Zwaardere mensen te Paard deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Re: Zwaardere mensen te Paard deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:08

over mijn profiel zullen we het maar niet gaan hebben ;)
de mensen waar ik les van krijg en waar ik werk vinden allemaal stuk voor stuk dat ik prima op dit paard kan rijden,
en dat zijn professionels en niet zomaar mensen op bokt die wat roepen :P
en het is heel erg logisch dat als ik 46 heb dat ik zwaarder zou zijn als iemand van 1,70 met 46 lengte doet veel met je gewicht helaas
ik heb al vanaf mijn 16e maat 42 en mijn heupbotten steken gewoon uit,
dus hoezo te zwaar :P alleen al voor mijn heupen heb ik die maat nodig
ben helaas verschrikkelijk breed gebouwt en mijn onderlichaam is breder als mijn bovenlichaam,
bovenlichaam kan ik met een maatje M mee redden als het niet te kort is
vind het niet vreems dat iemand van bijna 1,90 (1,88) een maat 42 heeft
jij wel dan ?

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:48

Dat zeg ik ook niet, en ik zeg al helemaal niet dat je te zwaar bent, maar te lang voor een aantal paarden waar je mee rijdt of gereden hebt. Ik zei alleen dat ik die maat 42 vreemd vond bij dat gewicht en die lengte, ik zou je zwaarder hebben geschat. Maar als het alleen maar op de heupen zit en je boven een M hebt klinkt het wel weer aannemelijker. Ik vind je trouwens een beetje kinderachtig reageren, je mag dan nu ineens met allemaal 'professionals' werken, maar dat houdt niet in dat ik dan zomaar wat roep. Of je het er nou mee eens bent of niet, ik mag gerust zeggen dat ik jou te groot vind voor je paard, niet alleen gewicht is belangrijk bij het uitkiezen en rijden van je paard, maar je lengte is dat zeker ook.
Maarreh, als je nu al maat 42 hebt en je bent 19, dan hoop ik voor je dat je geen last krijgt van het uitdijen na je 20e, zoals nogal veel vrouwen dat hebben, want dan zit je heel gauw aan die maat 46. Even ter nuancering dat je dus niet zomaar iets moet bleèren over dat je iets niet zou mogen met een bepaalde maat, kans is best aanwezig dat je daar zelf ook aan komt terwijl je dan helemaal nog niet veel te dik hoeft te zijn.

brenndaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 23:46

Ja, mee eens! En dan ga je zelf nog excuses maken voor uitstekende botten... Misschien ben je gewoon onzeker over jezelf en ga je dan mensen met een iets grotere maat aanvallen.. kinderachtig hoor.. doesnt make sense:)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 00:12

We hebben eerder vanavond contact via pb gehad en er zit indd wel iets meer achter. Dat maakt het nog niet goed, maar uiteindelijk is het uitgangspunt eigenlijk hetzelfde als dat van de 'dikkere' garde hier.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 00:25

Hyppolyte heeft idd wel een punt..
Aan de andere kant vind ik little_birdy ook wel een punt hebben als je het bekijkt voor iemand die ook maat 36 zou kunnen hebben qua bouw..
Voor een groot deel van de mensen is met maat 46 op een paard stappen wss idd niet het verstandigste wat ze kunnen doen.. want voor veel vrouwen betekent dat toch wel flink overgewicht(?)

@brenndaa: Een paar paginas terug klaagde je nog dat er mensen zouden worden aangevallen in dit topic als ze iets zeiden waar niet iedereen het mee eens was.. dan moet je nu eigenlijk ook niet zo'n nare persoonlijke opmerking richting little_birdy maken..

brenndaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 10:22

Nja ik zou t wel leuk vinden als dit topic een beetje op niveau bleef. Ik kap er denk ik ook maar gewoon mee.. succes nog met deze discussie!

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 10:32

tessa
daar maak je denk ik een denkfout.
Ik heb maat 46 en maar 5 kg overgewicht.
Ik weeg 78 kilo.
Dus maten moet je niet zo makkelijk gebruiken.
Iemand met een brede bouw maar gezond gewicht heeft al een paar maten meer dan iemand met een smalle bouw en gezond gewicht.

Een gezonde fjord heeft ook een bredere bouw dan een welsh.
Daar accepteren we het wel. Bij mensen niet.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:28

Naja, het is niet dat ik het niet accepteer hoor.. maar ik kan me zo moeilijk voorstellen dat iemand van bijv onder de 1.70 zo'n brede bouw kan hebben. Waarschijnlijk omdat ik zelf lang en smal ben en van mijn lengte eigenlijk alleen smal gebouwde vrouwen ken..
Vandaar dus waarschijnlijk de denkfout.. ik blijf t toch lastig vinden om in te schatten wat nog wel 'gaat' bij mensen en wat niet..

