleen mogelijk door mezelf enigzins uit te hongeren. Maar wil straks graag op mijn jonge paard en heb dat er voor over.

Maar ik vindt dat sommige hier echt overdrijven want met het juiste paard is een hoop mogelijk. Ook als je niet gezegend bent met een slank lichaam. En ik heb het idee dat sommige hier erg respectloos mee omgaan helaas.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:10

Sabine_Duco schreef:
Er zijn ook mensen in Nederland die enorm overgewicht hebben en rijden hoor. Dat is echt niet alleen in Amerika.

Ik ga niet over iets discuseren wat ik zelf nog nooit gezien heb . :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:11

Ik denk dat het hier zinvol is aan te geven wat mensen zwaar overgewicht vinden want de één heeft het over de vrouw in het filmpje die zeker 130+ is en anderen hebben het over een maatje meer waarbij ik dan aan 80 kilo zit te denken.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:12

Ik ben 1.58m ophet moment weeg ik 77 kilo maar kom van 86.6. Mijn streefgewicht is 70 kilo.
Ik heb een new forrest van 1.45, grof type dus geen iele pony

SuzanH

Wilawander schreef:
Ik denk dat het hier zinvol is aan te geven wat mensen zwaar overgewicht vinden want de één heeft het over de vrouw in het filmpje die zeker 130+ is en anderen hebben het over een maatje meer waarbij ik dan aan 80 kilo zit te denken.

Heb je wel een punt in :D

Jellebie

Wilawander schreef:

precies . :j
Laatst bijgewerkt door Jellebie op 13-07-11 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

LinsxDot

Ik ben 1.60 en weeg 70/75 kilo is elke week verschillend.
En heb een haflinger

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:14

LinsxDot schreef:
Ik ben 1.60 en weeg 70/75 kilo is elke week verschillend.
En heb een haflinger

Nou dat kan die haflinger makkelijk hebben hoor meid :j

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:16

Sabine_Duco schreef:
Ik heb het idee dat je er nu een beetje omheen praat. Want wat ik bedoel is dat er ook in Nederland mensen met overgewicht hun paard intensief belasten en dan vind jij het overdreven als Quellian dan de term dierenmishandeling laat vallen. Ik heb een definitie gegeven van dierenmishandeling. Als het paard geschaad wordt hierdoor vind ik dat zeker niet overdreven!

En ik heb gezegd, iemand zoals de vrouw in het filmpje maar misschien ook iemand die lichter is en intensiever rijdt.

ik praat er niet omheen . Ik heb alleen geen zin om deze discussie aan te gaan :) Jij hebt blijkbaar je mening daarover en die van mij is anders . Dan kan ik wel gaan discuseren maar die van jou veranderd niet en die van mij ook niet . Niet echt zinvol dus :)

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:17

Sabine_Duco schreef:
Ik vroeg eerlijk gezegd alleen wat opheldering waarom je het geen mishandeling vond.

Ja maar dat filmpje was mij ontgaan en we hadden het dus blijkbaar allebei over een heel ander gewicht . Ik zat te denken aan het rijden met overgewicht wat je wel vaker in Nederland ziet maar ik heb dat overgewicht nog nooit gezien dus kan ik ook geen antwoord geven op je vraag ;)

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:18

Ik wil het best zeggen maar vraag me af of jullie mij op de foto's in mijn profiel te zwaar vinden voor mijn paard.
Is dat een geval waar je op af zou zijn gestapt?

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:18

Een dik persoon op een paard in de wedstrijdsport vind ik er persoonlijk niet uitzien. Hoogst zelden zie je ruiters die één zijn met hun paard, meestal zit men te bonken in het zadel, wat natuurlijk niet zo gek is want de conditie van de spieren en het uithoudingsvermogen is door het overgewicht ver te zoeken.
Recreatieve ruiters heb ik geen probleem mee als zij een paard uitgezocht hebben in overeenstemming met hun gewicht. Prima!!!

Wat mij verbaast in dit topic is dat zoveel mensen zich aangevallen voelen.... Beseft men wel dat overgewicht een toenemende kans op ziekten als hart- en vaatziekten, diabetes, kanker en gewrichtsklachten kan veroorzaken? Dit zijn ziekten die de gezondheidszorg veel geld kosten vanwege de langdurige behandeling ervan, de nodige medicijnen en de vele complicaties die op kunnen treden. Uit onderzoek is gebleken dat door overgewicht te voorkomen, jaarlijks een miljard euro op de gezondheidskosten bespaard kan worden. Geld dat minister Schippers erg goed zou kunnen gebruiken voor andere zaken binnen haar ministerie van volksgezondheid, welzijn en sport.

