Chaos schreef:Ik had wel het idee dat het paard nageeflijk was Babootje. Ik probeer er erg op te letten dat ze niet te diep gaat of een valse knik heeft, vind jij het niet nageeflijk (genoeg)? Ze trok er voor mijn gevoel wel fijn aan, aanleuning leek me ook goed. Oprollen doet ze sowieso makkelijk, voor de kar ook. Dus ik probeer bewust naar de hand toe te rijden, maar het moet wel gedoseerd blijven idd. Ook met het voorwaartse. Ik heb evt. een filmpje maar ik schaam mezelf voor hoe rommelig dat eruit ziet. Ik had geen commentaar dat het te voorwaarts was overigens, maar ik zal er zeker opletten dat we niet te hard gaan zodat het lijf kan blijven werken.
En op mijn billen zitten, tja. Dat vind ik lastig in de proef. In het voorrijden zit ik altijd een stuk makkelijker/rustiger maar in de proef wil ik heel graag dat het paard fijn gaat dus ga ik -onbewust want ik weet dat het niet werkt- heel erg zitten werken waardoor ik er soms een rommeltje van maak.
Dankjulliewel allemaal!
Nee op zich is ze niet nageeflijk. Dat zie je omdat ze op de voorhand is. De verbinding is er dan niet van achter naar voren (hoewel ze lijkt los te laten door zich op te rollen).
Er is pas sprake van nageeflijkheid als er verbinding is van achteren naar voren. Dat is best lastig te voelen, als ze schijnbaar los laten. Omdat ze groot beweegt en in principe voorwaarts is, is het goed om "terug" te rijden, klein te rijden, om te proberen haar meer op de achterhand te krijgen.