[FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:46

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:02

Mag ik een poging doen? Oef, best eng... Kan er zomaar helemaal naast zitten, maar ben benieuwd of wat ik zie een beetje klopt.

Ten eerste: Sexy playboy-poowny die Belarus! :D ;) en ik vind dat je je benen erg netjes stil weet te houden, sowieso in mijn ogen een nette houding. Wel zie ik de pony (op je huidige filmpje) wat in twee delen lopen, vooral aan het begin van je filmpje. De voorkant ziet er dan vrij soepel uit (benenwerk), maar de achterkant lijkt niet helemaal lekker mee te komen. Kan je pony goed zijn hals strekken? Het ziet er misschien nog wat kort uit, of misschien beter gezegd, statisch. Meer afwisseng in de hoofd-halshouding wellicht?

Meer durf ik er nu niet over te zeggen :) Ben zelf erg zoekend naar wat ik dan wel wil zien, maar wil hier toch ook een poging wagen :)

Edit: nog een keer je filmpje bekeken, ik denk wat spanning te zien achter het zadel (de lendenen?), zou dat het 'in twee delen' kunnen verklaren? Ik vind trouwens na zo'n tijd rust dat het er netjes uitziet hoor!

Calimero_

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:08

Leuk dat je een poging doet. Ik denk wel dat je een punt hebt. Belarus vind het al moeilijk om zijn achterhand goed te gebruiken en hij heeft in die twee maanden vreselijke mok gehad op beide achterbenen die net weer normaal zijn en daarbij is een maandje geleden daar vocht uit gehaald. Dus ik kan niet meteen heel veel verwachten. Wel heb je daar dus helemaal gelijk in.

Meer afwisseling in de halshouding is eigenlijk wat meerdere instructeur ook tegen mij gezegd hebben. Wat ik vind dat er dan gebeurd is dat hij erg op de kop gaat lopen en het volgens mij niet helemaal bol kan werken want het is ons inmiddels 2 keer gebeurt dat hij letterlijk omviel door struikelen voor. Hier ben ik dus nogal voorzichtig mee en twijfel ik of het de goede manier is..

Kijk zo ging dat:

Afbeelding

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:11

Lon83 schreef:
Edit: nog een keer je filmpje bekeken, ik denk wat spanning te zien achter het zadel (de lendenen?), zou dat het 'in twee delen' kunnen verklaren? Ik vind trouwens na zo'n tijd rust dat het er netjes uitziet hoor!

Nu je het zegt... het ziet er inderdaad wel strak uit bij de lendenen...
Hmm.. Zal daar vandaag eens naar kijken.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:38

Oempf wat een foto!! Dat is nog steeds mijn grootste angst met Duncan! Dat we een keer een koprol maken... Zijn jullie er een beetje goed uitgekomen?

Fijn dat mijn commentaar toch niet compleet de plank mis slaat.. :)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:47

Geloof het of niet, hij is weer opgestaan, we zijn verder gereden en dat was de enige proef tot nu toe waar we 2 wp hadden _O-

Maar het is wel vreselijk eng hoor.. Het kan ook zo wel mis gaan.

Edit: En je commentaar slaat zeker niet de plank mis!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:58

Calimero_ schreef:
Geloof het of niet, hij is weer opgestaan, we zijn verder gereden en dat was de enige proef tot nu toe waar we 2 wp hadden _O-

Maar het is wel vreselijk eng hoor.. Het kan ook zo wel mis gaan.

Edit: En je commentaar slaat zeker niet de plank mis!

Hoe is hij met balkjes lopen/longeren? Ik vind het erg apart dat hij zo gaat struikelen als je gaan wisselen van halshouding? Valt hij teveel voorover? Want dan zouden balkjes en longeren kunnen helpen om hem achter sterker te maken en misschien ervoor te zorgen da hij minder snel valt? En hetheft een gunstig effect op de rest van het rijden.

Klinkt namelijk bekend, mijn pony deed dat ook heel erg, maar na lange tijd met fysio en veel longeren met balkjes was het vrijwel helemaal weg.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:01

Hij valt inderdaad voorover als ik hem dieper of lager instel.
Balkjes lopen is inderdaad een goede!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:07

Calimero_ schreef:
Hij valt inderdaad voorover als ik hem dieper of lager instel.
Balkjes lopen is inderdaad een goede!

Daar kan je dressuurtechnisch ook heel leuk mee spelen! Ik merkte heel veel verschil, in het begin tikte hij alles aan, aantal weken laterde helft minder en daarna niks meer en was struikelen ook weg.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:15

Bedankt voor de tip!

