[FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:24

Ik lift even mee op jouw verhaal San_ner, wij hebben ongeveer het zelfde probleem.
Ik durf absoluut niet streng te zijn in m'n hand en ben snel bang dat ik dit wel ben.
Rijden gaat de laatste tijd erg goed, maar zodra ze ontspant duikt ze vaak naar beneden, en loopt best uit elkaar. Nou rij ik d'r al 3 jaar (met véél periodes niet rijden) maar heb het gevoel dat we nu echt de goede kant op gaan! Ik zal zo even een filmpje uploaden, alleen nog even moed verzamelen. :+

Lees al mee vanaf deel 1 en ik moet zeggen dat ik denk dat het mede door dit topic zo goed gaat! Zoveel kundige mensen, met super duidelijke reacties! Top, top, top! +:)+

Marocje

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:53

San_ner: fijn te lezen dat er meerdere mensen dit herkennen en doen. Zelf heb ik echt heel veel aan mijn lessen, dan 'durf' ik ook meer. En als ik teveel zou doen, zou ik dat ook te horen krijgen (nog nooit gebeurt bij deze lessen, maar het kan..) Ik kijk ook regelmatig mee met de lessen van een ander, en daar zie ik nu ook veel, dat is echt een openbaring (net als dit topic..)

Kimberly_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:01

Wat vinden jullie van deze foto's?

1. Vind opzich wel netjes beeld, handen mochten misschien iets meer voor me maar dat is een seconde opname
Afbeelding
2.
Afbeelding

Lizzii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:09

Esmeelover9 Je zit erg mooi rechtop en je kijkt goed voor je maar ....het lijkt me geen momentopname omdat ik op beide foto's hetzelfde zie...een pony met een "valse knik". Weet je wat ik ermee bedoel? Zie je die plooi net achter zijn kaak? helemaal bij elkaar getrokken? Zie je het?

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:37

Oh, maar je mag best iets 'doen' met je hand hoor. :o
Maar dan MOET je er wél iets tegenoverstellen. *\o/*

Als je zegt 'hand' - dan betekent het automatisch óók 'beloning'.
Kun je dat? Onvoorwaardelijk?

Als je niet in staat bent onmiddellijk een beloning te geven door je hand én zit te ontspannen .. hm .. dan heb je misschien een reden om ergens aan te werken.

'Schuldig' moet je je trouwens nooit voelen. Het is een straf die je je zelf oplegt die véél te zwaar is. Buiten proporties.

Je bent bezig, je zoekt.
Fijn zo! :j

Over het rijden: waarom zit je zo 'hol'?
Rug naar achteren, en benen óók?

San_ner schreef:
..
Mijn probleem is namelijk dat ik denk dat ik niks 'mag' doen met mijn hand en hem daardoor dus ook los wil laten en eigenlijk niks wil doen, doe ik wel wat voel ik me al heel snel 'schuldig'.
Ik heb hier wat foto's van afgelopen zomer, recentere rijfoto's heb ik helaas niet.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan ook nog maar even van andere momenten..
Afbeelding

Vorig jaar in de winter, dit geeft goed weer hoe het naar mijn idee vaak gaat. Geen idee wat ik op zo'n moment moet doen, gewoon doorrijden en niet aan de voorkant denken, lekker doorgaan met (schijn)overgangen en figuren rijden en dan komt het vanzelf?! Maar mijn handen dan, ik weet dus niet wat ik 'mag' met mijn hand van mezelf. Ik zit dus vaak in de knoop met mezelf tijdens het rijden..
Afbeelding

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:42

Esmeelover9 schreef:
Als een pony kantelt weet ZIJ dus niet goed hoe ze hem aan de teugel moet rijden, je kan 13 zijn, nouen.. ik ben 11 & weet ook hoe een pony aan de teugel moet zonder te kantelen.

WOW!

Ik ga proberen positief in dat topic te posten!
Ga je mee doen? *\o/*

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:43

JoycexLynn12 schreef:
Zooo doe maar even luxe! Super gedaan, wil je meteen over naar de L1 met 10 wp?