Edit: Tailleomtrek wordt wel vaak gebruikt om te kijken of iemand ongezond overgewicht heeft.. is dat dan betrouwbaarder omdat daar geen botten direct onder zitten? Want dat lijkt me toch ook een beetje beinvloed door de breedte van je borstkas?

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:31

Op het moment dat ik in een maat 36 pas heb ik ondergewicht.
42/44 normaal gewicht
nu met 46 een beetje overgewicht

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:41

Wat ik me nou toch afvraag: hier zeggen meerdere mensen dat ze breed gebouwd zijn. Nou ben ik dat ook, maar ik heb er eigenlijk weinig last van. Ik bedoel, mijn skelet is breder dan bij anderen, maar toch ben ik slank en heb ik een normaal gewicht. Zou dat voor de meeste mensen niet gewoon gelden? Een BMI van bijvoorbeeld 25-26 kun je nog op je bouw gooien, maar een BMI van 30 echt niet meer, dat is gewoon overgewicht...

... tenzij je bodybuilder bent natuurlijk :j

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:19

ik zeg ook niet dat ik geen overgewicht heb.
Maar sommige doen alsof iedereen met maat 46 obees is. En ik wil dus duidelijk maken dat dat niet klopt.

5 Kilo overgewicht is overgewicht.
Maar er zijn geen lappen klotsend vet en konten die niet meer passen.
Dat kan wel maar hoeft niet juist doordat bouw verschil.
Je mag en kan niet alles gelijk bekijken.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:14

Ik vind LB trouwens prima op het paard in haar onderschrift passen hoor!! Ik ben het niet anders gewend.
Maar goed ik ben zelf ook lang (1.81m gisteren gemeten :D) en ik heb een kruising van ± 1.61m en een haf van ± 1.50m. Voor het plaatje zou het absoluut mooier zijn als ik op grotere paarden zou rijden maar ik hou niet zo van die énorme paarden :o. Ik rij zelf overigens 'maar' 2 à 3x in de week op mijn paarden.

Ik denk ook dat het maar net is wat je gewend bent. Ik krijg bij maat 46 ook een :wow: gevoel maar als ik dan de gewichten erbij hoor denk ik : oh, da's ook niks ;). Ik vind verhoudingen altijd zó moeilijk. Ik ben lang en heb tegenwoordig broekmaat 40-42. Daar baal ik stevig van na jáááááren maat 38 te hebben gehad maar blijkbaar is dit gewicht (± 70 - 72kg) wèl beter voor me. Het houdt echter wel in dat ik niet snel meer op rankere paarden zou stappen.

Ik had vroeger een vriendinnetje en we hadden allebei maat 38 terwijl zij in verhouding een stuk steviger was, ik was wel twee koppen groter maar toch vond ik dat zo raar toen ik 16 was, ik begreep niks van de maten. Nu nog niet trouwens ;).

Moedeloos word ik trouwens van shoppen in Frankrijk en Italië e.d.. Daar voel ik me qua maat echt een tientonner...Een maat 40 daar is echt geen maat 40 hier.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:20

Moet je gaan shoppen in Duitsland! :))

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:39

Appelmoes, is dat beter ja?

Bartello1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:00

Heb dit topic ook zitten doorlezen en vindt dat er een hoop geoordeeld wordt naar de vollere mensen onder ons. Heb zelf een ruin van 1.80 en weeg 53 kg, ben ik dan eigenlijk te klein voor mn paard? Was afgelopen zaterdag op wedstrijd en daar liep een ontzettend gave, maar wel zware fries, met een behoorlijke volle amazone op zn rug. Paard liep heerlijk ontspannen zijn proef. Amazone zat mooi ontspannen. Wie zijn wij dan om te oordelen dat amazone eigenlijk te zwaar is voor haar paard. Paard zelf had er duidelik geen problemen mee.

Vind het wat anders als zelfde amazone op een arabiertje zou stappen, maar denk dat iemand die wat zwaarder is dat zelf ook wel kan uitvogelen.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:29

In Duitsland heb ik maat 32... we kunnen stellen dat dat beter is :') In Nederland maat 34-36.

