Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MaritAriel schreef:]
hmm okee , nouja paarden staan er bekend om dat ze het niet laten merken als ze ergens last van hebben / pijn hebben .
maar dat is dan wat mij altijd is verteld
quartel schreef:ik zie hier toch echt wel weer mensen die er bij waren dat het voor een paard te veel werd......
dan nog maar eens de vraag......Als je er dan bij staat en het ziet gebeuren.........wat doe je er dan aan als je het zo zielig vind?????
zipje71 schreef:quartel schreef:ik zie hier toch echt wel weer mensen die er bij waren dat het voor een paard te veel werd......
dan nog maar eens de vraag......Als je er dan bij staat en het ziet gebeuren.........wat doe je er dan aan als je het zo zielig vind?????
Nou het gewoon zeggen, met als gevolg een kwade klant en een nog pissigere werkgever
quartel schreef:ik zie hier toch echt wel weer mensen die er bij waren dat het voor een paard te veel werd......
Tigra_ schreef:quartel schreef:ik zie hier toch echt wel weer mensen die er bij waren dat het voor een paard te veel werd......
Zeggen dat het wel genoeg is geweest voor vandaag en dat hij bijna omvalt.
Lijkt me genoeg zeggen. Zeker als de eigenaar ook weet dat ze te zwaar is maar ach kan wel.
Quellian schreef:quartel schreef:En als jij zegt dat jij het genoeg vind kan de ruiter alsnog denken dat je bedoeld hebt dat het dier te lang gelopen heeft
Ja das een mooie
Als ik aan iemand vraag of ie worst wil, dan bedoel ik er ook geen kaas mee.
zipje71 schreef:coydog schreef:Och, mijn tinker zucht en puft ook als er iemand van 50 kg opstapt, incl bijna omvallen.
Dat heeft meer met motivatie te maken denk ik.
Zou ook kunnen zijn dat ie echt een pijntje heeft......
De paarden waar ik het over heb hadden bij een lichtere ruiter geen van bovengenoemde kenmerken
quartel schreef:mja....lekker simpel ja.......als je zou zeggen dat je je er niet mee bemoeien wilt en die persoon niet kwetsen wilt maar toch denk te zien dat het dier te zwaar moet tillen komt het al snel anders over denk je zelf niet?
quartel schreef:Tigra_ schreef:
Zeggen dat het wel genoeg is geweest voor vandaag en dat hij bijna omvalt.
Lijkt me genoeg zeggen. Zeker als de eigenaar ook weet dat ze te zwaar is maar ach kan wel.
mja.....lekker vriendelijk ja......op die manier maak je geen vrienden he?
En als jij zegt dat jij het genoeg vind kan de ruiter alsnog denken dat je bedoeld hebt dat het dier te lang gelopen heeft
robeer schreef:Mindim schreef:Nou, ik hoop het QuellianMaar er zijn nog een hoop andere manieren om te gaan helaas.
Robeer, ik wil niemand een minderwaardiheidscomplex bezorgen hoor, weet wat het is om zwaar te zijn en hoe vervelend je je dan kunt voelen, maar eh de toon is ook door de zwaardere naar de dunnere medemens niet al te vriendelijk in dit topic, de magere sprieten en skeletten zijn al voorbij gekomen, varken of miss piggy en meer van dat soort scheldbenamingen heb ik echter nog niet gezien.
Heb jij de originele OP gelezen? Met name om reden 4 zijn veel mensen nogal heftig van leer getrokken. De toon was meteen gezet hoor.
haffie83 schreef:KoudbloedKim schreef:Juist..
TS, heb jij weleens 120 kilo gewogen, omdat je zo ziek was dat het de enige optie was?
Heb jij weleens door een winkel gelopen waar iedereen je naar staarde? Waar er mensen waren die je in je gezicht uitlachten? Nee? Open dan ook geen topic over iets waar je helemaal geen kaas van hebt gegeten.
IK ben ook zwaar geweest en kamp met een eetstoornis,maar nu vind ik mezelf nog steeds te dik.
En dat mensen nu dit gaan zeggen het ziet er niet,vindt ik niet netjes,ik sluit me bij koudbloed Kim aan.
quartel schreef:ligt er maar net aan hoe je het zegt![]()
Je hoeft er niet iemand mee te beledigen gelijk toch?
Als je het normaal en een beetje tractvol brengt is er vaak toch best ruimte voor een normaal gesprek
zipje71 schreef:quartel schreef:ligt er maar net aan hoe je het zegt![]()
Je hoeft er niet iemand mee te beledigen gelijk toch?
Als je het normaal en een beetje tractvol brengt is er vaak toch best ruimte voor een normaal gesprek
Het is tactvol gezegd, maar die man voelde zich meteen zwaar beledigd, net als zoveel mensen hier in dit Topic
superguus schreef:Ik vind het ook overdreven, sommige mensen kunnen er niets aan doen.
Kijk ik heb wel een gezien dat een bestwel dik en te groot persoon op een A Welshje ging rijden.
En dat vind ik wel een beetje zielig, maar als dikkere mensen op een Belg gaan rijden of een Fjord ofzo.. Dan kunnen die dat heus wel houden. Maar smalle paardjes vind ik wel een beetje zielig..
Maarja als die mensen paardrijden leuk vinden, dan vind ik dat niet erg.
Wat kan ons het A welshje dan schelen.