Dat weet ik nog niet. Mag ook versneld promoveren. Ik zal eens met mijn instructeurs in overleg.
B verschilt nog niet zo heel veel van het L1.
Moet het even op een rijtje zetten. Op zich, met doorrijden in het B is niets mis, kan zelfs goed zijn.
Maar in het L1 kun je natuurlijk al wel iets meer 'rijden', maar ik kan ook de B nog meer proberen te perfectioneren (wat ook leuk is).
Eum... ik weet het dus nog niet haha, ook afhankelijk misschien van wanneer de volgende wedstrijd zal zijn.
Heb wel iets gepland staan maar misschien gaat dat niet door ivm de rhino en gaan we in mei pas weer.

Grappig, net gestart met het idee 'oew, wat zullen ze er van vinden?'. En nu al na moeten denken over de L1 haha.

Ik zal binnenkort weer eens op foto's proberen te reageren :j
Moet nu echter eerst even bezig met school, loop een beetje achter. :o
Overigens lees ik wel bij hoor! Zitten altijd leuke opstekers tussen.
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 06-03-12 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:44

0.00 tot 1.00 Instappen.
1.12 tot 1.18, hier zie je dat ze zich er nog uit trekt.
Twijfel momentje voor mij, naar voor rijden, vasthouden, meegeven?
1.28 tot 1.30, 2 seconden maar heel fijn! :D
1.38 tot 1.41, duikt naar beneden maar daarna wel fijn voor mijn gevoel. :j
2.22 tot 2.25, fijn, fijn, fijn!
2.30 tot 2.28, loopt lekker maar mag wel een tikkeltje actiever.
Daarna even met iets langere teugel.
En na het werk even lekker een rondje uitgalopperen aan de lange teugel! *\o/*

De 50 min van vandaag in 3.40 gepropt, 't geeft een beetje een beeld van hoe het er bij ons aan toegaat.
Ik ben benieuwd of er mensen de moeite nemen het filmpje te bekijken en commentaar hebben! :D

Edit; Eigen commentaar op mezelf; Soms m'n teugels te lang, en klapper voetjes tijdens het doorzitten.
Laatst bijgewerkt door boooo op 06-03-12 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Lizzii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:45

bertie schreef:
Esmeelover9 schreef:
Als een pony kantelt weet ZIJ dus niet goed hoe ze hem aan de teugel moet rijden, je kan 13 zijn, nouen.. ik ben 11 & weet ook hoe een pony aan de teugel moet zonder te kantelen.

WOW!

Ga je mee doen? *\o/*

ik volg :)

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:52

KarinvdM schreef:
Kom op zeg, dat meisje is pas 13. Daar kan je toch ook anders op reageren?

Ik heb gereageerd. In het kader van: Laten we Bokt fijner maken! *\o/*

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:56

S_en_Z schreef:
Ik heb gewoon medelijden met die pony %)
Ja, ik ook. :(:)
En ik begrijp het meisje ook wel.
Onmacht. Niet weten.

En .. ik begrijp jouw reactie OOK! +:)+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:59

boooo schreef:

0.00 tot 1.00 Instappen.

De 50 min van vandaag in 3.40 gepropt, 't geeft een beetje een beeld van hoe het er bij ons aan toegaat.
Ik ben benieuwd of er mensen de moeite nemen het filmpje te bekijken en commentaar hebben! :D

Edit; Eigen commentaar op mezelf; Soms m'n teugels te lang, en klapper voetjes tijdens het doorzitten.

Booo, niet boos worden he!? Is goed bedoeld ik schrijf wat ik zie.

Wat ik zie is heerlijk vrijblijvende relatie met je pony, waarbij je pony het vrijblijvende uiteinde heeft,
je mag best iets meer vragen :D .
En Blijer! rijden! en durf te rijden!

Wat me opvalt is dat je best wat lekkerder in het zadel mag gaan zitten, gemakkelijker, ontstpannener,
maar zonder als plumppuddding op je paard te gaan hangen.
Hoe zeg ik dat.. lastig..
Wat er nu gebeurt is (moeilijk te zien op de video overigens, want als je hem vergroot heel vaag en klein heel klein),
dat je door je niet helemaal stille zit, je handen ook meebeweegt.
En je paard elke keer rukje in de mond geeft (nou rij je met hele lange losse teugels, dus je trekt niet echt), maar
elke drafpas, zie je boogje-strak-boogje-strak, soort los vast contact wat het paard wel meekrijgt in zijn mond.

