Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
runningkawa schreef:Voor de KNHS is veel moeilijk
Vaak lopen ze ook nogal achter met aanvragen, zeker als de dan ineens veel aanvragen krijgen.
Die vinden het wel best dat ik vandaan een startkaart vraag voor Zanda en hem in 2009 wel ga starten.
Nee ze trekken niets in.
Ik weet wel toen ik tig jaar geleden nog sprong en de wps voor het M had, maar de leeftijd nog niet dat ik een brief kreeg dat ik moest wachten.
Neem aan dat dat nu nog wel zo is
Doe je dat niet tellen de wps (sorry, kan dat kommatje daarboven niet maken, springt de zoekfuntie aan?) niet mee en kun je zelfs een boete krijgen
Suelza schreef:Bijna 2,5? Wanneer zijn jullie dan begonnen met zadelmak maken, longeren e.d?
Vicky_88 schreef:Suelza schreef:Bijna 2,5? Wanneer zijn jullie dan begonnen met zadelmak maken, longeren e.d?
ongeveer 2 maanden voor deze foto is gemaakt.
ik snap niet waar mensen zich druk om maken als er mensen zijn die al vroeg met een paard beginnen. het kan absoluut geen kwaad.
hoe later je ermee begint, des te meer fouten je kunt maken.
het paard gaat dan puberen en dan... dan zit je met een onhandelbaar oningereden paard. als ie al is ingereden kun je dit beter corrigeren.
Vicky_88 schreef:tsja, dan zijn daar (net als bij zoveel dingen) de meningen over verdeeld. en je kan elkaar het wel verwijten maar dat heeft toch weinig zin. ik heb er geen problemen mee als paarden op jonge leeftijd worden ingereden, mits het correct en op een diervriendelijke manier gebeurd.
Vicky_88 schreef:ongeveer 2 maanden voor deze foto is gemaakt.
ik snap niet waar mensen zich druk om maken als er mensen zijn die al vroeg met een paard beginnen. het kan absoluut geen kwaad.
het paard gaat dan puberen en dan... dan zit je met een onhandelbaar oningereden paard. als ie al is ingereden kun je dit beter corrigeren.
Vicky_88 schreef:ik snap niet waar mensen zich druk om maken als er mensen zijn die al vroeg met een paard beginnen. het kan absoluut geen kwaad.
juksz schreef:Het is al-wetendheid(vrij vertaald;ON-wetendheid!!)
Ik was ook Anky op mijn 18e....
Gaat vanzelf weer over,net als pubertijd...
VValar schreef:Sannum schreef:Ik vind het niet kunnen, deze paarden zijn vaak nog zo "baby" in de omgang, en bovendien niet uitgegroeid. Wij longeren ook wel wel met een halster, en ook al wel met een hoofdstel, maar zeker niet bijgezet! Naar mijn idee kun je daar meer kapot mee maken, dan goed maken.
Longeren op zich is best een pittige belasting op zo'n kleine volte. Wanneer ze hun balans vinden kun je misschien beter gelijk een beetje bij gaan zetten zodat ze meer door hun lijf lopen (en ook sneller hun balans vinden) dan wanneer ze met hun hoofd in de lucht blijven loeren, rug wegdrukken en achterhand laten hangen.