Yelly schreef:
Foto loopt een beetje af, ik weet niet hoe je dit rechtzet.
Met Picasa kun je heel gemakkelijk foto's rechtzetten.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
S_en_Z schreef:Mijn paard kantelt als ze geen lengtebuiging geeft en ik teveel aan mijn binnenteugel zit ipv dat ze om mijn binnenbeen gebogen is en de begrenzende buitenteugel accepteerd, wat betekent dat ze op 1 kant haar binnenachterbeen minder graag wil plaatsen en met de buitenvoorschouder niet voor de achterhand wil blijven...
S_en_Z schreef:Nog een vraag Nog een vraag!!![]()
![]()
![]()
freeride schreef:Ah okee, dan is ze gewoon wat stijvig in de hele lengtelijn, misschien een beetje aan de hand werken aan schoudenvoor en binnen?
Die indruk dat je er met je been zo afblijft krijg ik omdat je zo op je knie en(sorry voor de woordkeuze)kruis hangt, ipv dat je hele been er gewoon soepel aanplakt en de voet en enkel mooi loshangt.
Wat jammer dat je paard in de winter zo gek is, dat je er niet mee kunt werken, ook niet aan de hand?
S_en_Z schreef:Air schreef:S_en_Z: Nu maak je HAAR nog verlegener!Ze is een merrie.
Maar voor overbouwde paarden is het wat moeilijker om trots en fier te lopen, makkelijker om verlegen te zijn. Maar weet 100% zeker dat het goed gaat komen, Sodeletuut is echt op de goede weg
Sorry, merrie dan.. ach.. met de bouw van een penny hengstNee Sodeletuut heeft echt al een hele verbetering doorstaan
Dat zei ik ook in mijn post. Ze komt er ook echt wel. Weet dat ze ontzettend haar best doet.
Sodeletuut schreef:freeride schreef:Ah okee, dan is ze gewoon wat stijvig in de hele lengtelijn, misschien een beetje aan de hand werken aan schoudenvoor en binnen?
Die indruk dat je er met je been zo afblijft krijg ik omdat je zo op je knie en(sorry voor de woordkeuze)kruis hangt, ipv dat je hele been er gewoon soepel aanplakt en de voet en enkel mooi loshangt.
Wat jammer dat je paard in de winter zo gek is, dat je er niet mee kunt werken, ook niet aan de hand?
Klopt, ze is zeker stijf in de hele lijn, en op de foto had ze 3 week stilgestaan. Wegens geen bak kunnen we lang niet altijd elke dag trainen. Maar werk aan de hand doen we inderdaad ook altijd voor het rijden, en dat werkt echt erg goed. Van 't zomer toen ik echt veel met haar deed kon ze de volte, schouderbinnen op rechte lijn en op volte, wijken in stap allemaal vlekkenloos en in draf begon het ook al steeds beter te worden. Maar onder het zadel heb ik er zelf nog heel erg veel moeite mee haar goed te laten buigen en soepel worden.
Dit zijn wat foto's van oktober werk aan de hand.
http://img818.imageshack.us/img818/835/img7788u.jpg
http://img802.imageshack.us/img802/6187/img7791.jpg
MyWishMax schreef:Sodeleluut, die wil je ook niet van mij zien hoorIk vindhet een fijn beeld en als je langzamerhand aan een lossere voorkant en meer dragende achterhand kan werken, gaat het alleen nog maar beter. Ze loopt wat op devoorhand, maar neemt wel de achterbenen lekker mee, dus ik weet zeker dat het gaat lukken
freeride schreef:Nou, die foto's geven een goed beeld hoor!!![]()
Wat je ook kunt proberen is keertwendingen om de achterhand aan de hand, om haar op die manier een beetje meer uit te nodigen om het gewicht meer op de achterhand te krijgen, heel losjes beginnen, gewoon links naast haar hoofd/hals gaan staan en naar
rechts lopen, zodat ze voor de druk moet wijken zeg maar, daardoor zal ze ook wat soepeler worden in de voorhand,en haar buikspieren wat meer moeten aantrekken.
dit is erg offtopic, maar vind het super hoe je bezig bent, en een tipje is zo gegeven