Stapt je paard altijd zo en draaft hij altijd zo en heb je duidelijker filmpje, heb wat twijfels over de achterhand,
of ben ik de enigste die dat vind?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:00

bertie schreef:
Esmeelover9 schreef:

WOW!

Ga je mee doen? *\o/*

Gaat kijken of ze positieve bijdrage kan leveren, of liever onderduikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:02

Bertie, bedankt voor je reactie, hier kan ik mee bezig! Vooral met het hand -> beloning.. en zonder mijn schuldgevoel proberen te rijden. :)

Moet zeggen dat ik jouw reacties sowieso erg leerzaam en mooi verwoord vind! :j

Het holle zitten.. eigenlijk weet ik niet zo goed waar het vandaan komt, volgens mij heb ik dit ook niet altijd gehad.. :n

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:05

Sjolvir schreef:
boooo schreef:

0.00 tot 1.00 Instappen.

Booo, niet boos worden he!? Is goed bedoeld ik schrijf wat ik zie.

Wat ik zie is heerlijk vrijblijvende relatie met je pony, waarbij je pony het vrijblijvende uiteinde heeft,
je mag best iets meer vragen :D .

Wat me opvalt is dat je best wat lekkerder in het zadel mag gaan zitten, gemakkelijker, ontstpannener,
maar zonder als plumppuddding op je paard te gaan hangen.
Hoe zeg ik dat.. lastig..
Wat er nu gebeurt is (moeilijk te zien op de video overigens, want als je hem vergroot heel vaag en klein heel klein),
dat je door je niet helemaal stille zit, je handen ook meebeweegt.
En je paard elke keer rukje in de mond geeft (nou rij je met hele lange losse teugels, dus je trekt niet echt), maar
elke drafpas, zie je boogje-strak-boogje-strak, soort los vast contact wat het paard wel meekrijgt in zijn mond.

Stapt je paard altijd zo en draaft hij altijd zo en heb je duidelijker filmpje, heb wat twijfels over de achterhand,
of ben ik de enigste die dat vind?

Nee vind het juist fijn! :D

Over m'n houding klopt helemaal inderdaad, rij helaas gedwongen met een boomlooszadel maar dat is nou even niet anders.
Weer een goed punt om aan te werken :j

Naar mijn weten loopt ze altijd zo, niks anders gemerkt in iedergeval! Zal even kijken voor een ander filmpje.

Binnenkort sleep ik wel even een fotograaf mee naar stal, jammer dat het dan meestal slechter gaat dan dat je alleen bent..

Edit;
April 2010 http://www.youtube.com/watch?v=THCGMWWQY5o
http://www.youtube.com/watch?v=rrCw46nHA2s

Pony heeft wel veel stilgestaan en mist nog wel kracht vergeleken met "vroeger". Wat viel je op? :)

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:34

Sjolvir schreef:
<3

isioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:35

Even een reactie op de vos-draver met het nichtje van 8
als ik bij een Fnrs-proef zo eentje langs zou zien komen kreeg ze van mij hoge cijfers !
Leuk paardje, zeer actief, kind stoort totaal niet. Beugels zijn te lang, daardoor zit ze wat in stoelzit, maar heerlijk om te zien.
Laatst bijgewerkt door isioma op 06-03-12 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:37

Pion: Gefeliciteerd met je punten.

Calimiro: Gewoon plaatsen is alleen maar leerzaam.

Geryon: Ik ben het eens met Lizzii.

San_ner: Ik vindt het er fijn uitzien pony mag wat actiever en op je eigen houding letten.

Esmeelover9: Wat zit jij netjes!! Wat zou er gebeuren als jij je handen naar voren steekt? Meer voor het zadel bij de schoft. Wat zou de pony doen? Ik denk als hij meer ruimte van voren krijgt dat hij nog beter gaat lopen.

