Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Een paard dat in gewillige aanleuning gaat (de licht verende druk die het paard aanbiedt als gevolg van de voorwaartse inwerking van de ruiter nadat deze contact heeft genomen), nageeft op de teugelhulpen (dus loslaten in nek en kaakgewricht als gevolg van het vermeerderd ondertreden van de achterhand) en de ruiter het gevoel geeft van een constante, soepele verbinding tussen hand en paardenmond gaat aan de teugel.
xShanice schreef:Vraag me af wat jullie hiervan vinden
Hier had ik hem net, dus alles was nog een beetje zoeken.
Ik vind zelf dat ik te streng ben met me handen, paard loopt voor mijn oog precies op de loodlijn maar wel met een beetje spanning.
Dit is de meest recente foto, wel van paar maanden terug.. Tis geen duidelijke foto maar mijn laptop is kapot gegaan en daar stonden al mijn foto's op..
Ik zie hier een ontspannen paard die wat lager is ingesteld, verder goed beengebruik. Weet trouwens niet wat ik met me handen doe hoor haha!
Splinter schreef:@ Freeride, dat is geen S&T![]()
Ik vind de eerste foto een mooi beeld, mooi met je handen 'open' naar de mond toe, beenzetting Xant is keurig gelijk zoals voor als achter. Aanleuning is losjes, toch loopt ze naar je hand toe
2de foto komt ze wat mij betreft er net wat teveel 'uit' en heeft ze wat weinig ruggebruik, maar goed lijkt me een momentopname![]()
al met al wel een fijn beeld om naar te kijken
Pion schreef:
Voor het eerst sinds euwm... 1 jaar ongeveer dat we binnen reden.
Niet alleen Doris vond het wat spannend, ik ook zie ik in mijn houding.
Wat mij opvalt:
Moet mijn handen meer plaatsen, teugels op maat en voor die hand.
In draf nog te rond, galop vind ik persoonlijk wel erg fijn (omdat ik een tijdje terug nog geen normaal tempo kon houden).
Laatste stukje is uitschuiven en richting de stap, daar gaat ze teveel op de voorhand, neusje mag er ook daar meer uit.