Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
kim18a schreef:Citaat:niet alle paarden zijn even recht
dat zou dus betekenen dat het voor het ene paard contra is en voor de andere niet?
dat kan an geboren zijn of met de marnier van het inrijden te maken hebben 
[/quote]
katia1993 schreef:In de hogere dressuur is dit een basisoefening. Voor het rechtrichten wordt dit ook nog gezien als basisoefening. Om het paard te leren zijn achterbenen te gebruiken en naar het zwaartepunt te brengen. Daardoor kun je de achterhand meer laten "veren"
vibabu schreef:katia1993 schreef:In de hogere dressuur is dit een basisoefening. Voor het rechtrichten wordt dit ook nog gezien als basisoefening. Om het paard te leren zijn achterbenen te gebruiken en naar het zwaartepunt te brengen. Daardoor kun je de achterhand meer laten "veren"
Worden die paarden niet gewoon geoefend dmv het naar binnenbrengen van de achterhand? of het naar binnenbrengen van de voorhand (schouder voor etc). Lijkt me wel een hele moeilijke oefeningen om deze correct te rijden voor een basisoefening.
katia1993 schreef:In de hogere dressuur is dit een basisoefening. Voor het rechtrichten wordt dit ook nog gezien als basisoefening. Om het paard te leren zijn achterbenen te gebruiken en naar het zwaartepunt te brengen. Daardoor kun je de achterhand meer laten "veren"
vibabu schreef:Als je op de rechterhand rijdt, en je gaat bij A afwenden, welke kant moet je de schouder dan op zetten?want hij moet blijkbaar van iemand altijd iets meer naar links of naar rechts gebogen zijn. Waarom hecht iedereen zoveel waarde aan de zijkant.
[/quote]vibabu schreef:katia1993 schreef:In de hogere dressuur is dit een basisoefening. Voor het rechtrichten wordt dit ook nog gezien als basisoefening. Om het paard te leren zijn achterbenen te gebruiken en naar het zwaartepunt te brengen. Daardoor kun je de achterhand meer laten "veren"
Worden die paarden niet gewoon geoefend dmv het naar binnenbrengen van de achterhand? of het naar binnenbrengen van de voorhand (schouder voor etc). Lijkt me wel een hele moeilijke oefeningen om deze correct te rijden voor een basisoefening.
(contra en niet contra)
net zo goed als de B naar de L1 en de B en de Z2. FaberSmid schreef:vibabu schreef:Dus jij ziet nu ook in dat op het moment dat je pas een bocht maakt het er pas een binnen en buitenschouder komt(contra en niet contra)
Grappig hoe deskundigen zichzelf tegen schrijven, ja nee maar Vibabu u heeft dat goed door.
clarence schreef:vibabu schreef:Dus jij ziet nu ook in dat op het moment dat je pas een bocht maakt het er pas een binnen en buitenschouder komt(contra en niet contra)
Ik heb altijd geleerd dat een paard op een rechte lijn altijd of links of rechts gesteld is. Recht gesteld ben ik nog niet tegen gekomen.
- C
. Wat bedoeld U ermee te zeggen.
. En zoals boven al gesteld, ongewild, omdat perfect recht niet bestaat; er is altijd wel een afwijking hoe minimaal ook naar een kant.FaberSmid schreef:vibabu schreef:Dus jij ziet nu ook in dat op het moment dat je pas een bocht maakt het er pas een binnen en buitenschouder komt(contra en niet contra)
Grappig hoe deskundigen zichzelf tegen schrijven, ja nee maar Vibabu u heeft dat goed door.
Dus iemand die ouder is, hoger niveau heeft gereden heeft geen probleem?
vind het wel grapig dat je me helemaal gaat natrekken om te kijken welk probleem ik heb
en er overheen leest wat voor punten ik van jury's krijg wat betreft rechtgericht en de contragalop etc. En dan staat er dat ik 21 jaar ben, M1 rijdt met 1 winstpunt. sommige rijden in 10 jaar naar de M andere in 1 jaar.
Kadankovitch schreef:Geachte Vibabu,
U haalt een citaat aan van Fabersmid, daaronder een citaat van (ik meen Perenboompje) Op wie slaan nu de drie laatste alinea's van uw bericht van vandaag, 5é min geleden?
Ik speek U hierin niet tegen, alleen is niet duidelijk tegen wie U het hebt?
PERENBOOMPIE schreef:Tja de ene vindt zich deskundig wanneer hij hoefsmid is en nog nooit op een paard gezeten heeft en de ander vindt zich deskundig wanneer ze 21jaar zijn M1 met 1 wp gereden hebben en d'r paard een hoofdkantel probleem heeft,tja waar zou dat nou aan liggen?
Dus tja moet ik daar nog tijd en energie aan wagen om die mensen iets bij te brengen en blijven uitleggen hoe of wat?
En dan hebben ze ook nog het probleem dat ze alles zwart/wit zien en niet kunnen lezen,tenminste niet begrijpend lezen.
vibabu schreef:Prachtig dat je het zo ziet!Dus iemand die ouder is, hoger niveau heeft gereden heeft geen probleem?
vind het wel grapig dat je me helemaal gaat natrekken om te kijken welk probleem ik heb
en er overheen leest wat voor punten ik van jury's krijg wat betreft rechtgericht en de contragalop etc. En dan staat er dat ik 21 jaar ben, M1 rijdt met 1 winstpunt. sommige rijden in 10 jaar naar de M andere in 1 jaar.
anyway, het gaat natuurlijk nog steeds om het topic en over de meningen zijn die hier erg over verdeeld zijn. Maar blijkbaar is het leuker om op de man af te spelen inplaats van inhoudelijk. Dit vind ik toch wel erg kinderachtig en meer iets van een kind van 16![]()
Toch vind ik het jammer dat je nou niet verder in discussie gaat over het topic en je mening argumenteert. Maar wanneer iets tegengesproken wordt meteen begint te schreeuwen en niks meer over de kwestie zelf zegt.