Wie durft er voor uit te komen?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

djuulsie

Re: Wie durft er voor uit te komen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:18

_/-\o_

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:20

Helemaal mee eens :j

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:21

En daar ben ik het ook mee eens. :):)

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:36

Ik vind dat je meer als normaal hebt gehandeld, had namelijk hetzelfde gedaan. En zelfs als het niet anders kon had ik hem wel op die volte gedwongen. Je kunt je er maar van verschiete hoe handig ze met die voeten kunnen zijn als ze niet willen vallen. En desnoods lukt de volte niet, kom je nog altijd de haag tegen, zou hij springen? Ik weet het niet, ik denk het niet want hij zag de "hindernis" niet.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:38

En als ie wel zou springen, wat dan?
Staat ie voor een auto die 60/80 km/u rijden.. Dan toch liever even een keer hard dan een auto vol in je paard.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:39

Die volte was GEEN optie (zie foto's) En op die haag afsturen terwijl er auto's langs rijden en het risico nemen dat ie springt? Geen haar op mn hoofd, dan zit ik op de motorkap (in het beste geval) en zijn we allebei dood...

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:44

Gini schreef:
djuulsie schreef:
Ik zeg toch niks over t bit door zn mond raggen?

Nee, dat zeg ik. Ik geef twee mogelijkheden: een beetje harder trekken, wat ik nog kan begrijpen als reflex, en bit door de mond raggen, wat ik afkeur. Ik heb niet gezegd welke jij van de twee deed, omdat ik er niet bij was.

En ja, de weg opdraaien is echt niet zo gek als je de situatie goed inschat (rustige, brede weg) zeker als het alternatief een fietspad (met fietsende mensen en kinderen) is.

Citaat:
En die knal kreeg hij, omdat ik tzelfde stuk nog een keer ging stappen en hij niet wilde... Had ik em rustig op stal moeten zetten? Dan had ie pas gewonnen en t volgende keer weer gedaan!

Ik zou dan gewoon telkens opnieuw het stuk lopen tot als die rustig is. Mijn paard zou van een slag, een knal of een schreeuw alleen maar opgewondender geraken. Als een paard opgewonden is, blijf je als ruiter best rustig.
En mij tegelijk afvragen waarom mijn paard dit gedrag vertoont: angst, graag terug naar stal willen, joligheid,...

pfff....als ik op een paard zit die er "uit het niets" vandoor gaat, en het risico bestaat dat we onderuit gaan als het paard de weg kiest welke ik denk dat hij kiest, dan trek ik desnoods het bit tot z'n oren maar stoppen zal ie.
het is gewoon levensgevaarlijk als een paard op hol gaat op de openbare weg, zowel voor de ruiter als voor het paard.
maar nee, het is zieliger dat ie 2 dagen pijn in z'n mond heeft, dan geschept worden door een auto.

wat betreft de reactie op de tweede quote: daar heb je gelijk in(en djuulsie heeft het stuk ook opnieuw gestapt), maar daar ga je pas over nadenken nadat je het paard gestopt hebt.
en dat je een keer flink aan de rem trekt wil niet zeggen dat je zelf niet rustig bent.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:45

_/-\o_

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:48

Je bent allesinds nooit in fout zo, je zag de auto namelijk niet aankome, en hij zag wel dat jij problemen had (al beseffen de meeste bestuurders het niet, dat er gevaar is op dat moment).

Het springen hangt van paard tot paard af denk ik. Mijn pony zou abrupt stilstaan, wat mijn paard zou doen weet ik niet.. Hij springt zelfs over plassen, maar als hij ervandoor gaat kan ik niks anders doen dan hem op een volte doen stoppen, want een gevecht van 48kg tegen 500kg kan ik niet winnen..

Begrijp me niet verkeerd, een volte zou bij mij een laatste optie zijn, als het andere niet lukt. Beide blijven gevaarlijk en je kunt moeilijk het knopje halt gebruiken.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:50

Wat maakt t uit of ik wel of niet fout ben (in geval van die auto) als ik en mijn paard zijn doodgereden?

