Ben je een slechte ruiter als je valt?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Re: Ben je een slechte ruiter als je valt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 15:56

Ik vind dat het niet slecht is als je van een paard valt. Soms is het niet eens je eigen fout...
Paard kan schrikken. Op de manier hoe jij dan ingrijpt kan je ook zien of je gaat vallen of niet. Ik heb wel eens gezien dat een paard bokte en de ruiter met haar teugels ging zagen zodat het paard op zou houden. Dit werkte averechts en de ruiter viel van het paard omdat het paard viel. Nu kan deze ruiter zich gaan bedenken waarom zij gevallen is. Proberen je eigen fouten te achterhalen :)

Ik vind als je van je paard afvalt je geen slechte ruiter bent zolang je probeert te kijken wáárom je gevallen bent. Kwam het door je zit? Schrok je paard? Hoe handelde jij?
Als je die fouten probeert te achterhalen ben je echt geen slechte ruiter als je valt :)

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:09

Ik las pas nog een interview waarin Charlotte Dujardin zei dat best vaak er van af valt en laat die nou net eerste zijn op de wereld ranglijst!

Chris118

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 22:33

Nou kijk aan hahaha..

Een instructrice zij eens tegen mij,
Een echte ruiter is ook al eens van het paard gevallen !

Een vriend van me is er al afgevallen bij les 5
Ik zelf tot nu toe nog niet maar ja, dat komt nog wel eens helaas hahaha...

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:23

Ik vind niet dat je een slechte ruiter bent als je valt. Ik ben het afgelopen half jaar verschillende malen ten val gekomen. Het klopt wel dat je je inderdaad een behoorlijke loser voelt als je valt, maar uiteindelijk kan dat de beste ruiter overkomen.
Ik ken iemand die nu eind de 70 is, nog steeds vrolijk rijdt, en ook af en toe eens valt - terwijl hij een zeer goede ruiter is. Ik vind dat je van een val zelfs veel kan leren.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:36

Het is wel naar als je er even vanaf klettert maar het toont ook van echt doorzettingsvermogen als je daar om kunt lachen en weer dapper op je paard stapt. Naast het feit dat je dus een echte lefgozer bent als je stoer weer verder rijdt leer je er ook wat van. Dus nee je bent niet direct een slechte ruiter als je valt, al kan je ego wel een dikke deuk krijgen dan haha

xXbellaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 14:56

nee tuurlijk niet het is menselijk

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:19

Ik hoop het niet, want dan zou ik mezelf toch onder de gruwelijk slechte 'ruiters' moeten scharen :')
joking

Ik ken dus echt een meisje die met een stalen gezicht kan zeggen dat ze ontzettend goed rijdt, omdat ze in de tien jaar dat ze op de allerbraafste, bomproofpony rond hobbelt, het heeft gepresteerd nog nooit in het zand te hebben gehapt. Altijd weer hilarisch om te horen hoe ze de kleine, onwetende penny kindertjes ervan kan overtuigen dat haar pony een groot monster is dat huizenhoog steigert om het minste of geringste en dat terwijl je achter de pony in kwestie werkelijk honderd kanonnen kunt afschieten en hij zou nog niet omkijken. De schat.

xXbellaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:11

ik ben 1 keer gevallen (gerold :o ) van een niet heel goed doorgereden shetje hihi , ik rij 3 jaar

WiesRosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 18:27

Ik vind diegene of dan niet meteen een slechte ruiter, iedereen kan vallen. Ik schaam me ook altijd een beetje maar achteraf moet ik lachen :D

Welshfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:29

Nee je bent helemaal geen slechte ruiter als je valt, ik denk dat ongeveer iedereen wel al eens van zijn paard gevallen is.
Natuurlijk zijn er wel mensen die nog nooit gevallen zijn, maar dan rijden die waarschijnlijk op een paard dat nooit een stap verkeerd zet :D

Tegen mijn nichtje (dochtertje van schoonbroer) wordt gezegd dat als je valt, dat je bij de groten hoort en dat je dan een échte amazone bent. Meisje was helemaal fier toen ze viel van haar pony en sprong gelijk terug op haar pony met een brede glimlach, helemaal fier omdat ze gevallen was :D Ze zeggen dit zo tegen de kinderen zodat ze niet bang zijn om te vallen, blijkbaar werkt dit wel heel goed :Y)

suzehofma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:33

een slechte ruiter vind ik alleen als je een paard compleet gek maakt door hem te slaan met een zweep, buiten dat om zou ik niet gauw zeggen dat je gelijk slecht bent, iedereen kan wel eens vallen..

HorseLove92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 21:50

Ja de besten vallen er wel eens af ;)

DrawnHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 18:32

Iedereen valt wel een keer van zijn paard.
Ik vind je eerder een slechte ruiter als je niet meer terug je paard op klimt als je niks met je aan de hand is.
Je leert toch alles door vallen en op staan. Zelf lopen, fietsen enz. Ben je dan ook gelijk iemand die slecht kan lopen of fietsen? Ik vind van niet!

