Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Gini schreef:djuulsie schreef:Ik zeg toch niks over t bit door zn mond raggen?
Nee, dat zeg ik. Ik geef twee mogelijkheden: een beetje harder trekken, wat ik nog kan begrijpen als reflex, en bit door de mond raggen, wat ik afkeur. Ik heb niet gezegd welke jij van de twee deed, omdat ik er niet bij was.
En ja, de weg opdraaien is echt niet zo gek als je de situatie goed inschat (rustige, brede weg) zeker als het alternatief een fietspad (met fietsende mensen en kinderen) is.Citaat:En die knal kreeg hij, omdat ik tzelfde stuk nog een keer ging stappen en hij niet wilde... Had ik em rustig op stal moeten zetten? Dan had ie pas gewonnen en t volgende keer weer gedaan!
Ik zou dan gewoon telkens opnieuw het stuk lopen tot als die rustig is. Mijn paard zou van een slag, een knal of een schreeuw alleen maar opgewondender geraken. Als een paard opgewonden is, blijf je als ruiter best rustig.
En mij tegelijk afvragen waarom mijn paard dit gedrag vertoont: angst, graag terug naar stal willen, joligheid,...
SheeNegro schreef:Het springen hangt van paard tot paard af denk ik. Mijn pony zou abrupt stilstaan, wat mijn paard zou doen weet ik niet.. Hij springt zelfs over plassen, maar als hij ervandoor gaat kan ik niks anders doen dan hem op een volte doen stoppen, want een gevecht van 48kg tegen 500kg kan ik niet winnen..

Ik heb niet gezegd dat je beter wel een volte had moeten draaien. Jij kent je haf beter dan wie dan ook hier.
Liever ik plat dan mijn paard, maar persoonlijk denk ik niet dat ik gevlogen zou hebben. Rare stops zijn soms een gewoonte en mijn paard zou zich toch op zijn gat hebben gezet.. _Maart_ schreef:Ik moet ook wel eens streng zijn voor Roos, anders gaat ze echt met me aan de haal!
In onze opvoeding krijgen wij toch ook wel eens een tik?
Of een waarschuwing op het werk?
Moet kunnen,
Máár, er is uiteraard een verschil in een waarschuwing/correctie en echte pijnlijkheden en mishandeling....