sharon_quiz schreef:En des te vervelender is het als mensen zeggen dat paardrijden geen sport is. Zij zeggen dat het paard al het werk doet. (Dat zou wel heel fijn zijn overigens)! Ik vind het een stuk leuker als mensen zeggen, "wat knap, wat jij met je paard kan. Wel hard werken zeker?" Dan dat ik te horen krijg: "Wat knap dat dat paard hoort (voorlezer op wedstrijd) wat ie moet doen!" Zo zit het gewoon niet in elkaar en het is niet leuk om te horen als je er zelf zoveel werk en energie in steekt. Dat is mijn belang in deze waarom ik graag wil dat mensen paardrijden als sport zien.
Misschien een beetje flauw advies: maar je moet je niet zoveel aantrekken van wat andere mensen zeggen.
De enige mensen die kunnen beoordelen of jij veel werk en moeite erin heb gestoken zijn mensen die snappen wat jij doet en het zelf waarschijnlijk ook doen. En die mensen hoef je niet te overtuigen.
De rest ziet het verschil niet tussen een rondje hobbelen en een training op wereldniveau dus om die mensen nou te gaan overtuigen en uit gaan te leggen waar ze op moeten letten lijkt mij een vermoeiende taak. Laat ze maar lekker praten en trek je er niets van aan. Je hoeft toch geen goedkeuring van iedereen te hebben dat je het goed doet? Zolang jij zelf maar weet waar je mee bezig bent en er plezier in hebt (en dat zou niet mogen afhangen van wat anderen ervan denken).

. Ik hou ook van individuele sporten, ik ben niet van de teamsporten om zelf te doen. Alleen met mijn paard wil ik graag een team zijn, maar dan ook op meerdere fronten (bv in de dagelijkse omgang). Dat gaat veel dieper.