Booo: Sjolvir heeft mooi uitgebreid geantwoord dus ga ik het niet doen wat er komt bijna hetzelfde in te staan maar dan korter

Vandaag weer fijn gereden!! *\o/* *\o/*

Lekker lang een laag de hele tijd hij gaat steeds meer met ze neusje over de grond. Hij wisselt nog wel in houding de ene keer is hij echt verticaal dan weer bij zijn knieën dan bij de boeg en als laatste lekker met zijn neus letterlijk over de grond was bijna bang dat hij zich zelf aan zou tikken. En elke keer als hij wat zakt 'goed zo' en dat zie ik zijn oortje naar mij toe draaien. <3

Ook in de galop met zijn neusje bij zijn boeg/borst wat voorheen dus echt niet kon. Het is niet altijd voor de loodlijn maar het komt er wel steeds meer in de buurt.
Heb maximaal maar een half uurtje gereden maar hij deed het zo goed was zo trots op hem!! <3

Morgen weer voor het eerst in maanden les en het wordt gefilmd. Gnegne kom maar op met jullie comentaar. :):)

Lizzii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:42

R_ali_R We kijken uit naar je filmpje!
En ik ga maar eens vroeg slapen vandaag :wave:

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:49

Sjolvir schreef:
bertie schreef:
Ga je mee doen? *\o/*

Gaat kijken of ze positieve bijdrage kan leveren, of liever onderduikt.

Vooral niet onderduiken! :):)

Als je iets voor een paard wil betekenen moet je de ruiter bereiken.
Ja, dat is een uitdaging! :)

Het verschilt eigenlijk niet zoveel van: als je iets voor een paard wilt betekenen, moet JIJ iets bedenken.
Hoe - rijden. En ook: hoe - zorgen dat iemand op een andere manier gaat rijden.

Leuk he? <3

Yep, 'aan de teugel': lees er de definitie nog eens op na. }>
Héél kort gezegd: een blij paard!

Oók bij een 13-jarige. :(:)

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:52

welterusten maar weer! :evaw:

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 00:15

boooo schreef:

0.00 tot 1.00 Instappen.

Ik heb me ook maar eens gewaagd aan een filmpje :p

Ten eerste wat heb je een leuke pony <3

Ik heb het gevoel dat ze nog iets meer voorwaartser mag maar dan bedoel ik niet sneller maar ruimer. Dus voorwaarts en meer van voren eraan zitten.
Maar je geeft dat zelf al aan dat je teugels te lang zijn. Ik zie dit ook ik zie constant een boog in beide teugels. Misschien beter om iets druk op de teugels te houden.

Wat een voorganster dus ook zei, durf te rijden en ik zeg er ook nog bij durf eraan te zitten.
Ga dingen proberen *\o/* en beetje in de stijl van bertie... Have fun with it :D

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 00:50

Leuke pony, Bo :)

Wat mij betreft zou het allemaal iets actiever mogen :) Activiteit opwekken en waar nodig opvangen :) Ik vind het nu een iets te braaf 'sukkeldrafje' (klinkt negatief, maar ik weet even niet hoe ik het anders kan formuleren). Ook zou ik je aanraden wat meer contact te houden, er zijn nu zo nu en dan boogjes te zien in je teugels. Probeer naar gelijk contact op twee teugels toe te werken, een constante lichte verbinding. Aanleuning :)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 00:55

Nog even snel een reactie (ik wil op bed haha): maar wat fijn Rali!

IngeT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 09:46

bertie schreef:
Mijn Bokt-mailbox begint aardig over te stromen met verzoeken om foto's te beoordelen.(knip)
Want áls ik het doe, dan wil ik het ook goed, en gedegen doen. Dat kost veel tijd.!

Misschien kunnen de mensen die graag iets privé van je willen horen je ook betalen voor je tijd (die paypal -knop). Dan krijgen zij iets waar ze wat aan hebben, en jij hebt een beetje compensatie voor je les-op-afstand.
Willen mensen geen bijdrage leveren, dan posten ze het gewoon hier, en dan kan je zelf kiezen of je erover schrijft, of niet - vrijblijvend, dus.

Erg leuk hoor, wat hier allemaal gebeurt! *\o/*