Het wordt tegenwoordig normaal gevonden om mensen er op aan te spreken als ze roken en/of drinken, maar op overgewicht rust nog steeds een taboe.
En feit blijft... ieder pondje gaat door het mondje....
Laatst bijgewerkt door Cerize op 13-07-11 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

moralian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:19

ik ben 180 en weeg 55 kilo.
ik heb een verzorg fjordje:)
ik ben eerder te groot dan te zwaar>.<

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:19

coydog schreef:
Ik wil het best zeggen maar vraag me af of jullie mij op de foto's in mijn profiel te zwaar vinden voor mijn paard.

Nee voor mij zeker niet!
Ik heb het ook echt over mensen met enorm overgewicht. Mensen die -als ze lopen- hun armen niet meer verticaal langs hun lichaam kunnen laten hangen. Snap je dan wat ik bedoel?

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:21

coydog schreef:

Nee, dit vind ik goed passen, jouw postuur is in balans met het postuur van je paard.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:21

Ik vind van niet hoor Coydog :n

Ik ben ook wel wat te zwaar zoals ik al eerder zei, maar nog keurig binnen de BMI-norm. Ik wil best een foto laten zien hoor, maar dat zet toch geen zoden aan de dijk.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:22

coydog schreef:

ik vind jou zeker niet te zwaar voor je paard !!! +:)+

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:22

Coydog@ ik zie geen te zwaar persoon. Niks aan de hand.

Ik heb ook nog nooit iemand op een wedstrijd gezien die er zo uitziet als van het filmpje en lijkt me ook zeer sterk want daar zou echt geen passend zadel voor zijn. En er op komen is ook niet mogelijk zoals je ziet.

Wel heb ik op een manege gewerkt waar iemand maanden lang gelest heeft met soortgelijk gewicht. Paard was 1.67m. En geen zwaar gebouwd type. Dat kon in mijn ogen niet. We moesten met 2 man het zadel tegenhouden doordaar met ca. 120 kilo aan mens aan te hangen en dat hielp al niet veel.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:23

Wilawander schreef:
Coydog@ ik zie geen te zwaar persoon. Niks aan de hand.

Ik heb ook nog nooit iemand op een wedstrijd gezien die er zo uitziet als van het filmpje en lijkt me ook zeer sterk want daar zou echt geen passend zadel voor zijn. En er op komen is ook niet mogelijk zoals je ziet.

Wel heb ik op een manege gewerkt waar iemand maanden lang gelest heeft met soortgelijk gewicht. Paard was 1.67m. En geen zwaar gebouwd type. Dat kon in mijn ogen niet. We moesten met 2 man het zadel tegenhouden doordaar met ca. 120 kilo aan mens aan te hangen en dat hielp al niet veel.

gelukkig hadden wij op de manege een maximaal gewicht :)

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:25

Maar toch zat ik in die periode op een gewicht van 105 kg, na een periode van ziekte.
Dus zo blijkt wel, je kunt het ook niet altijd zien.
Ondertussen is er weer 20 kg af hoor, en ik merk dat het rijden een stuk gemakkelijker gaat.
Mijn lengte is 1m82.
Laatst bijgewerkt door coydog op 13-07-11 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:25

Cerize schreef:
Een dik persoon op een paard in de wedstrijdsport vind ik er persoonlijk niet uitzien. Hoogst zelden zie je ruiters die één zijn met hun paard, meestal zit men te bonken in het zadel, wat natuurlijk niet zo gek is want de conditie van de spieren en het uithoudingsvermogen is door het overgewicht ver te zoeken.
Recreatieve ruiters heb ik geen probleem mee als zij een paard uitgezocht hebben in overeenstemming met hun gewicht. Prima!!!

Wat mij verbaast in dit topic is dat zoveel mensen zich aangevallen voelen.... Beseft men wel dat overgewicht een toenemende kans op ziekten als hart- en vaatziekten, diabetes, kanker en gewrichtsklachten kan veroorzaken? Dit zijn ziekten die de gezondheidszorg veel geld kosten vanwege de langdurige behandeling ervan, de nodige medicijnen en de vele complicaties die op kunnen treden. Uit onderzoek is gebleken dat door overgewicht te voorkomen, jaarlijks een miljard euro op de gezondheidskosten bespaard kan worden. Geld dat minister Schippers erg goed zou kunnen gebruiken voor andere zaken binnen haar ministerie van volksgezondheid, welzijn en sport.

Het wordt tegenwoordig normaal gevonden om mensen er op aan te spreken als ze roken en/of drinken, maar op overgewicht rust nog steeds een taboe.

Besef jij wel dat heel veel mensen hier niks aan kunnen doen? Ik was altijd 50 kilo door een ernstig ongeluk en daarna ziek geworden te zijn ben ik door medicatie en het niet meer veel kunnen bewegen naar 95 kilo gegaan. Niet omdat ik zo graag eet. Niet omdat ik dit zo graag wil. Sorry mar vindt jou een ondoordacht en respectloos iemand. Eerst nadenken dan pas wat zeggen........... :r

En ja ik voel me aangevallen en aangesproken.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:27

Cerize schreef:

Klein beetje kort door de bocht wel!