Te klein voor een paard ben je niet zo snel, lijkt me. Stel je kunt 10 kilo dragen, heb je dan last van 20 kilo? Waarschijnlijk wel. Maar heb je last van 3 kilo? Vast niet :')

dinniedepooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:42

Dit is inderdaad een moeilijk onderwerp.

Ik ben onlangs zelf 35 kilo afgevallen en heb nu weer maat 38/40.

Toen ik nog 100 kilo woog gaf ik tijdens trainen en les steeds aan dat ik niet goed kon doorzitten, omdat ik het "plumpudding-gevoel" had. Mensen om mij heen zeiden dat het psygisch was, tot ik me een keer heb laten filmen. Toen ben ik me kapot geschrokken van al mijn vetrollen, dikke pens en gigantische onderkin.

Dat was mijn keerpunt en ik heb een jaar de tijd genomen om af te vallen en zit nu veel lekkerder in mijn vel en veel lekkerder op mijn paard.

Dit is natuurlijk mijn persoonlijke ervaring en gewicht is een moeilijk iets, want ik ben nu tevreden met mijn 65 kilo. Past bij mijn lengte en gewicht (heb helaas nog steeds cup E), maar er zijn vast mensen die misschien wel 15 kilo zwaarder zijn en veel mooier zitten dan ik.

Ik ben blij met hoe ik nu ben en start zondag vol trots in mijn nieuwe wedstrijdoutfit. :)

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:43

Ik heb een Pony van 1.57 en ik ben zelf 1.70/1.75 en ik weeg 53 kilo ben ik te lang en te zwaar???

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:45

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:51

WOW Dinniedepooh, wat een geweldige prestatie om zoveel af te vallen!!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:34

@tessa, ik denk dat geen enkele methode sluitend is, als ik het maar weer even op mezelf betrek, bij mij zit het vet vooral op mijn heupen, dus ik heb een te hoog bmi, maar wel een smalle taille. Ik heb wel het zandloperfiguur, alleen dan een tikkeltje zwaarder :'). Heb al vanaf een jaar of 15 een maat 42, terwijl ik van boven een xs/s had, ik heb nog een oude foto waar je dat heel goed op ziet, daar ben ik volgens mij nog maar 14/15 en daar zie je een foto van mij van achteren, dan zie je een enorme reet met een heel smal bovenlijfje en koppie erop. Mijn hoofd is ook totaal niet in verhouding met de rest van mijn lichaam :').

Ach ja, ik weet het ook allemaal niet, ik denk dat iedereen toch gewoon maar zelf moet bepalen wat wel of niet kan, we gaan hier toch nooit uitkomen :n.

Ik vind trouwens alles onder de 1,65 een pony :') _O-

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:41

sorry dat ik zolang afwezig was, maar ik werd fijn beziggehouden: geheel offtopic, maarrrr Tada!!!!

[KS-ITP] APHC Colt geboren!!!!!!!

zou ik er al op kunnen met mijn gewicht, of nog effe wachten?

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 17:35

Nou freeride wacht nog maar een jaartje of drie :)) alleen kleine kinderen kunnen op veulens, dat weet je toch!

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:32

Jij met jou gewicht, zou het gewoon proberen.......................... :D

Maare gefeliciteerd, kan jammer genoeg de afbeelding niet zien........ :?

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:00

hyppolyte schreef:
@tessa, ik denk dat geen enkele methode sluitend is, als ik het maar weer even op mezelf betrek, bij mij zit het vet vooral op mijn heupen, dus ik heb een te hoog bmi, maar wel een smalle taille. Ik heb wel het zandloperfiguur, alleen dan een tikkeltje zwaarder :'). Heb al vanaf een jaar of 15 een maat 42, terwijl ik van boven een xs/s had, ik heb nog een oude foto waar je dat heel goed op ziet, daar ben ik volgens mij nog maar 14/15 en daar zie je een foto van mij van achteren, dan zie je een enorme reet met een heel smal bovenlijfje en koppie erop. Mijn hoofd is ook totaal niet in verhouding met de rest van mijn lichaam :').

Ach ja, ik weet het ook allemaal niet, ik denk dat iedereen toch gewoon maar zelf moet bepalen wat wel of niet kan, we gaan hier toch nooit uitkomen :n.

Ik vind trouwens alles onder de 1,65 een pony :') _O-

Even offtopic maar met een smal bovenlijfje en een groter onderlijf ben je geen zandloper maar een peer ;) met een zandloper heb je een slanke taille maar een weelderig boven en onderlijf.
Mooi veulen freeride!