Morcin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 18:30

Nee hoor.. iedereen kan vallen!

wiets23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 16:10

Iedereen valt wel eens van zn paard af. fouten maken is menselijk. iedere keer leer je er alleen maar weer van. ook de beste ruiters vallen. het blijft een dier!

xGjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 01:59

Tuurlijk niet! Je bent in mijn ogen pas een slechte ruiter als je a) geen gevoel hebt voor het paard, b) het paard in de weg zit, c) het paard niet kan ondersteunen waar nodig, etc. Maar vallen heeft er in mijn ogen niets mee te maken. Dan ben ik ook een slechte wandelaar, fietser, etc. :')

Strawberry11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:28

Iedereen valt wel eens, het hoort erbij en je leert ervan.
Het hoeft lang niet altijd jou schuld te zijn, stel je paard schrikt ergens van en maakt een rare sprong waar je niet op voorbereid was?
Natuurlijk als je echt heel vaak valt moet je misschien een beetje aan je evenwicht werken maar verder.
Ik kan ook heel lomp zijn, met rijden zonder zadel bijvoorbeeld. Kzat op werkelijk op het braafste hoppelbeestje van de manege, nog nooit iemand af gevallen en wat doe ik? Hobbel Hobbel Hobbel Hobbel Hobbel Plof! :') :')

XBeumke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:20

Strawberry11 schreef:
Iedereen valt wel eens, het hoort erbij en je leert ervan.
Het hoeft lang niet altijd jou schuld te zijn, stel je paard schrikt ergens van en maakt een rare sprong waar je niet op voorbereid was?
Natuurlijk als je echt heel vaak valt moet je misschien een beetje aan je evenwicht werken maar verder.
Ik kan ook heel lomp zijn, met rijden zonder zadel bijvoorbeeld. Kzat op werkelijk op het braafste hoppelbeestje van de manege, nog nooit iemand af gevallen en wat doe ik? Hobbel Hobbel Hobbel Hobbel Hobbel Plof! :') :')

Die laatste 2 zinnen komen me heel bekend voor haha :') Had er niet aangedacht dat je van het braafste paard ook gewoon af kan vallen. :')

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:15

Ik ben afgelopen woensdag gevallen voor de 1e keer met mijn paard dat ik nu 1 jaar heb. Is nog een jong paard. We hadden het galoppad eerst in stap afgelegd om te controleren of er geen takken of plassen water lagen, het leek veilig maar op de terugweg bleek er een plas water onder een dek van bladeren te liggen. Kerry galoppeerde er door heen een gleed uit. Doordat hij zich herstelde om overeind te blijven werd ik gelanceerd. Daar hou je niks aan. Ik brak mijn staartbeen en nog een botbreuk in mijn bekken. Ik voel me nu geen slechts ruiter, meer een pechvogel

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:18

Het is juist ''goed'' om eens te vallen. Liever niet natuurlijk maar je leert er wel van.
Balans, valtechniek, voorzichtigheid en doorzettingsvermogen.
Idd geen slechte ruiter maar een pechvogel :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:30

ach , nee hoor !
ik zit nu op 27 keer , en ben daardoor geen slechte ruiter geworden.

je kunt door zoveel redenen vallen.
omdat je toch eens zonder zadel wilt proberen
omdat je toch eens die bokkende pony wilt rijden
omdat je pony aan de knetter gaat
omdat je pony valt
omdat de hindernis omvalt door de wind ( :') )
omdat de afstanden op wedstijd niet goed waren voor je pony ( http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-V8GA6P7U.jpg )

allemaal keren dat ik er gewoon niets aan kon doen :D

Anoniem567

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 10:50

Ach van vallen en opstaan leer je toch? Ik denk niet dat je dan per definitie een slechte ruiter bent. Precies wat romyloverrr boven mij zegt, je kan om heel veel verschillende redenen vallen.

Nebuko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:28

Vallen maakt je geen slechte ruiter, zonder dingen te proberen wordt je immers nooit beter. En leren doe je met vallen en opstaan!

Evaencoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:39

als je valt ben je zeker geen slechte ruiter! je leert er juist van, ookal is het wel vervelend als je je echt zeer hebt gedaan.
ik ben er zelf niet vaak afgevallen maar zelfs de beste ruiters vallen van hun paard:j
trouwens laatst was wel een momentje dat ik dacht dat ik er bijna af zo vallenX)

Appelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:54

Als je valt vind ik je geen slechte ruiter. Je moet immers ook die bewegingen een beetje onder de knie krijgen. Op de Olympische spelen vallen ook nog ruiters hoor! :)