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:24

Hmm, misschien moet ik daar ook meer mee bezig... Al is Duncan zo'n kluns dat hij bovenop balken gaat staan enzo... En dan krijg je lelijke struikelpartijen. Als ik het doe, doe ik het dus al aan de longe. Wil er echt niet op zitten op zo'n moment.
Vraag: als je een paard balkjes laat lopen aan de longe, doe je dat dan bijgezet of 'vrij'? Als ik duncan het vrij laat doen, dan steekt hij zijn kop de lucht in, rug weggedrukt en raust hij overal overheen...
Springen vindt hij ook leuk, maar wordt ook dan zo enthousiast dat hij uiteindelijk alleen met zijn voorbenen springt, en achter gewoon doorloopt... 't Zal wel nooit een springer worden :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:30

Ik longeerde hem eerst altijd gewoon bijgezet, dan ging de pessoa los en gingen we balkjes draven en galoperen, pas toen hij dat snapte heb ik de pessoa weer vast gedaan. Maarvast was bij mij zo los, dat hoofd nog steeds omhoog kon. Ik heb van defysio toe geleerd hoe te longeren, bijzet zo los dat sterren kijken niet kan, maarkeertje omhoog wel makkelijk. Zodat je, ook aan de longe, van achter naar voor bezig blijft.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 12:45

Ik dubbele longe balkjes draven :j is superleuk, zeker als je in een lange baan bent.

Balkjes draven in zwaar zand + op een klein rondje doe ik niet zo snel. Net te belastend. Wil ook een stukje "rechtuit" kunnen :j

Binnenkort onder het zadel weer een beetje balkjes draven :)

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:50

Anne_mieke88 schreef:
boooo schreef:

0.00 tot 1.00 Instappen.
1.12 tot 1.18, hier zie je dat ze zich er nog uit trekt.
Twijfel momentje voor mij, naar voor rijden, vasthouden, meegeven?
1.28 tot 1.30, 2 seconden maar heel fijn! :D
1.38 tot 1.41, duikt naar beneden maar daarna wel fijn voor mijn gevoel. :j
2.22 tot 2.25, fijn, fijn, fijn!
2.30 tot 2.28, loopt lekker maar mag wel een tikkeltje actiever.
Daarna even met iets langere teugel.
En na het werk even lekker een rondje uitgalopperen aan de lange teugel! *\o/*

De 50 min van vandaag in 3.40 gepropt, 't geeft een beetje een beeld van hoe het er bij ons aan toegaat.
Ik ben benieuwd of er mensen de moeite nemen het filmpje te bekijken en commentaar hebben! :D

Edit; Eigen commentaar op mezelf; Soms m'n teugels te lang, en klapper voetjes tijdens het doorzitten.

Ik heb me ook maar eens gewaagd aan een filmpje :p

Ten eerste wat heb je een leuke pony <3

Ik heb het gevoel dat ze nog iets meer voorwaartser mag maar dan bedoel ik niet sneller maar ruimer. Dus voorwaarts en meer van voren eraan zitten.
Maar je geeft dat zelf al aan dat je teugels te lang zijn. Ik zie dit ook ik zie constant een boog in beide teugels. Misschien beter om iets druk op de teugels te houden.

Wat een voorganster dus ook zei, durf te rijden en ik zeg er ook nog bij durf eraan te zitten.
Ga dingen proberen *\o/* en beetje in de stijl van bertie... Have fun with it :D

Bedankt voor je reactie!
Zal vandaag met jullie commentaar aan de gang gaan, binnenkort een nieuw filmpje :j

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:52

R_ali_R schreef:
*knip*

Vandaag weer fijn gereden!! *\o/* *\o/*

Lekker lang een laag de hele tijd hij gaat steeds meer met ze neusje over de grond. Hij wisselt nog wel in houding de ene keer is hij echt verticaal dan weer bij zijn knieën dan bij de boeg en als laatste lekker met zijn neus letterlijk over de grond was bijna bang dat hij zich zelf aan zou tikken. En elke keer als hij wat zakt 'goed zo' en dat zie ik zijn oortje naar mij toe draaien. <3

Ook in de galop met zijn neusje bij zijn boeg/borst wat voorheen dus echt niet kon. Het is niet altijd voor de loodlijn maar het komt er wel steeds meer in de buurt.
Heb maximaal maar een half uurtje gereden maar hij deed het zo goed was zo trots op hem!! <3

Morgen weer voor het eerst in maanden les en het wordt gefilmd. Gnegne kom maar op met jullie comentaar. :):)

Fijn joh! :j Ben benieuwd naar je filmpje!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 13:02

Ben ook wel benieuwd R_ali_R!

Let op, ga je niet zenuwachtig maken. Ga niet denken "ooohhh hopelijk doet ie het als ik gefilmd wordt" want dan ga je je frustreren, gewoon lekker rijden. Wat goed gaat is mooi meegenomen en wat mis gaat is pech hebben, volgende keer beter!

Veel les-plezier!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:04

S_en_Z schreef:
Ben ook wel benieuwd R_ali_R!

Let op, ga je niet zenuwachtig maken. Ga niet denken "ooohhh hopelijk doet ie het als ik gefilmd wordt" want dan ga je je frustreren, gewoon lekker rijden. Wat goed gaat is mooi meegenomen en wat mis gaat is pech hebben, volgende keer beter!

