spokie79 schreef:nombrado schreef:kijk, en daar ga je de fout al in
je kan in klassiek niet in je hand voelen of je paard scheef is
dan is dus je basis africhting (recht) niet juist geweest.
En of ik in mijn hand kan voelen of mijn paard scheef is. Ik voel heel veel in mijn hand, mijn paard heeft veel informatie door veel de teugels. Dit kan je niet voelen met losse teugels of met teveel druk. Teugels zijn ook om te communiceren met je paard.
Mijn oordeel is aan de hand van de informatie die je geeft in dit topic. Hier heb ik nog geen gedegen onderbouwing kunnen vinden over klassieke rijkunst van jouw kant. Je zal zeker goed zijn in jouw manier van lesgeven. Maar dat is niet volgens de klassieke rijkunst. En je zult vast en zeker stukjes gebruiken van de klassieke rijkunst. Maar dat doen als het goed is de meeste instructeurs. Het gaat hier alleen om de klassieke rijkunst als geheel. En ik begrijp best wat je bedoelt met het intuitieve. Dit neem ik ook mee in mijn rijden, gewoon omdat dat een deel van mij is. Dat is alleen niet een deel van de klassieke rijkunst, waar we het hier over hebben. Dus laten we ons beperken tot dat deel. Anders kunnen we net zo goed een topic openen....Rijkunst.
alles komt voort uit het klassiek....
Je kan daarin star de methode aanhouden in boeken, maar ook eens zelf voelen of die waarheid voor jou wel klopt.
iemand heeft jou toch ook nooit verteld hoe je moet leren lopen?
Overigens communiceer ik absoluut niet met de teugels..
dat is ook echt de bedoeling niet van de klassieke dressuur
uit welk boek heb je dat?