Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Renske_ schreef:@ Bets, Steffi is idd ook een super kundig en fijn persoon!
heb van haar ook dingen geleerd die Q echt goed hebben gedaan, naast haar behandelingen die Q van haar kreeg, en die deden ook echt heel veel goed!!
x_Marr schreef:Inderdaad een heel verhaalMaar wel duidelijk.
Ik denk ook inderdaad dat je ook naar andere rijmethode's moet blijven kijken om te kijken wat het beste bij jou en je paard past, maar ik weet nu iig wel dat rechtrichten toch wel HEEL belangrijk is.
En inderdaad, hiervoor had ik daar nooit van gehoord!
Bets schreef:Ik richt ook recht maar meer door middel van werking van binnenbeen naar buitenteugel toe, ik laat paard meer buigingswerkzaamheden doen zodat paard dus gaat buigen in achterbeen, gesloten blijft, niet uit zwaait en daardoor meer gymnastischer word in lichaam en geslotener blijft. Ik controleer mijn paard of deze aan blijft sluiten, ik doe veel tempowisselingen en maak mijn paard actief van achteren zonder dat hij van voren snel word of harder van gaat draven. Ik ben dus wel met rechtrichten bezig en dat vind ik ook noodzakelijk maar ik werk dus niet met contrastelling en ik rij juist wel met benen, in die zin, dat ik mijn paard erg scherp maak aan been zodat ik daarna niet veel hoef te doen als hier en daar klein beetje ondersteunen in tempo en om in ritme te blijven in moeilijkere oefeningen.
Mijn paard moet buigen om mijn binnenbeen zowel in voltes als in oefeningen als sb en travers.
Alabaster schreef:Rukaro gefeliciteerd.
Whinnylando. Dat AdB de indruk geeft dat hij paarden met hoefkatrol beter kan laten lopen dat is idd waar. Die hele berg onwetenden mensen waar jij het over heb, die komen vaak via via of googlen op het net ( hoefkatrol.com ) na dat er hoefkatrol onsteking is vastgesteld bij deze man terecht. Voor deze mensen is het vaak een laatste optie na een tijd van dokteren voordat je over de dood gaat nadenken, je wil toch alles proberen voordat...
Die onwetende mensen gaan ineens heel anders kijken naar hun paard omdat hun informatie wordt gegeven die ze waarschijnlijk nog nooit gehoord hebben! Vervolgens wordt er met het paard gewerkt wat in de de meeste gevallen een verbluffend resultaat geeft. En even voor de duidelijkheid AdB doet het op no cure no pay basis, dus geldklopperij nee..
Ik ben heel erg benieuwd naar je ervaring met hem of de methode. Heb je les gehad erin of alles van horen en zeggen omdat je schrijft dat je geen jarenlange leerling bent geweest.
Graag zou ik je uit willen nodigen bij ons op stal te komen kijken naar de methode waar je meteen al je vragen in kwijt kunt.
Whinnylando schreef:heb geen vragen, die worden hier iedere keer aan mij gesteld
Whinnylando schreef:Stel ik een vraag is het nog niet goed
Spot, ga nog een keertje begrijpend lezen en mijn antwoorden blijken concreet te zijn, je slaat wat stukjes over. Daarentegen kan ik jouw antwoord op hoefkatrol wel waarderen. Ik denk dat we nog niet zo verschillend denken, al heb ik misschien een voor jouw minder begrijpelijke manier van schrijven.
Duitse systeem: scala der ausbilding. Het bestaat simpelweg uit:
-taktmatigheid
-ontspanning
-aanleuning
-schwung
-recht richten
-verzameling
-durchlässigkeit
Even googlen en je leest genoeg. Of koop een boek van Reiner Klimke die kan het heel duidelijk uitleggen.