Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lon83 schreef:Edit: nog een keer je filmpje bekeken, ik denk wat spanning te zien achter het zadel (de lendenen?), zou dat het 'in twee delen' kunnen verklaren? Ik vind trouwens na zo'n tijd rust dat het er netjes uitziet hoor!
Calimero_ schreef:Geloof het of niet, hij is weer opgestaan, we zijn verder gereden en dat was de enige proef tot nu toe waar we 2 wp hadden![]()
Maar het is wel vreselijk eng hoor.. Het kan ook zo wel mis gaan.
Edit: En je commentaar slaat zeker niet de plank mis!
Calimero_ schreef:Hij valt inderdaad voorover als ik hem dieper of lager instel.
Balkjes lopen is inderdaad een goede!
Anne_mieke88 schreef:boooo schreef:
0.00 tot 1.00 Instappen.
1.12 tot 1.18, hier zie je dat ze zich er nog uit trekt.
Twijfel momentje voor mij, naar voor rijden, vasthouden, meegeven?
1.28 tot 1.30, 2 seconden maar heel fijn!![]()
1.38 tot 1.41, duikt naar beneden maar daarna wel fijn voor mijn gevoel.
2.22 tot 2.25, fijn, fijn, fijn!
2.30 tot 2.28, loopt lekker maar mag wel een tikkeltje actiever.
Daarna even met iets langere teugel.
En na het werk even lekker een rondje uitgalopperen aan de lange teugel!![]()
De 50 min van vandaag in 3.40 gepropt, 't geeft een beetje een beeld van hoe het er bij ons aan toegaat.
Ik ben benieuwd of er mensen de moeite nemen het filmpje te bekijken en commentaar hebben!
Edit; Eigen commentaar op mezelf; Soms m'n teugels te lang, en klapper voetjes tijdens het doorzitten.
Ik heb me ook maar eens gewaagd aan een filmpje :p
Ten eerste wat heb je een leuke pony![]()
Ik heb het gevoel dat ze nog iets meer voorwaartser mag maar dan bedoel ik niet sneller maar ruimer. Dus voorwaarts en meer van voren eraan zitten.
Maar je geeft dat zelf al aan dat je teugels te lang zijn. Ik zie dit ook ik zie constant een boog in beide teugels. Misschien beter om iets druk op de teugels te houden.
Wat een voorganster dus ook zei, durf te rijden en ik zeg er ook nog bij durf eraan te zitten.
Ga dingen proberenen beetje in de stijl van bertie... Have fun with it
R_ali_R schreef:*knip*
Vandaag weer fijn gereden!!![]()
![]()
Lekker lang een laag de hele tijd hij gaat steeds meer met ze neusje over de grond. Hij wisselt nog wel in houding de ene keer is hij echt verticaal dan weer bij zijn knieën dan bij de boeg en als laatste lekker met zijn neus letterlijk over de grond was bijna bang dat hij zich zelf aan zou tikken. En elke keer als hij wat zakt 'goed zo' en dat zie ik zijn oortje naar mij toe draaien.![]()
Ook in de galop met zijn neusje bij zijn boeg/borst wat voorheen dus echt niet kon. Het is niet altijd voor de loodlijn maar het komt er wel steeds meer in de buurt.
Heb maximaal maar een half uurtje gereden maar hij deed het zo goed was zo trots op hem!!![]()
Morgen weer voor het eerst in maanden les en het wordt gefilmd. Gnegne kom maar op met jullie comentaar.
S_en_Z schreef:Ben ook wel benieuwd R_ali_R!
Let op, ga je niet zenuwachtig maken. Ga niet denken "ooohhh hopelijk doet ie het als ik gefilmd wordt" want dan ga je je frustreren, gewoon lekker rijden. Wat goed gaat is mooi meegenomen en wat mis gaat is pech hebben, volgende keer beter!
Veel les-plezier!
Calimero_ schreef:Leuk dat je een poging doet. Ik denk wel dat je een punt hebt. Belarus vind het al moeilijk om zijn achterhand goed te gebruiken en hij heeft in die twee maanden vreselijke mok gehad op beide achterbenen die net weer normaal zijn en daarbij is een maandje geleden daar vocht uit gehaald. Dus ik kan niet meteen heel veel verwachten. Wel heb je daar dus helemaal gelijk in.
Meer afwisseling in de halshouding is eigenlijk wat meerdere instructeur ook tegen mij gezegd hebben. Wat ik vind dat er dan gebeurd is dat hij erg op de kop gaat lopen en het volgens mij niet helemaal bol kan werken want het is ons inmiddels 2 keer gebeurt dat hij letterlijk omviel door struikelen voor. Hier ben ik dus nogal voorzichtig mee en twijfel ik of het de goede manier is..
Kijk zo ging dat: