Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Evelijn schreef:Ik zou niet weten waar ik dit op moet beoordelen. Het is een te ver van mijn bed show (heb al moeite met stap verruimen zonder taktverlies) en het lijkt in mijn ogen meer een circuskunstje waar opzich niets mis mee is... ja pronken en opzich wel knap om paard dat op commando te laten doen en misschien heb je op dat niveau ook wel die uitdaging nodig.
Alleen ik als HTK (huis-tuin-keuken) ruiter ik droom hier niet eens van.
[***] schreef:Het is grappig om te zien, maar niet hetgeen ik zou willen.
Baucher? Is dat niet waar ons Sjefke zijn rollkur van heeft afgekeken?
Avanti schreef:Dank je Vuono, leuk dat jullie zo positief zijn! Dat doet een mens goed haha.
Working equitation vind ik ook super leuk. Paarden hebben er ook duidelijk plezier in. Ik heb morgen een clinic van Ton Duivenvoord, ben erg benieuwd!
Wat vinden jullie van westernpaarden en de aanleuning. Ik vind de paarden vaak wel mooi over de rug lopen, alleen zonder contact dan.
_Marinke_ schreef:Ik vind het er gespannen en getruct uit zien. Iets wat we juist niet willen. Nee niet iets waar ik van zou dromen om ooit te kunnen.
Sizzle schreef:Zulke oefeningen streef ik ook niet na (kan ik ook niet), echter zie ik wel de meerwaarde.
Als je op een bepaald niveau bent beland dan wil je niet je paard gaan vervelen met enkel de puntjes op de i zetten. Een paard dat op dusdanig niveau loopt wil doorgaans ook graag leren.
Zulke oefeningen zijn dan voor het paard een nieuwe uitdaging en het kan tegelijkertijd bijdragen aan verdere kracht en balansontwikkeling om de basis dressuurproef verder te verbeteren.
Citaat:Omdat dit enorme kracht inspanningen zijn (net als hogeschool sprongen) kun je geen visuele ontspanning creeeren wat voor de beoordeling van een dressuurproef verlangt wordt.
Het hoort dus niet in een proef, maar het hoe dan ook interessant.
Fransje_70 schreef:_Marinke_ schreef:Ik vind het er gespannen en getruct uit zien. Iets wat we juist niet willen. Nee niet iets waar ik van zou dromen om ooit te kunnen.
Hier ben ik het niet mee eens, dit is nou wat mij betreft een happy athlete, het paard is een en al souplesse en spierbundel in één, wat een power bij die overgang, nee hoor, ik ben zeker fan! En wat er ook al onderstaat bij het filmpje als commentaar, aan de staart van het paard zie je hoe soepel hij in zijn lijf zit, hij draagt hem voorbeeldig.
Kadankovitch schreef:[***] schreef:Het is grappig om te zien, maar niet hetgeen ik zou willen.
Baucher? Is dat niet waar ons Sjefke zijn rollkur van heeft afgekeken?
nee nee, hij heeft zelf tegen mij gezegd dat Ernest van Loon hem op dat idee gebracht had. Hij heeft nooit les van hem gehad, maar meneer van Loon was in die tijd wel de eerste om op de voordelen van het voorwaarts-neerwaarts te wijzen. Hij is een van de mensen die denken dat als je iets veel meer doet dan normaal dan wordt het automatisch ook evenzoveel keer beter.
Het is niet tegen u persoonlijk bedoeld, maar simplisten kijken bij Baucher alleen naar zijn 'eerste methode'[zoals dat in de vakliteratuur wordt genoemd], terwijl hij daarna zijn mening voor een groot deel heeft herzien in de 'tweede methode' en de daarop volgende kleine aanvullingen. Baucher was een man die zich niet schaamde om zijn inzichten bij te stellen. Veel belangrijker zijn de uitkomsten van die laatste periode met de daaruit voortkomende principes. En zelfs de eerste methode lijkt bij grondige bestudering nauwelijks op wat 'ons Sjefke' doet.
SheeNegro schreef:Zeer vreemd, maar ik zie mijn foto's namelijk zelf niet, haha
Bedankt voor het compliment sizzle, allemaal te danken aan de nieuwe juf! (En het stoere kapsel)
Kav..: springen is ook niets voor mij denk ik, heb er altijd zoveel stress om (zeker op wedstrijd). Verder schakel ik blijkbaar mijn brein uit tijdens zo'n rit en is het enige wat ik denk *oliebol oliebol oliebol* neemt niet weg dat ik het super leuk vind! Maar dat is voor mijn paard net hetzelfde, bloed kruipt waar het niet gaan kan
En mijn moeder vind het vreselijk! Ze wilt niet dat ik cross (iets met te veel doden?), maar ik vind het geweldig!
Kadankovitch schreef:Avanti schreef:Dank je Vuono, leuk dat jullie zo positief zijn! Dat doet een mens goed haha.
Working equitation vind ik ook super leuk. Paarden hebben er ook duidelijk plezier in. Ik heb morgen een clinic van Ton Duivenvoord, ben erg benieuwd!
Wat vinden jullie van westernpaarden en de aanleuning. Ik vind de paarden vaak wel mooi over de rug lopen, alleen zonder contact dan.
Aahhh jij geluks****. Ik ben er echt te langzaam voor , te stijf en door het wegvallen van kracht in mijn benen, gewoon bang om te vallen. Maar ik vind het prachtig. Jammer dat dit niet bestond in mijn jeugd.
Avanti schreef:Ah ja dat is jammer. Mijn les is helaas niet doorgegaan het was buiten en in de stromende regen is het niet zo leuk. Gelukkig mogen we herkansen.
Kadankovitch schreef:Omdat dit enorme kracht inspanningen zijn (net als hogeschool sprongen) kun je geen visuele ontspanning creeeren wat voor de beoordeling van een dressuurproef verlangt wordt.
Het hoort dus niet in een proef, maar het hoe dan ook interessant.