Veel les-plezier!

Moet zeggen dat ik dat wel een klein beetje had..

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 13:40

Ja dat zag ik al een beetje :=

Heb even heel snel gekeken want zit op m'n werk.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:00

Calimero_ schreef:
Leuk dat je een poging doet. Ik denk wel dat je een punt hebt. Belarus vind het al moeilijk om zijn achterhand goed te gebruiken en hij heeft in die twee maanden vreselijke mok gehad op beide achterbenen die net weer normaal zijn en daarbij is een maandje geleden daar vocht uit gehaald. Dus ik kan niet meteen heel veel verwachten. Wel heb je daar dus helemaal gelijk in.

Meer afwisseling in de halshouding is eigenlijk wat meerdere instructeur ook tegen mij gezegd hebben. Wat ik vind dat er dan gebeurd is dat hij erg op de kop gaat lopen en het volgens mij niet helemaal bol kan werken want het is ons inmiddels 2 keer gebeurt dat hij letterlijk omviel door struikelen voor. Hier ben ik dus nogal voorzichtig mee en twijfel ik of het de goede manier is..

Kijk zo ging dat:

Afbeelding

Wat een griezelige foto, ik zou echt bang zijn dat hij zn nek zo breekt :oo .

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:08

Dat ben ik ook, en aangezien dit dus 2 keer gebeurt is durf ik hem niet meer lager te rijden in zijn hals..

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:12

Calimero, het enige dat ik kan bedenken, en ook zie in je filmpjes, is dat Belarus véél actiever kan. Hij sloft in het begin met voor- en achterbenen. Ik vind het een mooi paard en jullie zijn een hele mooie combinatie en ik denk wel dat jullie er komen, maar persoonlijk zou ik dus veel meer actie willen zien. Als het filmpje dan vordert, lijkt het of je met zadel en al naar voren wordt getrokken. Het lijkt wel of je zadel op de schoft ligt. (Ik kan het ook helemaal verkeer zien hoor! Dat het een vertekend beeld is door het filmpje)

Misschien de teugels iets meer ontspannen en meer, véél meer voorwaarts en dan aan de voorkant ruimte geven. Snap je? Pfff... moeilijk uitleggen!
Laatst bijgewerkt door Agossie op 07-03-12 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:14

Calimero heb je wel eens een ostheopaat of fysiotherapeut laten kijken?
Die foto in combinatie met het filmpje zeggen mij toch dat er meer uit te halen moet zijn.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:19

Vergeet niet dat hij nog maar 2 weekjes weer onder het zadel is.
Hij moet ook zeker veel actiever, maar omdat hij snel opgefokt raakt vind ik nu eerst ontspanning veel belangrijker. Zodra hij weer meer aan kan ga ik zeker bezig met meer activiteit.

Fysio is nog wel eens een goed idee ja.

Het zadel ligt zeker aan het eind niet op zijn schoft, ik denk dat dat vertekend. Het moet wel weer op maat gemaakt worden.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:35

@Calimero:
Die foto, zulke momenten heb ik genoeg beleefd, altijd weer hetzelfde probleem dat daarvan aan de basis ligt, een paard dat volledig op de voorhand wordt gereden...in de wei zal het hem niet snel gebeuren tijdens een normaal drafje of galopje( extreme racepartijen op de blub daargelaten).
Mijn eerste goede paard vroeger, dook als ze nerveus werd met het hoofd tussen de voorbenen, en ik dus met haar in het zand, mijn huidige paardje was ook zo'n stofzuiger bij stress, maar gelukkig kende ik nu al de oplossing, teugels losgooien, beetje gas erop houden en niet toestaan dat er laag en diep gelopen wordt aan de voorkant, oftewel: op het paard rijden en niet op zijn hoofd..bij mijn huidige paardje is dit euvel in 2 maanden afgeleerd, die is nu zo stabiel als een rots, balkjes lopen springen, crossen op ongelijk terrein, die struikelt nooit meer, mijn eerste paard duurde het een dik jaar, die was echt over de kop getrokken aan een slof vorodat ik haar kocht, dus dan is het een kwestie van meer tijd.
Het enige dat je kunt doen is loslaten van voor, de neus eruit vragen, zorg dat ie kijkt waar ie naartoe gaat en rij met het hele paardenlijf, behalve met de voorkant,ga op zijn achterhand rijden als het ware, creer meer paard voor je dan achter je.
Verder is de osteo geen slecht idee, hoe is het verder met zijn gezondheid nu?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:43

Maar opzich is hij helemaal niet zo dat hij meteen te diep gaat. Juist door mijn instructeurs moest ik hem ronder en dieper instellen. Zoals je in het filmpje kunt zien is zijn normale houding onder het zadel een stuk hoger. Wel is het moelijk om hem van de voorhand af te krijgen.

Zijn gezondheid is op wat snotteren na goed. En nee, dat is geen rhino, haha.