En ik denk dat mijn haf zou springen... dat doet ie namelijk altijd!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:52

SheeNegro schreef:
Het springen hangt van paard tot paard af denk ik. Mijn pony zou abrupt stilstaan, wat mijn paard zou doen weet ik niet.. Hij springt zelfs over plassen, maar als hij ervandoor gaat kan ik niks anders doen dan hem op een volte doen stoppen, want een gevecht van 48kg tegen 500kg kan ik niet winnen..

Maar als je hem met die snelheid tegen de heg aan parkeert, dan wordt jij toch gelanceerd als hij ineens stil zou gaan staan.. Zou maar net een auto aankomen.. Dag dag plat is SheeNegro dan..

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:52

Helemaal niks, en ik zou het zelfs niet in mn hoofd halen om hem richting de heg te sturen..
Als je dood wil moet je dat idd doen.. Iemand die dat wel doet is niet helemaal lekker. 8)7

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:53

Dat bedoel ik... Maar goed, moet terug naar de basis geloof ik _O-

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:54

Tuurlijk moet je dat Djuul.. Soc doet het echt niet voor niks. :n
:')

_Maart_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:55

Ik moet ook wel eens streng zijn voor Roos, anders gaat ze echt met me aan de haal!

In onze opvoeding krijgen wij toch ook wel eens een tik?
Of een waarschuwing op het werk?

Moet kunnen, :j
Máár, er is uiteraard een verschil in een waarschuwing/correctie en echte pijnlijkheden en mishandeling....

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:56

Tuurlijk is dat een verschil.. Maar je moet wel heel erg te keer gaan voor je iemand/een paard mishandeld.. Als je dat doet hoor je IMO in een celletje en niet boven op een paard/in deze maatschappij.

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:57

Ik heb dan ook gezegd dat ik het zou doen ;) Ik heb niet gezegd dat je beter wel een volte had moeten draaien. Jij kent je haf beter dan wie dan ook hier.
Voor mij zou die volte een optie zijn geweest, voor jou dus niet en dat had je al vermeld.

Het infoutzijnkwestie gaat vooral bij mij om de zin tussen de haakjes, iets dat ik zelf maar al te vaak meemaak en nee hier zijn er niet zo'n mooie fietspaadjes met haagjes tussen ookal is het een drukke baan..

Ach ieder zijn raarheden hé :P Liever ik plat dan mijn paard, maar persoonlijk denk ik niet dat ik gevlogen zou hebben. Rare stops zijn soms een gewoonte en mijn paard zou zich toch op zijn gat hebben gezet..

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:14

Yamcha schreef:
Ik geloof niet in aanstellerij bij paarden.

_O- _O- _O- _O- _O-

Nou,en nu even serieus....Djuulsie,als dit nou weer eens gebeurd,
gewoon van hand veranderen !! Werkt echt :j

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:17

_Maart_ schreef:
Ik moet ook wel eens streng zijn voor Roos, anders gaat ze echt met me aan de haal!

In onze opvoeding krijgen wij toch ook wel eens een tik?
Of een waarschuwing op het werk?

Moet kunnen, :j
Máár, er is uiteraard een verschil in een waarschuwing/correctie en echte pijnlijkheden en mishandeling....

Precies. Er zit een heel verschil in tussen een keiharde tik geven of een correctie.. Ik geef haar bijna nooit een tik en als ik het doe is het niet hard, maar wel een goede waarschuwing.. Snap niet dat daar zo moeilijk over wordt gedaan..

Ik weet gewoon zeker dat als ik niks doe mijn paard vaker met mij aan de haal zal gaan, omdat ze er mee weg komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:20

@ djuulsie: vertel mij: waarom zou een paard zich aanstellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:21

Yamcha schreef:
@ djuulsie: vertel mij: waarom zou een paard zich aanstellen?

Om onder het werk uit te komen bijvoorbeeld?

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:21

Lieveranders schreef:
Ik wel.. Mijn paard kan 30 keer langs een brievenbus lopen en de 31 keer is die brievenbus ineens een reden om heeeel raar te gaan doen.. Nou dat is i.m.o. toch echt aanstellerij..

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:23

Zie bovenstaande reacties :=

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:31

Dat doetie van mij ook wel eens. Vooral bij de supergevaarlijke bloemen langs het ruiterpad.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:33

Of dat ene grasprietje dat de verkeerde kant op staat, of dat er achter die ene bakletter ineens een bakkabouter verstopt zit :j