Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
horseyfries schreef:Lovely schreef:Nou, ik ben niet onzeker over mijn mening hoor, die mag ik gewoon hebben net als jij de jouwe. Mijn eigen mening vorm ik op een grondige manier en die hoef ik niet keer op keer te toetsen. Maar misschien moet je je niet zo op mij richten, ik heb niet zo heel veel kritiek geuit op Totilas en heb het grootste gedeelte van deze discussie alleen maar meegelezen. Maar zoals je kunt zien baseer ik mijn mening niet alleen op wat filmpjes, maar ik sta er nog wel eens met mijn neus bovenop, dichterbij dan de meeste mensen.
Ik ook, en daarop baseer ik mijn mening. Als ik dan vervolgens lees dat andere mensen er anders over denken, toets ik mijn mening graag nog eens. Ieder mens kan immers fouten maken?
En ik wordt ook niet onzeker van dat toetsen, integendeel, elke keer dat ik dan ook in vertraagde beelden zie dat wat ik dacht te zien in real-time ook idd gebeurd als ik het vertraagd bekijk, sterkt het mij dat ik het goed zie.
Van mij mag iedereen vinden dat Totilas té extreem is, het niet mooi vinden, Edward niet mooi vinden rijden, dat zijn allemaal eigen meningen en daar ben je vrij in.
Als iemand echter iets gaat roepen zoals "hij verruimt totaal niet, gooit alleen met zijn voorbeen maar achterbeen komt totaal niet mee", dan is dat geen mening meer, maar een objectief meetbaar iets. En als dat dan niet klopt dan is dat dus gewoon FOUT gezien.
Zoals Modie hierboven nu ook weer in de fout gaat: vinden dat Totilas te extreem loopt, prima. Vinden dat een tuiger beter loopt, ook goed. Maar de opmerking erna die veronderstelt dat Totilas zijn achterbeen niet naar het zwaartepunt toezet en zijn nek niet als hoogste punt heeft, klopt gewoon niet.
Dat heeft niets met een mening te maken. Een mening is iets subjectiefs, dit is objectief meetbaar en gewoon een foute aanname.
horseyfries schreef:Van mij mag iedereen vinden dat Totilas té extreem is, het niet mooi vinden, Edward niet mooi vinden rijden, dat zijn allemaal eigen meningen en daar ben je vrij in.
Als iemand echter iets gaat roepen zoals "hij verruimt totaal niet, gooit alleen met zijn voorbeen maar achterbeen komt totaal niet mee", dan is dat geen mening meer, maar een objectief meetbaar iets. En als dat dan niet klopt dan is dat dus gewoon FOUT gezien.
Zoals Modie hierboven nu ook weer in de fout gaat: vinden dat Totilas te extreem loopt, prima. Vinden dat een tuiger beter loopt, ook goed. Maar de opmerking erna die veronderstelt dat Totilas zijn achterbeen niet naar het zwaartepunt toezet en zijn nek niet als hoogste punt heeft, klopt gewoon niet.
Dat heeft niets met een mening te maken. Een mening is iets subjectiefs, dit is objectief meetbaar en gewoon een foute aanname.
ThePast03 schreef:De enige die het over kritiek hebben zijn mensen die het blijkbaar maar vreemd vinden dat er mensen bestaan die er geen kippenvel van krijgen.
Die vertraagde beelden veranderen daar niets aan, dat zit in jouw hoofd. Heb van niemand gelezen dat ze nu ineens een andere mening hebben.
Persoonlijk vind ik je berichtjes erg belerend overkomen en gaan ze ook nog eens over dingen waar dit topic helemaal niet over ging.
Je pikt een ding uit deze discussie (joost mag weten waar dat verruimen vandaan gekomen is ineens) en blijft daar op voortborduren omdat je daar je gelijk ziet blijkbaar? Dat maakt het totaalbeeld niet anders voor de mensen die het niet mooi vinden.
De dressuur is al een heel tijdje veranderd en de juryleden zijn meeveranderd. Er zijn mensen die daar niet van genieten en ik ben er een van. Noem het niet meegaan met de tijd, niet openstaan voor vernieuwingen het zal mij een rotzorg zijn.
Wat mij meer bezighoudt is nog steeds de vraag wat er nodig is om een Totilas weer te verslaan? Hoe extreem moet het gaan worden.
Gaan ze de regels nog een keer aanpassen aan het getoonde? Lijkt me zo onderhand wel verstandig.
horseyfries schreef:Iets "niet mooi vinden" mag, daar heb ik geen enkel probleem mee. Zeggen dat iets niet correct is volgens de regels, terwijl het wél correct is, is niet hetzelfde. Ik hoop dat je dat verschil begrijpt?
ThePast03 schreef:horseyfries schreef:Heb je de video's die ik geplaatst heb al bekeken? Beeldje per beeldje kijken is hetzelfde als foto's kijken, dan kijk je dus juist NIET naar bewegende beelden.....
Ja en ik heb ook een ander stuk in slow motion bekeken wat er anders uit ziet. Maar slow motion, normaal bewegende beelden, foto's het totaalplaatje blijf ik geen kippenvel van krijgen.
Beeldje per beeldje bekijken is best leerzaam, ben benieuwd wat iedereen denkt wat hier gebeurd?:
horseyfries schreef:Verder met het volgende onderwerp: ik ben de enige die een poging heeft gedaan om in deze foto iets te zien geloof ik.
Ga je nog zeggen wat erop gebeurd want daar ben ik heel benieuwd naar.
horseyfries schreef:Het changement is trouwens bij mij op 5.31, dit is gewoon een moment uit de contragalop als het 5.26 is.
horseyfries schreef:Ik dacht gelijk toen ik het zag aan het galopmoment die je in het midden onderaan ziet, alleen is dit de rechtergalop en op het filmpje is het dus andersom, omdat het de linker(contra)galop is. Vind het dus idd een normaal beeld ja.
horseyfries schreef:Dat voorbeen zit met witte bandage verborgen in de achtergrond, zijn benen zijn hierdoor toch sowieso niet goed te zien?
Je denkt toch niet dat hij toen één been afgebroken heeft hé?
De "opgekroptheid" die jij ziet, is het ronder en dieper instellen wat hij op dit filmpje een poos doet. Zolang dat zo gevraagd wordt door de ruiter en hij daar probleemloos ook weer uit kan, heb ik daar niets op tegen. Maar dat is een heel andere discussie, die we hier maar niet zullen beginnen.
hippa schreef:Ach HF met jouw is discussieren zinloos!
Zie wat je doet, je vergelijkt Totilas met Whisper, op twee totaal verschillende momenten!
Van Whisper neem je een deel uit de kur van het EK en dan nog zo dat je stopt voordat de diagonaal de X heeft bereikt. Om van Totilas een goede opname te vinden heb je blijkbaar even moeten spitten daar je een diagonaal, uit waarschijnlijk de GP van een paar dagen daarvoor, hebt genomen. Zeg nu niet dat dat niet zo is, want hoe verklaar je dan de lege stoeltjes op de achtergrond?
Wat jij doet is appels met peren vergelijken en ik wens mij daarom verder niet te verlagen tot jouw niveau.