nombrado schreef:Jammer, ik kreeg net een pb van de moderator dat ik niet 2x dezelfde foto mag posten in hetzelfde topic
Dan zijn de moderators vast ook 'moderne rijderij' aanhangers

cherie78 schreef:Wij hebben nog nooit de getrainde paarden hoeven te laten behandelen.
Althans toch niet door een osteopaat of masseur.
En wat zegt dat? Dat je zo verschrikkelijk goed traint dat je die niet nodig hebt? Of dat je niet in staat bent een blokkade te voelen die je rijtechnisch niet even zo gaat oplossen? Bijvoorbeeld als je paard heeft vastgelegen of echt iets heel raars hebt gedaan? Of dat je gevoel nog niet zo ver ontwikkelt is dat je minimale blokkades al kunt voelen nog voor ze een echt zichtbaar probleem gaan geven? En je paard hier ter ondersteuning aan de training bij laat helpen door een fysio/osteo?
murphy102 schreef:Waar zitten die verschillen hem dan in, tussen Modern en Klassiek?
[/quote]
Maar ik begrijp niet waar deze inhoudelijke leslezing van jou nu weer vandaan komt? Niemand vraagt nu toch om de definitie van modern en klassiek? Voor zover die er is en geen gekleurde interpretatie is van tegenstanders of aangangers van het een of ander? Een heel aantal hier zeggen dat zij het niet zwart-wit zien. Weten de discussie een level hoger te trekken door niet te polariseren, maar juist te nuanceren. Bij die laatste groep sluit ik mijzelf ook graag aan. Door zo'n opmerking probeer jij juist de twee 'kampen' in stand te houden. 'als jij dit vindt, hoor je in dat kamp en vice versa'. Dat vind ik jammer voor de discussie.
De vraag is nu wat men verstaat onder de term ruggebruik? Daar kun je toch je visie over geven zonder er meteen bij te moeten vermelden in welk kamp je hoort?
Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, ik weet wel wat er mee bedoelt wordt en hoe het voelt (en hoe het voelt als er sprake is van geen/slecht ruggebruik
). Dus ik hoop dat iemand daar een goede concrete omschrijving van kan geven.